סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

ישראל לא תקבל הכרה מנינטנדו/פוקימון!

לאחרונה אני רואה התעוררות מחודשת בנוגע לשאלה: "האם ישראל תקבל הכרה רשמית מנינטנדו/פוקימון?" והתשובה היא לא. את התשובה הזו אני כותב לאחר שהייתי פעיל בקהילת פוקימון מאז שנות ה2000, וראיתי דבר או שניים מאז. שלא תהיה אי הבנה, הרשומה לא באה במטרה "לעשות דווקא" לכל רוצי ההכרה. זו פשוט מסקנה של אדם שהיה חלק ממשהו למשך הרבה זמן. להלן הפירוט המלא:

1. אין לנו כוח רכישה. מספיק להסתכל על כמות הנכנסים לדף "ההורדות" באתר ועל כמות המשתמשים במשחקי דפדפן ברשת כדי לדעת שאין לנו באמת כוח רכישה. ואני לא שופט. יכול להיות שילדים מסוימים לא יכולים להרשות לעצמם לקנות את הקונסולות ואת המשחקים החדשים ביותר, ויכול להיות שאחרים מעדיפים לשמור את הכסף שלהם לדברים חשובים יותר. אבל בשורה התחתונה, נינטנדו/פוקימון זהו עסק כלכלי, ואם אין כסף – הם לא ימהרו לתת לנו הכרה.

2. אנחנו לא תומכים בעסקים מקומיים. זהו המשך לסעיף מספר אחד. כשאנחנו כבר כן קונים, אנחנו תמיד מעדיפים לקנות מחו"ל, כלומר מאי-ביי, מאי-שופ, מאלי אקספרס, ומאלף אחד אתרים אחרים, זולים יותר, נוחים יותר, נגישים יותר, מאשר ללכת לחנות המקומית, לשלם עוד סכום כסף ולקנות את זה תוצרת ארץ. שוב, יש צדדים חיובים לרכישה באינטרנט, אבל עבור נינטנדו/פוקימון זה רק ממחיש שהשוק שלנו לא באמת מוכן לכניסת שחקן רציני כמוהם.

3. שנאת ערבים. זה לא סוד שמדינת ישראל היא מדינה שנויה במחלוקת ברחבי העולם. יש חרם אקדמי עלינו, יש חרם תרבותי עלינו, ויש גם חרם כלכלי עלינו, לפחות ממדינות מסוימות. דבר זה מציב את נינטנדו/פוקימון בדילמה של ממש: האם לתמוך, להכיר ולפעול במדינת ישראל הקטנה, עם הקהל הקטן שלה, עם כוח הרכישה המוגבל שלו, שלא תומך בעסקים מקומיים ולעשות קצת כסף, ועל הדרך להרגיז את כל העולם הערבי שעשוי לעשות חרם על נינטנדו/פוקימון? או לא להיכנס לזה מלכתחילה ולהשאיר דברים כמו שהם? נראה לי שאתם כבר יכולים לנחש את התשובה לבד.

4. הפעילות כפי שאתם מכירים כרגע תיפסק. אתם אולי לא מבינים את המשמעות של כניסת נינטנדו/פוקימון למדינת הקודש, אבל מה שאנחנו בנינו במו ידינו מאז שנות ה2000 יהרס בשנייה. קחו לדוגמה את האתר "מפלצות כיס". יכול מאוד להיות שלנינטנדו/פוקימון לא יתאים שיש אתר פוקימון ישראלי, והם יחליטו לסגור אותו, בדיוק כמו שקרה לPokemon.co.il. יכול מאוד להיות שנינטנדו/פוקימון תעשה חיפוש קטן בגוגל לבדוק מי מקים כנסים לא מורשים של פוקימון ברחבי ישראל ללא רשותם, ואת אותם אנשים – שבנו את הקהילה הזו – הם יתבעו על סכומי כסף גדולים. וכל הדוכנים שנמצאים בכנסים של אייקון וכאמ"י יצטרכו לפעול ברישיון, או להיסגר. כל הטורנירים שיש בפריק או בנקסוס יצטרכו לתת דין, חשבון וקבלה לנינטנדו/פוקימון, או להפסיק את פעילותם. כל מה שיש כיום יצטרך לעבור את האישור המוחלט של נינטנדו/פוקימון במידה וישראל תקבל הכרה. והמצב עשוי להיות קטסטרופלי, עד לרמה שדברים שאתם אוהבים – יסגרו או יעלמו.

5. מה רע לנו במצב הנוכחי? הנקודה האחרונה נוגעת בשאלה החשובה מכולן – למה אנחנו רוצים את ההכרה של נינטנדו/פוקימון? הרי צעצועים של פוקימון נמצאים במקדונלדס, התוכנית משודרת בערוץ הילדים, יש ליגות של קלפים ברחבי הארץ, יש סחורה בכנסים, יש אתרים ופורומים פעילים. המצב לא רע במתכונתו הנוכחית. אז למה אנחנו צריכים את זה?

פוסטים קשורים

14 תגובות

  1. אז לפי מה שאני מבין… לא יוכלו לתבוע אותך על כנסים אם הם לא מכירים בישראל, מה שאומר שתוכל להמשיך!

  2. לפני שמישהו אומר שזאת "רק הערכה", אני הצלחתי לתקשר עם חברת הפוקימון דרך דף התמיכה באתר שלהם, שאלתי אותם אם נקבל מתי שהוא תמיכה, ולהפתעתי הם ענו.
    קיבלתי מהם מייל שאומר חד וחלק שהם *לא* מתכננים תמיכה בישראל. אני יכול להדביק פה את ההודעה אם אתם לא מאמינים לי.
    בקיצור, אין למה לקוות.

  3. רק שתדע, ערב הסעודית, שהיא מדינה גדולה, כבר אסרו את מוצרי פוקימון בארץ שלהם. הם המדינה הערבית היחידה שאיכשהו, בצורה חלקית נחשבת למדינה מפותחת. עכשיו, אם פוקימון יתמכו בכל שאר המדינות הערביות הקטנות שיש בהן מלא אנשים, זה לא יעזור, כי אלו מדינות מתפתחות ולרוב האנשים אין אינטרנט או טלוויזיה, בטח שלא קונסולה של נינטנדו.

  4. omerazuly- לנינטנדו אין שום כוונה רעה בקטע הזה, אבל כשזה מגיע לזכויות יוצרים, אין אפילו צל של ספק שהם נמצאים במקום האחרון בשוק בקדמת הנושא הזה. הם מאוד חששנים וכל מה שנראה להם אפילו קצת כמו הפרה של זכויות יוצרים (גם אם זה לא), הם בשנייה אחת לוקחים את העניינים לידיים. ככה זה נינטנדו, אני מניח 🙁

  5. 1. כוח רכישה: כמות ההשקעה צריכה להיות ככמות הרכישה. אף אחד לא אומר שהם צריכים לארגן אצלנו אירוע בסגנון אליפות אירופה, אבל טורנירים קטנים והרגשה שהם לא פשוט מתעלמים מקיום מדינה שיש בה קהילה די מכובדת יחסית לגודלה זה כן דבר שצריך לקרות. אנחנו לא רוצים שהם ימטירו עלינו באירועים מיוחדים ומתנות, אלא שיפסיקו להפלות אותנו לרעה ממדינות שכן נינטנדו מכירה בהם (לדוגמא, אפשרות להשגת איוונטים פיזיים, אפשרות עלייה לאליפות העולם וכו)

    2.מה אכפת להם איך אנחנו קונים את המשחק? אם אנחנו קונים הם יקבלו את הכסף שלנו, לא משנה מה. איך לעזאזל זה שאנשים לא קונים את זה בחנויות משחקים בארץ קשור לזה שיש פה קהילה חיה ובועטת שרוצה להשיג הכרה? (אולי זה כן קשור לאחד משיתופי הפעולה שלך עם אחת מחנויות המשחקים בארץ)

    3. אני מבטיח לך, הכרה של חברת פוקימון בישראל לא תגרום לפרוץ מלחמת העולם השלישית. תזכיר לי כמה חברות ענק כמו מקדונלדס, נייק וקוקה קולה וגם חברות כמו מייקרסופט וסוני אכן נמצאות בשוק של ישראל ולא מקבלות גלי אנטישמיות? די הרבה. חוץ מזה שידוע על כך שכל סיפור חרם המוצרים הישראליים הוא למעשה חרם על מוצרים שמקור יצורם בישראל.

    4. הטיעון שאומר במילים אחרות "לא אכפת לי מטובת קהילת הפוקימון הישראלית, אכפת לי מהאתר שלי". עזוב את זה שפוקימון CO.IL נתבע על שימוש הדומיין פוקימון. אתה יודע שיש אלטרנטיבות יותר טובות לאתר שלך ואתה יודע שאם נקבל הכרה, גולשי האתר שלך יכירו אותם. אני יודע שבתכלס, כל עוד אתה מקבל תגובות באתר שלך אתה המאושר באדם. אז פשוט תגיד את האמת, לא אכפת לך באמת מקהילת הפוקימון הישראלית, אכפת לך מהאתר שלך.

    5. למה אי אפשר לשאוף ליותר? מה הבעיה שהמצב יהיה טוב יותר? אם אתה יכול לקבל משהו יותר טוב ממה שאתה מקבל עכשיו לא תעשה את זה? זה כמו שתגיד "די טוב לי כמו שעכשיו, אז למה להפסיק את כל הגזענות או לדאוג לאיכות הסביבה?"

    אז לסיכום, טיעונים לא משכנעיים שלרוב מבוססים על מה שיהיה טוב לך בלבד ולא בהכרח לכל הקהילה שקיימת בארץ. כל אדם עם טיפת ראש שקורא את הכתבה הזו, אל תאמינו לה, מדובר רק במסחטת תגובות לשיפור הביטחון העצמי של האדם הכותב אותה.

  6. אני לא מבין על מה כולם מדברים שPOKEMON.CO.IL נסגר. בחיפוש מהיר באינטרנט (חפשו פוקימון ישראל) תגלו את האתר בריא ושלם…

  7. המדינות הערביות במילא עושות חרם על נינטנדו…
    בכל מקרה אני הייתי רוצה תמיכה בישראל כדי שישראל יוכלו לשלוח נציגים לאליפויות העולם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *