סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

סאטושי טאג'ירי

סאטושי טאג'ירי (Satoshi Tajiri, 田尻智) הוא מעצב משחקי וידאו יפני אשר ידוע בשל המצאת "פוקימון" ומייסד החברה "Game Freak".

טאג'ירי נולד ב28.8.65, במיצ'ידה, איזור פרברי בטוקיו. כבר מגיל צעיר הוא גילה את אהבתו לאוספים ואספנות. סטושי התחיל את האוסף הראשון שלו כנער, שהיה אוסף חרקים חיים, דבר שפגע ביכולתו האקדמית ובציוניו בבית הספר. הוריו של טאג'ירי רצו שהוא ילמד ויגדל להיות מכונאי אלקטרוניקה והם שלחו אותו לבית ספר מקצועי, דבר שהתברר להיות כשלון חרוץ. מסתבר שסאטושי העדיף לבלות את כל הזמן הפנוי שלו בספרייה ומעולם לא סיים את לימודיו האקדמים. מאוחר יותר הוא אובחן בתסמונת על שם אספרגר*.

בשנת 1982, בלי השכלה ובלי ידע מוקדם, הוא וחבריו ג'יימס האנזאצ'ו, ויואוסוק סנטמריה הקימו מגזין משחקים שנקרא – "גיים פריק" (Game Freak). אחד מחבריו שהצטרפו מאוחר יותר היה קן סוגימורי שעוד יגדל להיות המאייר הרשמי של פוקימון. המגזין תפס תאוצה, ובתחילת שנות השמונים סטושי הפך לחתן פרס תחרות ענקית אותה ניהלה בזמנו חברת "סאגה" על משחק וידאו. טאג'ירי התחיל לעבוד על משחק הוידאו הראשון שלו – "קווינטי" (Quinty), אשר פורסם תחת חברת "נאמקו" עבור נינטנדו. המשחק שוחרר כגרסת ניסיון ב-1991 ורק ביפן, ורק לגיים בוי. ב1992 סטושי ראה זוג נערים משחקים אחד בסמוך לשני בכוונה לבדוק מה השני עושה, דבר שהוליד אצלו את המחשבה של העברת פוקימונים, ובסוף אותה שנה פוקימון נולד לעולם.

פוקימון היה פרי דמיונו של סאטושי, והוא עיצב את כל המשחק בסטודיו של "יצורים בע"מ" (Creatures Inc). הוא קיבל את כל המרחב עבודה שרצה והקים במקום חברת בד שנקראה "גיים פריק", על שם המגזין הישן מימי הנעורים שלו. הוא שמר על קשרים טובים עם כל מי שעבד איתו, ויצר את המשחק "פולסמן" עבור סאגה.

טאג'ירי אומץ על ידי ענקית המשחקים נינטנדו שקנתה את הזכויות למשחק והוא הצליח לפתח את הרעיון במשך חמש השנים הקרובות. הוא קרא לכל חבריו למען הפרויקט החדש, וחבר לאחד בשם – שיגארו מיאמוטו, היוצר של "מריו", "דונקי קונג", "אגדת זלדה" ו-"סטאר פוקס", שהפך לימים למורה הרוחני של סטושי. בתור מחווה לעצמו ולחבר החדש שלו, סאטושי החליט לקרוא לדמות הראשית במשחק על שמו, וליריב שלו על שם שיגארו. ב1995 יצא המשחק הראשון של פוקימון – "ירוק" ברחבי יפן, וב-1996 יצאו המשחקים "כחול" ו"אדום" באופן בין לאומי. והשאר מה שנקרא היסטוריה.

ב-23.4.08, נינטנדו הוציאה דוח רישמי שעל פיו נמכרו עד לתאריך זה למעלה מ-175 מיליון עותקים ממשחקיה ברחבי העולם. המותג "פוקימון" מגלגל 215 מיליון דולרים בשנה. הונו של סאטושי טאג'ירי נאמד בלמעלה מ2.150.000.000 דולר.

– – – – –

* התסמונת על שם אספרגר: ליקוי התפתחות התנהגותי על רקע גנטי אך בדרך כלל לא תורשתי. היכולת הקוגנטיבית תקינה ולעיתים אף גבוהה מהממוצע והתפתחות השפה תקינה גם היא. הליקויים המרכזיים הם בעיקר ביצירת קשרים חברתיים, הסתגלות למקומות חדשים, ולעיתים רגישות יתר לקולות, ריחות ,כאב ואוכל. טיפול התנהגותי עשוי לעזור במידה ניכרת ובעת הצורך משולב גם טיפול תרופתי.

פוסטים קשורים

10 תגובות

  1. אתה מודע לזה שמי שבתמונה הוא לא סאטושי טאג'ירי?
    העיקר אתה אומר שזה האתר המקצועי ביותר… איך מקצועי אם אתה לא יכול לזהות שזה לא סאטושי טאג'ירי, אלא טסונקאזו אישיהארה?

  2. האמת שאין לי מושג מי זה. לפי מגזין TIME זה סאטושי טאג'ירי האמיתי:
    http://www.fastup.co.il/images/20096195.jpg

    אבל מסתבר שלאנשים מסוימים יותר קל להאמין לויקיפדיה של פוקימון מאשר לעיתון עם מוניטין בין לאומי. אז אני משתף איתם פעולה לעת עתה.
    http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Tsunekaz_Ishihara

  3. האמת שכן. בעוד שמגזין שלא מבין בפוקימון יכול לטעות, הסיכויים נמוכים יותר בויקיפדיה מקצועית של פוקימון. ודרך אגב, לא מצאתי שום תוצאות לתמונה הזו שקשורה למגזין TIME. אשמח אם תראה לי איפה מצאת את ההקשר. כמו כן, גם התמונה ששמת עכשיו היא לא של סאטושי טאיג'ירי. מה שקורה עכשיו זה פשוט עלבון לאתר שלך, שעד לפני זמן לא רב אמרת שהוא המקצועי ביותר. אפילו תמונה של היוצר של פוקימון אתה לא יכול למצוא?

  4. כנראה שסאטושי טאיג'ירי הוא באמת זה שבתמונה. מוזר, הוא ממש לא דומה לעצמו ככה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *