סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

נינטנדו נגד "פוקימון האתר הישראלי"

כאשר דניאל דובניקוב היה בן 13, הוא פתח אתר בשם Pokemon.co.il שהפך לקהילת מעריצים עבור תוכנית טלוויזיה בשם זהה. עם הזמן, האתר התרחב וכלל פורומים, צ'אטים, קטעי וידאו ואיזורי תוכן העוסקים במגון ההיבטים של עולם מפלצות הכיס הפנטסטי מיפן, בהם סרטים, קלפים, משחקי וידאו, מנגה ועוד.

בתחילת חודש יוני 2006, פנתה לדובניקוב עורכת דין אלן שנקמן, המייצגת את נינטנדו, ודרשה ממנו להעביר את כתובת האינטרנט לבעלות החברה בהקדם האפשרי. היא שלחה לו טופס המורה לאיגוד האינטרנט הישראלי להעביר את הזכויות בשם המתחם pokemon.co.il לנינטנדו, והזהירה כי תגובה שלילית תענה בתביעה משפטית. דובניקוב סירב להתקפל, ועורכת הדין הסכימה לקיים שיחת ועידה בינו לבין אנשי אגף המיחשוב של נינטנדו ארה"ב בקליפורניה ב-20 ביוני.

דובניקוב אמר בזמנו את הדברים הבאים על המהלך: "מדובר בתאגיד ענק שרומס זכויות של אזרחים (מעריצים שתרמו רבות לתאגיד בבניית קהילה משגשגת ששימרה בארץ את כוחו של המותג פוקימון, למרות כישלון השידורים). נראה כי בנינטנדו לא שמחים לגלות שאתרים ישראלים צוברים כוח על חשבון תוכניות שלהם. בסופו של דבר הבנתי שאין לי 'קייס' נגדם. אני רק מקווה שהם יבואו לקראתי ויאפשרו לי להמשיך להפעיל את האתר בדומיין הזה או בדומיין אחר".

לבסוף הדומיין ושם האתר הועברו בחזרה אל ענקית המשחקים היפנית בשל זכויות יוצרים ולימים האתר נסגר.

פוסטים קשורים

12 תגובות

  1. לא ידעתי את זה. תודה.
    אני דווקא זוכר אתרים כמו "פסיידאק" (בשפה האנגלית). לקח לי קצת זמן עד שהבנתי שיש אתרים בעברית לנושא הזה.

  2. מצד אחד זה זכויות יוצרים, אז אפשר להבין איכשהו את נינטנדו. מצד שני, אני לא מבין למה נינטנדו הגיבה על זה בכל כך חומרה. כלומר, הם חברת ענק משגשגת מאוד בתחום המשחקים והאנימה. אפשר להבין את שניי הצדדים.

  3. נראה לי שזה בגלל שהבחור שם פרסומות באתר שלו, מה שנתן את התחושה שהוא עשה רווח על חשבון נינטנדו. כך או אחרת, אתה צודק, ונינטנדו באמת ירתה לעצמה ברגל במקרה הזה.

  4. שאלה טובה. דבר ראשון, ובניגוד לאתר ההוא, זה אתר מעריצים. ההוא ניסה למתג את עצמו כשלוחה של Pokemon.com, בכך שהוא כינה את עצמו "פוקימון האתר הישראלי" והוא השתמש בדומיין Pokemon.co.il. דבר שני, הם שמו פרסומות, דבר אשר נתן לאנשים את הרושם שהוא עשה רווח על חשבונם. אני מנסה להישמר משני הדברים האלה.

  5. וואו נינטנדו הם אולי יוצרים משחקים טובים. אבל הם גם מאוד מעצבנים כמו שהם כמעט סגרו את משחקי המעריצים פוקימון אורניום ופריסים. אני בקרוב ייצור משחק שנקרא פוקימון דרגון אגב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *