סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

פורום בנדיטו חוגג שנה להקמתו!

היום לפני שנה, בתאריך 12.4.2013, קם לו פורום "בנדיטו".
http://www.banditto.co.il/forum/index.php

כיום, שנה לאחר הפתיחה, אני יושב עם שני המנהלים שלו, פרדי ודניאל, לראיון.
קריאה נעימה!

– – – – –

שאלה: מהו תהליך המחשבה מאחורי הקמת פורום בנדיטו?

פרדי: הייתי חבר במגוון פורומים הקשורים לפוקימון, אך באף אחד מהם לא שמו יחס מיוחד לחלק שלדעתי הוא החשוב ביותר – הפן התחרותי. גם פניתי בזמנו למנהלי פורומים שיפתחו אשכול פורומים שלם לפן התחרותי ולא תת פורום אחד קטן בתחתית העמוד שלהם, אך נתקלי בסירוב. בעקבות זאת החלטתי יחד עם דניאל להרים את הכפפה ולפתוח פורום חדש.

דניאל: הרעיון של הקמת הפורום היה די ספונטני. פרדי הגיח איתו משום מקום, האמת. הוא סיפר לי שאין במה תחרותית בארץ ושהוא בטוח שיש הרבה אנשים שרוצים ללמוד או לשחק תחרותי. כמובן שהסכמתי איתו. הוא שאל אותי אם זה נשמע אטרקטיבי. משם התחלנו לחשוב על השם שלו. אחרי כמה דקות עלתה התמונה של שחקן במישחק league of legends בראש: bandito fiddlesticks. חשבתי על המילה bandito. שנינו מאוד אוהבים את הפוקימון דיטו והשילוב של bandit וditto היה נראה טוב (במחשבה) ונישמע יפה. מיד הסכמנו על זה.

– – – – –

שאלה: במהלך השנה הזו הפורום ארגן תחרויות קלפים. פרט לנו על היוזמה הזו? מה הושג? מה לא הושג? ומה התוכניות לעתיד בתחום הזה?

פרדי: כחלק מהרצון לקדם קהילה תחרותית פעילה, הקמנו ליגות. הבאנו שחקנים וקלפים. החנות פריק היתה מאוד אדיבה אלינו בנושא. אני לעולם לא אשכח שהצפי בליגה הראשונה היה לארבעה עד שמונה שחקנים גג. הגיעו איזה 18. לצערי, היום לא מזדמן לי להגיע לליגות. מקווה שזה ישתנה בהמשך. מה גם שהפרסום לליגות ירד וחבל. משחק הקלפים של פוקימון מדהים. אני אשמח אם יותר ויותר אנשים ישחקו בו.

דניאל: חשבתי שאם כבר פורום תחרותי של פוקימון, למה לא לשלב גם קלפים? תמיד רציתי לשחק בזה כשהייתי ילד, אבל לא ידעתי איך. למדתי את חוקי המישחק בכמה ימים והצעתי לפרדי שנקנה starter decks וננסה לשחק. נאהב – נשלב בפורום. לא נאהב – נקטול את הרעיון. כמובן שמיד התאהבנו במישחק הקלפים ברגע שניסינו אותו. זה היה מאוד כיפי ומאתגר. לאחר מכן דיברנו עם פריק בנוגע להקמת ליגות שבועיות. לא ציפינו לכמות כזאת גדולה של אנשים עוד בטורניר הראשון. שלא לדבר על הטורניר השני וכך הלאה. לדעתי רוב המטרות הושגו – לבנות קהילה סולידית למשחק הקלפים. התוכניות שלי לעתיד בנוגע למשחק הקלפים הם הכרה מצד נינטנדו כקהילה פעילה וארגון אירועי נינטנדו גם בארץ, כמו בחו"ל.

– – – – –

שאלה: במהלך השנה הזו הפורום גם ארגן תחרויות וידאו. פרט לנו על היוזמה הזו? מה הושג? מה לא הושג? ומה התוכניות לעתיד בתחום הזה?

פרדי: לגבי ליגת הוידאו: תמיד רציתי. זה היה חלום בשבילי. לא סתם ליגה אלא לדעתי הליגה הגדולה ביותר מבחינת מספר רשומים. מה לא הושג שם? רבים פשוט לא טרחו להשתתף או נעלמו לאחר סיבוב אחר. וזה חבל. ליגה חינמית שכל אחד יכול להשתתף בה מכל מקום. אני מקווה להקים עוד ליגה כזאת. בפורמט מסודר יותר ומקווה למשוך עוד שחקנים. בסופו של דבר אני רואה זאת כסיפור של ביצה ותרנגולת. פורום פעיל מחזיק אנשים במשחק ואנשים במשחק מחזיקים פורום פעיל.

דניאל: התחרויות בwifi היו דבר שכל מי שנכנס לפורום ללמוד ולהתנסות חיפש. כל אחד רצה לנסות דברים חדשים, ללמוד דברים חדשים, וכמובן לישם כל מה שלמד עד כה. הרי כל אחד רוצה להיחשב כטוב ביותר, לא? לדעתי, הדבר הכי חשוב שהושג זה שיפור משמעותי ביכולות של חברי פורום שהיו נחשבים לחלשים יחסית בתחילת דרכם. רמת השיפור גבוהה בהחלט. מה שעוד חבל לי שלא השגנו זה מפגשים. חלק מעדיפים לשחק מהבית, לחלק אין זמן להיפגש, אבל לדעתי זה חשוב לגבש את הקהילה שלנו עוד יותר. הייתי רוצה שזה יקרה בעתיד.

– – – – –

שאלה: לאורך השנה קמו לכם מתחרים הן בתחום הקלפים והן בתחום הוידאו. מה דעתך על דבר זה?

פרדי: אני חושב שכל התחרות כביכול פורסמה גם בפורום. אני עצמי חבר גם בעמודי פייסבוק של פוקימון. אני לא רואה בהם תחרות אלא תוספת. מצד שני, אבקש לציין כי בזמן שמספר ההודעות בעמודי הפייסבוק הרלוונטיים לXY צנח לקרוב לאפס, הפורום שלנו עדיין פעיל ומתעדכן. כל הזמן. וכל שחקן מוזמן אלינו וגם לעמודי הפייסבוק. וכל שחקן יכול לשחק באיזו ליגה שיבחר, העיקר שישחק.

דניאל: אם ב"קמו מתחרים" הכוונה בפורומים זרים, אז צר לי – אנחנו פה כי כיף לנו ומי שלא אוהב את התוכן, לא חייב להישאר. אם הכוונה היא לאנשים אז אני חייב לומר שכל חברי הפורום, הטורנירים והwifi פנטסטים ושלא יכולתי לבקש יותר מזה!

– – – – –

שאלה: הפורום קיים כבר שנה. מה אתה מאחל לו לשנה הבאה?

פרדי: לגבי יום ההולדת של הפורום… רוצה רק להגיד תודה לך . עזרת לנו המון ותודה לגולשים, לכל אחד ואחד מכם. מה אני מאחל לפורום לשנה החדשה? שיגדל ויצמח ושנושאי הקרבות השבועיים והליגות יהיו עמוסים.

דניאל: לשנה הבאה אני רוצה לאחל לפורום הרבה הצלחה, אושר ורצון להצליח. כל אחד הוא בורג במכונה המשומנת הזאת שקוראים לו פורום. כולם ביחד גורמים להפעלתו וכולם תורמים במטרה להפוך אותו ליותר נהדר ממה שהוא עכשיו.

– – – – –

שאלה: יש משהו שהיית רוצה לומר ושלא שאלנו אותך?

פרדי: עוד דבר אחרון שלא נאמר: בפורום יש לינקייה שמלאה בהסברים על פוקימונים, יכולות מתקפות וכדומה. כל מה ששחקן מתחיל צריך. ממליץ בחום להכנס ולקרוא ולהגיב.

דניאל: עוד דבר אחד שיש לי להוסיף הוא שאל תתביישו לבקש / להאיר / להעיר / להזכיר. אצלי במיוחד להזכיר. אני עדיין די עסוק (עד אוגוסט), ככה שאם יש משהו שהבטחתי ולא קיימתי – תזכירו לי! אין מצב שאני לא יקיים הבטחה!

– – – – –

תודה לפרדי ולדניאל, ואל תשכחו לבקר בפורום בנדיטו!
http://www.banditto.co.il/forum/index.php

פוסטים קשורים

24 תגובות

  1. מזל טוב לפורום בנדיטו! גם אני רשום שם ודי פעיל (מעל 2000 הודעות) בנדיטו הם מקום לכל אחד יש אנשים מאוד נחמדים שיעזרו לכם בכל מה שתרצו ומה אני יגיד לכם עד 120

  2. זה פורום נחמד שנועד לעזור לקהילה התחרותי. יש שם המון קרבות, תחרויות, החלפות ף חלוקות וכדומה.
    שימו לב חברים שההרשמה שם דורשת אישור.. אז רק כמה דקות לאחר הרישום שלכם – חשבונכם מאושר 🙂

  3. חבל שאתה לא נרשם, זה לא פורום זו קהילה. כולם מכירים את כולם וכולם חברים של כולם. אם אתה לא בקטע של קרבות וויי פיי יש מקום לדבר על הקלפים. אם אתה לא אוהב קלפים אפשר לדבר על הסדרה והסרטים. אם אתה לא רואה את הסדרה אפשר סתם לדבר על מי ההתחלתי האהוב עליך ואיפה טייל בטבע לאחרונה. אפילו התחלנו משחק רול פליינג לאחרונה

  4. רפאל, זה אמנם פורום במבנה שלו.. אך זה לא פורום רגיל. אין שם מעמדות וכדומה. זה פורום קהילתי שנועד לתמוך בקהילה התחרותית בארץ.
    עם ליגות למשחק הקלפים, ליגות ומשחקים על בסיס יומי ב פוקימון XY
    סיקורים רבים של פוקימונים, התפתחויות מגה, שיטות משחק וכדומה
    חלוקות של פוקימונים (כולל זוהרים, אגדיים ומושלמים-תחרותית), אבני מגה, אבניפ יתוח וחפצי קרב, שאלות וחוות דעת הנוגעות לשישיות וכדומה.
    משתדלים לתת כמה שיותר לכל שחקן שבאמת רוצה לשחק וברמות הגבוהות ביותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *