סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

פוקימון – מה הלאה?

פוקימון – מה הלאה?
מאמר דעה מאת Ben Salter

מה צופן העתיד עבור חברת פוקימון? למרות שזה המוצר הריווחי ביותר של נינטנדו, משחק הגרעין שלהם לא שונה מאז 1996. למען האמת, ישנם כחמש גרסאות למשחק "פוקימון אדום", אשר נמכרים בצורה מאוד משביעת רצון, וזאת למרות העובדה שכל אחד מהם מציע מעט מאוד הבדל מקודמו. כך שניתן לטעון שפוקימון עושים משהו שאף משחק לא עשה קודם: וזה לשבות את ליבם של שחקנים במשך עשור מבלי לשנות דבר – וזו משימה בלתי אפשרית. מה שכן השתנה לאורך השנים זו הטכנולוגיה ומכאן אי אפשר שלא לתהות מה צופן העתיד עבור סדרת המשחקים הללו?

דמיינו את הדבר הבא: שנת 2013, שרדנו את יום האפוקליפסה הלא מציאותי ואוהבי תנ"ך מסביב לעולם תוהים מה לעזאזל הם צריכים לעשות עם תיבת הנוח שהם בנו. נינטנדו משחררת קונסולה חדשה. היצירה שלהם דומה לקונסולה Wii, עם תוכנות טובות יותר אך עדיין לא מספיק מעודכנות לעידן שלנו. אימהות מסביב לעולם קונות את המוצר. במטרה להתחמק מהתפרצות עוינת, החברה יוצאת בהשקה מטורפת של תלת מימד של המשחק שחיכינו לו קרוב ל20 שנה: המשחק הראשון של פוקימון RPG (role playing game / משחק תפקידים) וזה טוב הרבה מעבר לכל משחק קונסולת יד שיצא להם עד כה. זה החלום שלי עבור העתיד של פוקימון; כה ברור, ועדיין, כה בדיוני שזה לא עתיד להתרחש.

http://pocketmonsters.co.il/wp-content/uploads/2011/05/Pokemon-What-39-s-next-1066802.jpg

כאשר אנחנו מדברים על פוקימון, אנחנו מדברים על משחקי קונסולות היד. ולמרות שהם כולם בגרעין שלהם דומים מאוד אחד לשני, זה לא באמת משנה. היו כל כך הרבה משחקי פוקימון נוספים בקונסולות הידניות והרגילות, אבל אף אחד מהם לא הגיע לליגה של משחקי פוקימון המקוריים. "פוקימון סנאפ" לדוגמה הוא הטוב מבין כל שאר משחקי הפוקימון השונים, ואפילו הוא לא מוגדר כבעל אותה רמה של פיתוח כמו משחקי הפוקימון הרגילים. "פוקימון אצטדיון" גם ראוי לשבח, אבל אחרי שמשווים אותו לרמת המשחק של מסעי הפוקימון הרגילים, זה מוגדר בתור בזבוז עבור הקונסולה.

משחקי הספין אוף האחרים גם לא הצליחו ברמה ענקית. "פוקימון צינוק מסתורי" של נינטנדו DS הוא פשוט זבל והוא הוריד את הרמה עבור גילאים נמוכים יותר. "פוקימון דאש" הוא מאכזב בתור משחק כשלעצמו. משחקי ספין אוף יצאו עוד ב1998, שנתיים לאחר יציאתם של "פוקימון אדום" ו"פוקימון ירוק" (כחול ואדום בגרסה האנגלית), אז הם היו קלפי ההחלפה של פוקימון. משחק זה דווקא היה יחסית טוב, כי הוא התבסס על ההצלחה של משחקי שולחן וכי לכל ילד בעולם הייתה מעיין כמיהה מוזרה להוציא מלא כסף על מפלצות הכיס שלהם.

מכאן היה להם רק לאן לרדת ולכן אני יכול להסיק כי לפוקימון היה הכי חכם להמשיך עם משחקי המסעות שלהם. שחרור משחק תפקידים וקונסולה חדשה נראה כמו הצעד הבטוח הבא, אבל הוא לבטח יבוזבז על דבר כמו Wii, וקרוב לוודאי שזה יהיה במסגרת השקה משומנת. דעתי היא שלנינטנדו יש סיבות מגוחכות לשמור את המשחקים האלה בקונסולות היד, שאפילו העובדים שלהם לא מודעים אליהם, וככה נשמר המשחק הטוב ביותר הרחק מהישג ידה של קונסולת המשחק המשפחתית.

http://pocketmonsters.co.il/wp-content/uploads/2011/05/Pokemon-What-39-s-next-1066811.jpg

מה שיותר מציאותי, זה שלפני שיציעו מסעות מאמנים בקונסולות, יגיע דור התלת מימד. אבל מאחר ו"פוקימון שחור" ו"פוקימון לבן", שוחררו לא מזמן לשווקים, זה יהיה בטוח לומר שהתלת מימד יגיע רק בעוד שנתיים. עם זאת נינטנדו הרסו את העסק. הם עושים מיליונים בשחרור אותם משחקים פעמיים לפני שהם "משדרגים" אותם ואז מוציאים אותם לשוק בפעם השלישית שנה לאחר מכן. זה היה ככה עם "פוקימון צהוב" עד ל"פוקימון אדום" ו"פוקימון כחול", "פוקימון קריסטל" ועד ל"פוקימון זהב" ו"פוקימון כסף", "פוקימון אמרלד" ועד ל"פוקימון רובי" ו"פוקימון ספיר", ו-"פוקימון פלאטינום" ועד ל"פוקימון יהלום" ו"פוקימון פנינה". ואיכשהו, הם מייצרים חצי מהם כמה שנים מאוחר יותר, אבל זה חורג מהנושא. מתי "פוקימון אפור" הולך להשתחרר? הכישורים האומנותיים שלי אומרים לי שזה יהיה ה"שדרוג" הבא. ולראות את נינטנדו מנסים לשפר את הצבע באותה מידה שהם משפרים את הצליל, אני בספק אם הם יעשו משהו טוב יותר. אבל מתי זה הולך להיות בשוק? זה לא הולך להיות בנינטנדו DS, מה שמשאיר את הדלת פתוחה עבור ה3DS (נינטנדו DS בתלת מימד). וזה לא רעיון רע, כאשר משחק השדרוג יהיה בתלת מימד. אבל כאשר משחקי 3D נמכרים בצורה מטורפת, נינטנדו תצטרך לחשוב טוב טוב מה הם הולכים לעשות. עם כל כך הרבה שדרוגים ששולטים בדור המשחקים הראשון של 3D, האם נינטנדו רוצים שהמשחק הראשון של פוקימון בתלת מימד יהיה רק שדרוג?

בכל מקרה, יהיה משחק תפקידים של פוקימון שישוחרר בתלת מימד, לא משנה מה הם יחליטו לעשות עם "פוקימון אפור". בעוד ש"פוקימון שחור" ו"פוקימון לבן" יהיו מעולים בשביל לעשות עוד קופה, זה מציב בעיה חדשה. "פוקימון שחור" ו"פוקימון לבן" הם גם ככה נראים מעולה בלי תלת מימד, האם באמת שדרוג לתלת מימד יעשה איזה שהוא שינוי משמעותי? האם זה ישנה משהו?

נותר לומר שפוקימון בטח ימשיכו להיות אחד החברות הכי גדולות בעתיד, ויש להם את הפונטציאל גם להיות גדולים יותר בכל שחרור קונסולה חדשה. שחרור גרסת שדרוג למשחקים "פוקימון שחור" ו"פוקימון לבן" בתלת מימד תהיה הזדמנות מעולה, אבל רק אם הם נעשים בצורה מושלמת, אחרת מבקרים יקטלו את זה. בנוסף לכך, משחק תפקידים עבור קונסולת משחקים הוא ההזדמנות המושלמת, אבל אני בספק אם נינטנדו יעלימו את הקונסולות הידניות. בכל מקרה, יש שני הזדמנויות בשביל נינטנדו, אחת – להמשיך בקו ההתעלמות שלהם ולהמשיך בשלהם, והשני – לחתוך את כבלי העבר ולהתקדם הלאה. וזה מבלי שאפילו חשבנו על רענון המשחק עצמו, שהוא בעצם משחק בן 15 שנה. וגם את זה הם יצטרכו לעשות בסופו של דבר.

אז מה אתם חושבים על עתיד פוקימון?

קישור למאמר המקורי:
http://ds.mmgn.com/Articles/Pokemon-Whats-next

פוסטים קשורים

5 תגובות

  1. רואים שכותב המאמר הזה לא התעמק במשחקי הפוקימון, אם הוא חושב שאין הבדל גדול בין המשחקים. נכון, הבסיס הוא אותו בסיס (למרות שגם אותו משנים מעט), אבל ישנם כל כך הרבה הבדלים. אם ניקח את שני קצוות המשחקים – פוקימון אדום וירוק – ופוקימון שחור ולבן, ישנם כל כך הרבה הבדלים! ושינויים, ראינו שנינטנדו לא פחדה לעשות עם משחקי הדור החמישי, כשהיא "סילקה" את שאר הפוקימונים מהדורות הקודמים והעזה ליצור דור חדש לגמרי.

  2. כותב המאמר מתייחס לבסיס המשחקים – העובדה שבכל המשחקים אתה עובר מעיר לעיר, אוסף תגים, נלחם נגד מאמנים, תופס פוקימונים ובסוף אתה ניצב מול האליטה. ובזה הוא צודק. המשחקים לא שונים אחד מהשני. כן, נוספו תחרויות סרט, יש היבטים חדשים של שיפור טכנולוגי, אבל עדיין הגרעין מבוסס על אותם רעיונות.

  3. משחק תפקידים מתייחס למשחקי המסע של פוקימון.
    לאסוף פוקימונים, להלחם במאמנים, לקבל תגים ולהלחם נגד האליטה.
    המשחק "פוקימון שחור" או "פוקימון לבן" הם משחקי תפקידים.

  4. יש משהו נכון ומהשהו לא נכון הנכון הוא שנינתנדו קצת הגזימה עם כול ה אדום ירוק כחול צהוב אבל חוץ מזה משם זה רק הולך ומשתפר ודרך הגב חלק מהתושפות הם חיקוים בכלל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *