סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

השוואה: איזו סדרה טובה יותר – פוקימון או וואן פיס?

השוואה: איזו סדרה טובה יותר – פוקימון או וואן פיס?
מאת Hit Man

"פוקימון" זהו משחק וידאו עבור קונסולת המשחקים "גיים בוי", שנוצר בשנת 1995 על ידי סטושי טג'ירי, ומטרתו היא להלחם ביחד עם חיות כיס (פוקימונים) במאמנים אחרים, לזכות בקרבות, ולהיות מאמן הפוקימונים הטוב ביותר. בדומה לכך, עלילת הסדרה מתמקדת בילד בן 10 בשם אַש קַטְצָ'אם מן העיר פאלט, ועוקבות אחר הרפתקאותיו בדרכו להגשים את חלום חייו להפוך למאמן הפוקימונים הגדול בכל הזמנים. הסדרה עלתה לשידור בשנת 1997. מצד שני, "וואן פיס" היא סדרת מנגה שנוצרה על ידי אייצ'ירו אודה, ופורסמה לראשונה בשנת 1997. עלילת הסדרה שהתבססה על המנגה, מתמקדת בחבורת פיראטים ובמנהיגם קפטן מונקי די. לופי, השואף למצוא את האוצר האולטימטיבי "ואן פיס" ובכך להיות מלך הפיראטים. סדרת האנימה עלתה לשידור בשנת 1999. מטרת המאמר הזה היא לעשות השוואה בין שני סדרות האנימה ולקבוע אחת ולתמיד מי הטובה יותר מביניהן?

לאחר צפייה בפרק הראשון של "וואן פיס" ו"פוקימון", עלתה בפניי תמונה ברורה לגבי זהותה של הסדרה הטובה יותר, ותוך כדי כך, ההחלטה לכתוב את מאמר זה. אתייחס במהלך הכתיבה למימד האלימות בכל אחת מהסדרות, החלום האולטימטיבי כפי שמוצג בהן, מסגרת הפנטזיה והיכולת שלנו כצופים לקבל אותה כמשהו לגיטימי, כמו כן, אבחון את קשר החברות ולבסוף אקבע מי היא הסדרה הטובה יותר. קריאה נעימה.

http://pocketmonsters.co.il/wp-content/uploads/2012/01/New_onepiece_anime.jpg

"וואן פיס" היא סדרה אלימה. התובנה הזו התקבלה לאחר צפייה בתוכנית ואבחנה שכל מה שמוצג שם – הוא למען האדרת חשיבותה של אלימות על מנת לקבל את מה שהדמויות רוצות להשיג. דמותה של מיס אלוידה מתהלכת ברחבי הספינה כשהיא סוחבת בידה נאבוט מקורנן, היא מטילה אימה ופחד על שאר הפיראטים שלה והיא לא חוששת להפגין אלימות כלפי אלה שהיא שודדת, כלפי העובדים שלה וגם כלפי הדמות הראשית. בדומה לה, גם קפטן מונקי די לופי משתמש באלימות גלויה כנגד קובי, כנגד הפיראטים והוא לא נרתע מלגנוב, לפגוע באחרים בצורה מילולית וגם להצהיר בפומבי שהוא מוכן למות על מנת להשיג את מטרותיו.

מטרות אלה הן הנושא השני שארצה לבחון בהשוואה זו. אילו הייתי צריך לבחון מהי מטרת האנימה של "פוקימון", אז היא די ברורה, גלויה ותמימה – להיות המאמן הטוב ביותר בעולם. ואילו מהצד השני, המטרה של הדמויות ב"וואן פיס" היא הרבה יותר אגואיסטית, רכושנית ומהותית – החלום האולטימטיבי שלהן הוא למצוא אוצר. בצע הכסף מעמיד בספק את הנכונות של הסדרה לתת לקהל הצופים שלה, בדומה למימד האלימות, איזשהו מימד של הנאה, מוסר השכל או אפשרות להזדהות. מה גם שבנוסף לכך, אין הדמויות בסדרה בוחלות באמצעים על מנת להשיג את מטרתן; בין אם זה שוד, הפגנת אלימות, ניסיון לרצח ואפילו שחרור פושעים.

לצד מימד הסיפור והמטרה שמלווים את הסדרה, תמיד יושב לו בסיפור המסגרת מימד הפנטזיה. דרך כך יוצרי הסדרות יוצרים עבור קהל הצופים שלהם את האפשרות לעכל את התוכן בצורה קלה יותר, נעימה יותר וכזו שמאתגרת אותם להיות יצירתיים יותר. מימד הפנטזיה הוא אחד החשובים בספרות, טלוויזיה, קולנוע וכיוצא בזה. ולכן, כאשר הצופים ב"פוקימון" מתבקשים לקבל על עצמם את המידע שיצורים ענקיים יכולים להכנס לכדור קטן על מנת שהמאמן שלהם יוכל לטייל איתם בחופשיות – הם מעכלים זאת. יותר מזה, ב"פוקימון", לכל אחת מהדמויות הלא אנושיות יש יכולת להפיק כוח על טבעי מתוכה. בדרך כלל, שימוש מושכל בחיות על מנת להבליט את העל טבעי – יוצר את האפשרות לעכל את החוויה בצורה קלה יותר. אבל ב"וואן פיס" החוקים האלה מקבלים עיוות שאינו מיישר קו עם המציאות. שם, לדמות הראשית יש אפשרות לרמות את החוקים המקובלים ולמתוח אותם – כפי שדי לופי מותח את אבריו – ובכך להציב את הצופים בעמדה שאינה מקבלת את התוכן כמשהו לגיטימי, והצופים נותרים מבולבלים וחסר הבנה.

אך זהו אינו האספקט היחידי שבו "וואן פיס" מפגרת אחר "פוקימון". אני חשבתי שמאחר ועלילת הסדרה של "וואן פיס" מתארת את חיי הפיראטים בשותף, בעוד שעלילת "פוקימון" מתארת חיי מאמן בודד, אז זו תהיה השוואה קלה בנוגע לאיזו סדרה תהיה טובה יותר מבחינת ערך החברות, אך גם פה "פוקימון" מנצחת בקלות. "וואן פיס" מטילה ספק בערך החברות וזו פועלת אך ורק כאשר יש לכל האנשים באותה קבוצה את אותה המטרה. עכשיו בטח מבקריי יטענו שנתון זה גם נכון לגבי "פוקימון", אך פה אחלוק עליהם ואפרט כיצד גם אויביו הגדולים של אַש קַטְצָ'אם (גרי אוק, צוות רוקט ואפילו מנהיגי המכון) מצאו את עצמם בשלב כזה או אחר כשהם עוזרים לו. ומי מאתנו לא זוכר את הפעם שגרי אוק פרגן לאַש קַטְצָ'אם, או את הפעם שצוות רוקט עזר לצ'ריזארד להתקבל לענק צ'ריסיפיק. אכן חברות לשמה.

http://pocketmonsters.co.il/wp-content/uploads/2012/01/pokemon_bw.png

אם כן, התוצאה ברורה. לאחר צפייה בשתי התוכניות הראשונות של "וואן פיס" ו"פוקימון", מצאתי לנכון להכתיר מנצחת אחת ברורה. אני כמובן מתייחס לסדרה "פוקימון" שרואה לנכון לקדם נושאים כמו: השגת מטרות בדרך חוקית וטובה, היא אינה דוגלת באלימות גלויה, יש לה פן פנטסטי שעובר בצורה חלקה אצל קהל הצופים, ויש בה ערך חברות גדול מהחיים. "פוקימון" היא הסדרה הטובה יותר מכל הבחינות ואני כולי תקווה שתוכלו גם אתם להעריך אותה על כך. אתם מוזמנים להשאיר את התגובות שלכם בנוגע למאמר, ואני מבטיח להתייחס לכולן.

פוסטים קשורים

74 תגובות

  1. לופי רוצה להשיג תאוצר כי הוא רוצה להפוך למלך הפיראטים כמו שאש רוצה לנצח בליגה ולהפוך למאסטר פוקימון.
    אתה לא רציני וואן פיס הרבה יותר טובה מפוקימון. וואן פיס היא בין האנימות ה כי אהובות על תושבי יפן.
    הרבה אנשים כנראה יגידו שוואן פיס יותר טובה מפוקימון

  2. שכחת לציין שוואן פיס הופכת לסדרה סוטה בשלב מאוחר יותר. אני לא חושב שיש בכלל מקום להשוות ביניהם. פוקימון ווואן פיס פונות לקהלי יעד שונים בתכלית, כאשר פוקימון מדברת אל קהל צופים רך יותר מוואן פיס.

  3. ושכחתי לציין: בסדרה אש אף פעם לא לבד, תמיד יש מלווים שלפעמים גם הם מקבלים מקום כדמויות ראשיות בפרקים מסוימים. אפילו לצוות רוקט יש את הקטעים של: נפרדים עושים מסע קטן וחוזרים להיות צוות. היוצרים השתמשו באקט הזה כבר שנים.

  4. אורי כאילו שפוקימון זה לא דבר סוטה- מראים גברים מתקלחים בסאונה חמה ואת הבנות לא מראים.

  5. אתה חמוד , רואה פרק אחד ומחליט איזה סדרה יותר טובה … מגניב, מסקר אתה לא תיהיה .
    אין לך מושג כמה וואן פיס מתוחכמת ואיזה דגשים יש לה על ערכים , תראה את כל הסדרה ודבר איתי

  6. השוואה מפגרת…
    בכל מקרה ברור שפוקימון…זה דבר שגודלים עליו ואוהבים בלי קשר לאיזה בן אדם אתה…
    וואן פיס אוהב רק מי שמתחבר לסגנון (:
    ובוא נגיד ככה,לא סתם פוקימון מוכר פי 100000000000 מוואן פיס…היא אנימה הרבה יותר מצליחה (לפחות בתחילת,עכשיו האיכות שלה מאוד ירדה)

  7. אחי לא צריך סקר כדי לדעת שפוקימון לוקחת
    POKE'MON F-O-R-E-V-E-R

    במיוחד שהיא מצליחה יצאו 11 עונות אולי יותר לא זוכר
    אין עליה

  8. מזה ההשוואה הזאת?!?!? מה אתה רציני??? זה כמו להשוות בין דרגון בול לטלטאביז…
    ברור שוואן פיס…

  9. וואן פיס.
    רק ילדים קטנים שלא ראו את וואן פיס עד פרק 300 [במינימום] יגידו שפוקימון יותר טוב.
    ובאמת, אתה שפוי? לראות פרק אחד ולהחליט לפי זה מה יותר טוב? יש לך בעיות.

  10. וואפ פיס הרבה יותר טובה!
    כל פרק בפוקימון הוא כמו פילר גרוע… אין עלילה לסדרה הזאת, לוואן פיס כן
    ואיך אתה יכול להשוות כשראית רק פרק אחד?
    זה כמו להשוות את בר רפאלי ליובל המבולבל…

  11. לא אהבתי וואן פיס אבל אני יודעת שהיא סידרה שהרבה אוהבים והיא טובה.
    אבל גדלתי על פוקימון, פיקאצו! XD

  12. בוא נעשה את זה חלק וברור בתור מעריץ של כמעט כול המשחקים של פוקימון וגם הסדרה אני יכול להגיד לך בבירור שפוקימון זה זבל זה פשוט נהיה זבל
    יודע מה ההבדל העיקרי? שאחריי 200 פרקים פוקימון נהיה סדרה ענקית שאף אחד כבר לא יכול לסבול וואן פיס? וואן פיס בפרק 500 רק התחיל וואן פיס רק משתפר בניגוד לפוקימון שטוב פשוט לא

    רוצה עוד הבדל עצום? פוקימון מלא במחוזות במלא מקומות ושטיות כאלה והוא כול כך מרוח שזה מעצבן אני מתכוון באמת? כול הקטע עם ארסיוס? נגמר להם מ"שליט כדור הארץ" הם עוברים לשליט היקום? ולפוקימון ששולט בזמן ובחלל? זה פשוט קונספט נואש ועלוב אם תשאל אותי

    פוקימון הסדרה טובה יותר? אוליי לגילאיי 10 ומטה
    דיברת על קונספט אלים שיש בוואן פיס
    נכון וואן פיס זה סדרה "אלימה" אבל האלימות שבה היא הדבר הכי קל והכי טוב שאפשר לראות זאת אומרת באנימה הם מצליחים להסתיר את כול הקטע של הדם ושל המכות בצורה יפה,להגיד שפוקימון זה סדרה טובה יותר מוואן פיס זה פשוט להיות עיוור אני מצטער אבל אתה פאנבוי של פוקימון.

    גם הקישור העלילתי אני מתכוון ראית מה הקישור העלילתי בפוקימון?! "צוות אקווה מנסה לתפוס את הפוקימון האגדי." "גם צוות מגמה מנסה לתפוס אחד.".
    זה פשוט מטומטם בן אדם!
    תגיד לי לראות 100 פרקים של וואן פיס תוך שבוע אני בכלל לא יהסס תגיד לי לראות 100 פרקים של פוקימון ואני כנראה יתאבד,בתור קונספט של סדרת עבר זה בהחלט סדרה טובה איך שהיא התחלה וזזה ואיך שהצליחו לקשר בין המשחקים לסדרה פשוט מדהים אבל אחריי כול כך הרבה זמן זה נהיה כול כך לא מפתה וכול כך פתטי ומטומטם אני מתכוון במקום אש אני אישית הייתי לוקח כדורים! כול פעם שהוא רואה 400 פוקימונים ומנצח מאמן ליגה ועוד איזה 7 מאמני מכון הוא צריך לצאת לעוד הרפתקה בישביל עוד פוקימון אגדי ובישביל עוד תגים זה נהיה כבר מרוח בצורה דרסטית! ,עכשיו וואן פיס? העלילה לא משתנה היא הולכת בראש חד אחד ומצליחה להיות מרתקת אחריי 500 פרקים בקלות.

    למרות כול כך הרבה ארקים וסאגות למרות כול כך הרבה פרקים המבנה של וואן פיס לא משתנה אפשר להבין שמתיי שהוא יהיה לוואן פיס סוף (בניגוד לפוקימון שפשוט מרח את עצמו)
    המטרה של לופי נראת ברורה וקשה להשגה לא כמו אש שהמטרה שלו נראת מעורפלת כול פעם שהוא רואה מחוז חדש.

    לסיכום?
    וואן פיס סדרה טובה יותר כי למרות 500 פרקים(בניגוד לפוקימון) שעברו הסדרה מראה מעמד אחד ואולטימטיבי אשר גיבור הסדרה רוצה להשיג
    הסדרה לא מרחמת על לופי בשום פרמטר והסדרה מציגה ניגודים ואופי נדיר של דמויות הסדרה הזאת בעצם מראה שאם תרצה להשיג משהו הדרך לא תהיה קלה(בפוקימון תשיג לעצמך עכבר שיעשה את העבודה השחורה בישבילך).

    OFF TOPIC
    אחי מה אתה רציני אתה מדבר על אלימות? פוקימון מייצגת רוע כלפיי חיות באופן עצום! לא יודע עם שמת לב או לא אבל פוקימונים נלחמים אחד בשני עד הסוף ובסדרה מראים שבעולם של הפוקימון יש לזה אשכרה תמיכה עצומה!

  13. סתם שאלה, למה בכלל החלטת להשוות ביניהם?
    הם שתי סדרות עם קונסטפט שונה לגמרי, שמיועדות לקהלים שונים לגמרי.
    פוקימון היא סדרה שמיועדת לילדים הרבה יותר קטנים, היה יותר מתאים להשוות אותה לדיג'ימון או בייבליד למשל.
    אהה ופוקימון זאת אחת מסדרות הילדים שיש בהם יותר אלימות… או שמבחינתך פוקימונים נלחמים כל פרק לא נחשב?

  14. אני האחרון שהולך לסנגר על וואן פיס ובאמת שאני דוגל שבפלורליזם ושכל אחד יאהב את מה שהוא יאהב.
    אבל ברצינות, אתה קובע אופי של סדרה שלמה על פי פרק אחד בלבד?
    עצתי הכנה היא פשוט להוריד את זה מהאינטרנט – כל שנייה שהמאמר הזה חי רק מביישת את הכותב שלו עוד יותר, שללא ספק אין לו שום מושג בגרוש על פסיק מהעלילה של וואן פיס או מהערכים שהיא מעבירה (""וואן פיס" מטילה ספק בערך החברות"? ברצינות?).
    שוב, אין שום דבר רע בהעדפה לאנימה אחת, שכן גם פוקימון היא אנימה אדירה לדעתי. אבל לכתוב מאמר שלם בעל מסר מגמתי ברור כל כך ובורות כל כך גדולה בנושא השני? זה מגוכח.

  15. וואן פיס באמת מיתקדם לאנשהו מיתקדמים בגראנד ליין מיתחזקים מגלים סודות שהיו עוד מתחילת הסידרה

    פוקימון הוציא לי את החשק ליצפות אחרי שאש סיים פעם ראשונה ליגה ואז הוא התחיל הכל מחדש במקום אחר
    ובכלל רציתי להקיא שיצא דור שני לפוקימון כל עונה הם ממציאים פוקימונים אכשיו יש כבר דור חמש אני רואה את זה ובא לי ליבכות…

    ומה אתה בכלל מדבר רק מלהיסתכל על הפרק הראשון יש לך במאמר כל כך הרבה דברים מפגרים כמו "לדמות הראשית יש אפשרות לרמות את החוקים המקובלים ולמתוח אותם – כפי שדי לופי מותח את אבריו – ובכך להציב את הצופים בעמדה שאינה מקבלת את התוכן כמשהו לגיטימי, והצופים נותרים מבולבלים וחסר הבנה."
    אם תיצפה בפרק השני אני מבטיח לך בתבין הכל, ואם תיצפה עד פרק 500 אני גם מבטיח לך שאתה תיתאהב באנימה הזאת

    המאמר הזה כל כך טיפשי וחסר בסיס אתה אומר שאין אלימות בפוקימון כי אין קרב בין בני אדם אבל מה עם פוקימונים אפילו יותר גרוע מהעובדה שבכל פרק יש לפחות קרב אחד של פוקימונים עד איבוד הכרה אם זה פוקימון בטבע זה הרבה יותר גרוע הם פשוט מעלפים אותם וכולאים אותם בשביל שהם יכלו להישתמש בהם בקרבות אחרים

    בוואן פיס יש אלימות אבל זה לא שהם תומכים בזה בוואן פיס יש הרבה יותר עלילה מעבר לקרבות יש המון קטעים מרתקים שבכלל לא קשורים למלחמות
    הסיבה שיש קרבות זה רק כדי להלהיב את הצופה ובכל מקרה אני חושב שצריך להיות קצת קרבות באנימה יש איש רע כמו בכל סדרה אחרת והם מנצחים אותו אז בפוקימון הם מסווים את זה ביצורים קטנים וחמודים אבל תיראה איך הם נילחמים.

  16. אתה רציני???

    תשמע אני לא רוצה למות פה מצחוק, איך אתה חושב שתבין את כל וואן פיס בשני פרקים, מה פתאום "ערך החברות" בפוקימון, מה פתאום אתה משווה את וואן פיס לפוקימון, באיזה הקשר אתה לוקח את זה. האנשים פה בפורום כל כך צודקים תראה מה שהם אומרים תקרא כל תגובה ותבין.

  17. קראתי ואני יוצא מתוך נקודת הנחה שבקושי ראית אנימות.
    אין מה להשוואות בניהם, אלו דמוגרפיות שונות לגמרי שמכוונות לקהל שונה לגמרי, אם אתה רוצה להשוואות בין שניהם אז תשווא בין המנגות כי המנגה היא שונן ושם יש דם בפוקימון, יש מוות ויש חלקים של ארבוק שעפים באוויר, הכוונה שלי כמובן למנגה Pokemon Special שיש לה למעלה מ430 פרקים ואפשר להשוואות את זה למנגה של וואן פיס אבל לא את האנימה שזה עולם שונה לגמרי.

  18. חחח כתבת את המאמר הזה בתור סטאנדאפ?
    אם קוראים פסוק אחד,לא יודעים את כל התורה.
    תראה את כל ה530 פרקים של וואן פיס,תקרא את המאמר שלך ותראה כמה שאתה טועה.

  19. ארצה רק להוסיף שאי אפשר להשוות קודומו לשונן
    זה דבילי
    כי הז'אנרים מכוונים לקהל שונה

    מה נובע כי האלימות בפוקימון מיועדת לילדים קטנים…
    ובוואן פיס לא.

    אגב
    בפוקימון, המקוריות מתה אי-שם בליגת ג'וטו
    משם הכל ממוחזר smile.gif

  20. אם מדובר במשהו רציני,‬ (מה שאני לא בטוחה..)אז רעיון ההשוואה יכל להיות מעניין במידה והיית רואה מעבר לפרק ראשון. וואן פיס היא סידרה עם קצב משלה עם עלילה שמתחילה בקטן וגדלה למימדים מאוד מרשימים, וכמעט כל מה שכתבת לא נכון, מן הסתם..
    אני מבינה מאיפה קו הדימיון שלך מגיע, אבל סך הכל, הסדרות שונות..

  21. לא ברור לי כ"כ אם זה ברצינות, בדיחה..‬ או סתם הטרלה?
    ז"א, בערך כל מה שכתוב שם לא נכון (עובדתית, לא סובייקטיבית)
    למרות שאין הרבה ממה לצפות מהשוואה ע"פ פרק ראשון בלבד
    ולדעתי קשה להשוות בין שתיהן, ולו כי המטרה של שתי הסדרות שונה לחלוטין (excluding כסף כמובן).
    נסיון יפה, בכל אופן

  22. אני חושב שמאמר שמשיג כל כך הרבה תגובות, היטמן, בהחלט השגת מטרה כלשהי ביצירתו ם:
    לצערי לא מדובר בכתבה עם אור חיובי כל כך, אני מעדיף לשמור לעצמי את דעותיי עליה[לא בנימה רעה, אלא ברצון לא לבזבז את זמני בהכנת התגובה ולתמצת], אני אייחל לרגע שתיכתב כאן כתבה שתזכה לתגובות כה רבות, אך היא באמת תהיה חיובית. דרך צלחה ם:

  23. תודה רבה לכולם. אני שמח שהנושא מעורר כל כך הרבה תגובות. לגבי הטענות שהועלו כאן, רק אומר: "על טעם וריח, אין מה להתווכח". תודה שוב, היטמן.

  24. יופי היטמן! קיבלת את מה שרצית? אם משווים בין הפרק הראשון בשתי האנימות, פוקימון אולי יוביל. לגבי ההמשך אין לי מושג (גם כי לא ראיתי וואן פיס אף פעם).
    אתם בהחלט צודקים שהאנימה מתדרדרת, לדעתי עד הדור השלישי זה עוד טוב, תרגישו חופשיים להגיד אם גם אתם חושבים ככה.
    ופוקימונים נלחמים בשביל הידידות.
    זהו, זה מה שהיה לי להגיב.

  25. אף פעם לא ידעתי שלאתר יש כ"כ הרבה צופים…
    אישית מעדיף את פוקימון אבל גם וואן פיס טובה.

  26. אני חושב שהבעיה שהצופים מתייחסים אליה שיצאת מנ. הנחה שפוקימון טובה יותר ומצאת רק טיעונים מחזקים. גם לפוקימון יש צדדים מבאים כמו עלילה מאוסה וכאלה…

  27. השגת את המטרה.
    כתבת סיקור אידיוטי כדי למשוך אנשים לאתר שלך ולפתח בו דיון.
    אני מרגיש אידיוט שלא עליתי על זה ממהתחלה מההכרות שלי איתך T_T

  28. תחשוב מה שבא לך, עמרי. מבחינתי זה דיון אמיתי לכל עניין ודבר. אני – כפי שאתה רואה – נותן לכולם את האפשרות לומר את אשר על ליבם, גם אם זה מילים שאינן מכבדות את היצירה וההשקעה שלי, כמו: "סיקור אדיוטי".

  29. זו בדיחה או משהו?

    כלומר. פאק, אפילו על פי הפרק הראשון אני יכולה לומר לך שוואן פיס הרבה יותר טובה. גם כשעוד אהבתי את האנימה של פוקימון הייתי אומרת לך את זה.

    זו ההשוואה הכי מונפצת שראיתי בזמן האחרון.

  30. אני מציע לך להתגבר ולהפסיק לראות פוקימון ולראות אנימות לגילך.לא נראה לי שפוקימון מתאים לגיל שלך 20+(נראה לי זה גיל שלך)
    פוקימון זה לידידים שעוד לא גמרו בית ספר רואים

  31. תעזוב את היטמן, שיראה איזה סדרה שבא לו. אני אמנם רק בן 14 אבל אני גם רואה פוקימון ולא מתבייש בזה בכלל.

  32. אורי -אז הגיע הזמן שתפרד מסדרת הילדות שלך ותבין שפוקימון זה סדרה לילדים קטנים.
    צריכים להפוך את המנגה של פוקימון לאנימה ואז זה אני אראה פוקימון

  33. אחי, קבל "נכשל"="בלתי מספיק"="ממרח קקה ביוגורט" על העבודה שלך.
    חירטטת פה שטויות בכמויות על וואן-פיס.
    לנסות "ולהבין" את הפואנטה של סדרה בת 500 פרקים (ועדיין רצה במלוא הקצב) לפי הפרק הראשון – הוא ממש לא לעניין.
    ממש לא קלטת מה זו התופעה ששמה "וואן-פיס".
    בפוקימון מבינים ילדים בני 5 מה הרעיון – וזה גם אתה הבנת יחסית מהרץ כי אין שם עומק.
    הדימיון היחיד בין וואן-פיס לפוקימון – הוא ששתיהן מצויירות. מעבר לכך אין כל דימיון.
    שב וצפה ב-200 פרקים לפחות ואז תקן את עבודתך.

  34. אעלק וואן פיס יותר גרועה, זאת האנימה הכי טובה
    חוץ מזה, שאפשר להשוות פוקימון ל"תפיסה וכליאה של בעלי חיים נדירים למטרות אנוכיות"
    למה נראה לך שזה לא אנוכי
    עשית את הדף הזה כדי להמשיך עם היצר הגועלי שלך להשפיל סדרות טובות אל מול חרא כמו פוקימון
    וואן פיס זאת האנימה הכי טובה ופוקימון לא יכולה לנשק לה את הנעליים אפילו
    מה גם שאילוץ חיות נדירות להלחם זו בזו זה לא אלימות? זה כמו קרבות כלבים
    וזה יותר גרוע מקצת דם שרואים בקרב בוואן פיס

  35. וואו…. וואו… אני מסתכל על המאמר ולא יודע מה לחשוב. לפחות התגובות יחזירו לך את השפיות. נראה לך שפוקמיון יותר טוב? אחרי שאתה רואה פרק אחד? בתמונות ששמת אתה לא מכיר חצי מהאשנים. וחוץ מזה נראה לך שוואן פיס לא מדבר על חברות? ברור שכן!. בסדר אולי לא ברמה של פוקמיון כי וואן פיס זה לא סדרה לילדות קטנות…

    נראה לך שאנחנו לא מבינים מה הולך בוואן פיס? מה אתה מפגר? "זה משאיר את הצופה מבולבל". חוץ מזה בפוקימון הכל הגיוני? יש עולם של חיות מוזרות כמו חדי קרן שמסתובבות בחוץ! וואן מכרה פי 10 עותקים מפוקימון. ועם היה סדרה שהכל בה היה הגיוני זה היה ממש משעמם. או סדרה שלא מבינים בה כלום.

    בקיצור: אתה מבייש את שמה של וואן פיס שאתה משווה אותה בכלל לפוקימון…
    ופוקימון מנצח!. אני מתערב איתך שחצי מהאנשים שוקראים את הסיקור רוצים למחוק אותו ולהגיד לך מה זה באמת וואן פיס ופוקימון.

    אני לא אומר שפוקימון סדרה כזאת גרועה אבל עם משווים בניהם תן לסדרה הטובה לנצח!

    וחוץ מזה אתה רואה פרק אחד ומשווה? זה בושה? מישהו יודע איך לפנות למנהל האתר שימחק את ההשוואה הטפשית עד גיחוך הזאת?.

  36. וואן פיס הסדרה הכי מגניבה בעולם הרבה אנשים אוהבים אותה

  37. וואן פיס זאת המנגה הכי נמכרת בהסטוריה של האנימות וגם הסדרה הכי מצליחה הרבה יותר מפוקימון
    שמיועד לגילאים קטנים. וואן פיס זה ליגה אחרת…..
    ואיך אתה משווה רק על פי הפרק הראשון?

  38. באמת?! זה הרעיון הכי טוב שלך? להשוות בין פוקימון לוואן פיס באתר שאתה בנית ובנית אותו לפוקימון ואתה גם אוהב פוקימון. לא כי חשבתי שבנאדם שפתח אתר פוקימון יגיד שוואן פיס יותר טוב. ולכל האלה שאומרים שפוקימון מוחר יותר זה ממש לא נכון, וואן פיס סדרה מצליחה בהרבה. גם כן לראות פרק אחד ולהגיד "זו סדרה אלימה מאוד". לא כי בפוקימון לא מחשמלים\שורפים\מקפיאים\מרביצים\מטיחים ברצפה חיות מסכנות שלא נשאלו אם הם רוצות בכלל להילחם, זה ממש מתוק ונחמד. וואן פיס זה מעניין יותר, יש הרבה יותר מידע, עניין ודמויות וכל פעם נוסף משהו חדש ולא כמו פוקימון שהוא משיג הכל תוך שניה. בוואן פיס גם לוקח לו זמן עד שהוא משיג משהו. באמת שחשבתי שיהיה פה משהו יותר אינטיליגנטי…

  39. בטח אף אחד כבר לא מסתכל יותר, אבל יש לי 2 דברים לומר:

    1) אני מכיר אנשים בני 20-30 שאוהבים פוקימון, ועל זה אין להתווכח.

    2) לכל אלה שאמרו שזה ״לכידת חיות״ ו ״לגרום לחיות להילחם״- אתם טועים. אני כמעט בטוח שרוב האנשים שהשתתפו בכתבה הזו ראו לפחות את 20 הפרקים הראשונים של פוקימון, ובאחד הפרקים צרמנדר קפץ, ובאמת קפץ לתוך הפוכדור. בקשר לקרבות, אם תזכרו בזמן שלקראת סיום הקרב, כשהפוקימון כבר מותש, הוא קם על הרגליים וממשיך להילחם, כי הוא רוצה שהמאמן שלו יאהב אותו.  

  40. יש לי הרבה דברים להגיד לך "אדוני מנהל האתר" .
    1 . אתה לא שפוי שאתה עושה את ההשואה הזאתי .
    2 . וואן פיס זו סדרה הרבה יותר טובה מפוקימון ומוכרת הרבה יותר מפוקימון , היא מלאה בהרבה יותר דמיון , קרבות מעניינים , מידע רב , והיא בטח שלא מרוחה כמו האנימה של פוקימון . אז אני מציע לך לקרוא את המנגה או לצפות באנימה ולחשוב עוד פעם מה יותר טוב .
    3 . המשחקים והמנגה של פוקימון הרבה יותר טובים מהאנימה המטופשת . קודם כל ,
    האנימה חוזרת על עצמה וזה מרוח . דבר שני , נכון שבוואן פיס יש יותר אלימות . אבל בפוקימון , כמו שהרבה מגיבים אחרים אמרו פה , יש אילוץ חיות להלחם וזה הרבה יותר גרוע .
    4 . בקיצור , זה הסיקור הכי גרוע שראיתי אי פעם , אתה משמיץ את שמה של וואן פיס בלי בושה . אתה אדם רע וזלזלני , וראיתי מה כתבת על אתר הפוקימון הישראלי , לפני כמה חודשים ולפי דעתי זה אתר הרבה יותר טוב מהאתר שלך . אז כדאי שתחשוב טוב טוב לפני שזאתה עושה סיקורים כאלה , מנהל אידיוט .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *