סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

כתבה מקורית: האם פוקימון גנבו מדיג'ימון את מגה התפתחות? / מגל

כל מי שקורא את הכתבה הזאת יודע בבירור שבדור השישי והחדש של פוקימון הוצגה צורת התפתחות חדשה שנקראת "התפתחות מגה". צורת המגה היא צורה שאפשר להשתנות אליה רק במהלך הקרב. נחשף גם שרוב הפוקימונים מתפתחים לצורות המגה שלהם בעזרת חפץ מיוחד, שונה לכל אחד, אשר מורכב משם הפוקימון, ו"נייט" בסופו. רעיון זה הוליד המון אהדה בקרב האוהדים המושבעים של פוקימון מצד אחד, ומצד שני הגיעו גם הרבה קריאות נגד אשר טענו שמדובר בגניבה מדיג'ימון, סדרה שמאז ותמיד הוכרזה כמתחרה של פוקימון, שכן בגרסה האמריקאית של דיג'ימון, לצורה האחרונה והאולטימטיבית של דיג'ימונים קוראים מגה.

אך האם זוהי באמת גניבה? בגרסה היפנית והמקורית של דיג'ימון, יש לדיג'ימונים 6 צורות: תינוק 1, תינוק 2, ילד, מבוגר, מושלם ואולטימטיבי. לעומת זאת, בגרסה האמריקאית יש לזה שמות שונים לחלוטין: טרי, באימונים, טירון, אלוף, אולטימטיבי, ומגה – שם התחיל כל הסיבוך. דבר זה מעלה את השאלה: האם היפנים אשר יצרו את התפתחות המגה צפו בדיג'ימון בצורה האמריקנית? רק כדי להוסיף לכך, בכל העונות של דיג'ימון, היו הרבה שמות לתהליכי ההתפתחות השונים. לדוגמה: התפתחות, סופר התפתחות, התפתחות שער, דיג'י-התפתחות ואפילו התפתחות מטריקס. אך מכל ההתפתחויות הללו, ההתפתחות שנקראת "התפתחות מגה" הופיעה רק פעם אחת וזה קרה בעונה השנייה, בשנת 2000, והיא הייתה תקפה רק לדיג'ימון אחד.

מצד שני, ולמרות כל השוני, ניתן לטעון לקו דימיון אחד. ההתפתחות של דיג'ימון התרחשה בעזרת ה"דיג'י-מקור" של אחד מארבעת אלי הדיג'ימון, בדיוק כמו ההתפתחות של לוקאריו מתבצעת על ידי לוקאריונייט. לסיכום, אני לא בטוח אם אפשר לקרוא ל"התפתחות מגה" גניבה מוחלטת, אך יש קווי דימיון ושוני ברורים מאוד בין שתי הסדרות. המונח "התפתחות מגה" אינו מוזכר בגרסה היפנית, אך בזו האמריקנית הוא מוזכר לפחות בעונה אחת, אי שם לפני 13 שנה. אתם יכולים להחליט בעצמכם אם אתם רוצים להתייחס לזה כגניבה, השראה, או רעיון מקורי לגמרי.

על החתום, מגל.

פוסטים קשורים

80 תגובות

  1. לדעתי אלה רעיונות שונים כי התפתחות מגה בדיג'ימון היא עד שמחליטים ובפוקימון עד שנגמר הקרב
    נ.ב לא להרביץ לי חזק

  2. אני אוהב פוקימון אבל דיג'מון זה אחלה סדרה מבחניתי אין תחרות
    ולנושא בהחלט אין שום קשר על פי דעתי ואם כן אני בטוח שיוצרי פוקימון קנו את הזכויות של המגה התפתחות
    ישר כוח מגל אחלה כתבה

  3. דיג'ימון זה מעפן!!!!!! זה סתם שטות ,זה כמו שאני צ'רמנדר יכול להפוך כל מתיי שארצה לצארזיארד גדול מאוד ,חוץ מזה הכול כולל הכול נקראים באחד מהחלקיי השם דיג'י או מון ,לאומת זאת פוקדע ופוכדור גם ככה ,אבל עדיין לדעתי אין שום גניבה

  4. דיג'ימונים פראיים נשארים בצורות המפותחות שלהם, רק הדיג'ימונים הראשיים חוזרים מסיבה מוזרה. רק להבהרה, במנגה Pocket Monsters הפוקימונים חוזרים אחורה. לדעתי, לא נתבצעה שום גניבה, אבל יש הרבה סיבות לחשוד…

  5. יופי,הגענו לזמנים טובים,פוקימון מעתיקים מדיג'ימון…
    אישית,פוקימון הרבה יותר מעניין ומיוחד מדיג'ימון,אז למה הם היו חייבים להעתיק מדיג'ימון?!
    ההתפתחויות מגה נראות גרועות ומכוערות כל כך ,זו הייתה בין הטעיות הכי גדולות שלהם עד עכשיו ליצור התפתחויות מגה…

    נ.ב, ואם בכלל התפתחויות מגה, אולי לשים לשאקל או לפורטרס, סקרמורי, דאנספרס, קווילפיש ועוד הרבה, הרבה יותר.

  6. כמה דברים, צריך לבדוק עם ביפנית הם אומרים מגה או שהם מבטאים את זה אחרת
    דבר שני כל המגה התפתחות הזו זה שטויות בין עם זה בהשארה מדיג'ימון או נלקח מדיג'ימון או סתם הומצא במקרא.
    פוקימונים צריכים להתפתח ולהישאר במצב שלהם, יש שינוי צורה באגדיים שזה אני עוד מוכן לקבל כי הם אגדיים, אבל תאכלס המגה התפתחות היא דיג'ימון גרסאת פוקימון, יש פוקימונים שמגיעה להם התפתחות אמיתית ולא השטות הזו, הייתי מעדיף שההתפתחויות יהיו קבועות מאשר סתם זמניות, למרות שיש פוקימונים שאין טעם לתת להם התפתחות כמו ההתחלתיים, מה שמציק לי יותר שעם בדור הזה הם עשו מגה בדור הבא הם יעשו עוד שטות כזו, הרעיון עצמו של התפתחות בעזרת הדי אן אי וכל זה מגניבה אבל הביצוע שלה גרוע.

  7. מגה התפתחות זה סתם חיקוי זול של דיג'ימון כדי שנינטנדו תרוויח כסף נוסף מפוקימונים בעלי התפתחות מגה !!!! לפי דעתי זו רק התחלה ובהמשך הם ימציאו רעיונות מופרכים שהיו בסדרות אחרות כמו לא יודע התפתחות סופר סאייה (דרגון בול זי) וכו' . נינטנדו צריכה לחשוב על דברים יותר מגניבים כמו בשחייה שאפשר לראות את הפוקימון השחייה שלך או לראות את הפוקימון מזיז סלע או שובר אותו , ולא לחקות דברים שהיו בסדרות אחרות !!!

  8. גם אם דיג'ימון היו המקוריים עם הרעיון הזה, הם עדיין גנבו את הרעיון הכללי של מפלצות נשלטות ע"י אדם. ממי? מיו- גי- הו, לדעתי, כי שם הוצג לראשונה הרעיון- אבל עם הזמן שדרגו אותו. פוקימון המציאו את רעיון ההתפתחויות, ודיג'ימון הלכו עם רעיון המימד המקביל ההוא, ואפשר להגיד ככה על הרבה אנימות ישנות.

  9. מגה התפתחות זאת רק השראה חוץ בדיג'ימון אפשר להיות כל הזמן עם המגה התפתחות ופוקימון זה רק אחרי שהקרב הסתיים ועם יוצרי דיג'ימון ירצו לתבוע את פוקימון הם יראו את הדברים השונים במגה התפתחות של דיג'ימון ושל פוקימון

  10. לא יודע זה עדיין מבלבל כי אתה אומר שבדיג'ימון הייתה העתקה אבל זה היה מזמן אז מה נינטדו ראתה את זה ואמרה בואו נעשה מגה התפתחות עוד כמה שנים ואיך הם יכלו לזכור?

  11. אין שום העכתקה זה רעיון מקורי כי לפעמים אתה המצאת משהו ולא שאלת האם המציאו את זה כבר? וואלה?! דיברתי בהגיון לרופא!

  12. חח דיג'ימון, דיג'ימון באמת שווה יותר! מסכים! אם לומר את האמת,
    אנימה- דיג'י>פוקי
    מנגה- דיג'י=פוקי
    משחקים דיג'י<פוקי

  13. אם לומר את האמת בגלל משהו שהיטמן שינה זה נראה כאילו שאני 100% לא הייתה גניבה פה, אבל במקור זו הייתה אמורה להיות כתבה ניטרלית…

  14. בוגדים! (סתםםםם) גם אני אוהב פוקימון וגם דיג'ימון כן זה לא הגיוני כמו לאהוב את מסי ורונלאדו אבל היי אין לי שום בעיה

  15. אולי תעשו עצומה וכך יחזירו את פוקימון לשידור כן זה לא קשור אבל זה לא הוגן שהחזירו את דיג'ימון

  16. ראיצ'ו יש לזה קבוצה בפייסבוק צריך כול יום לכתוב פוסא על הקיר של זום ואז הם יבינו ויחזירו גם את פוקימון לשידור

  17. דרגון בול אתה תחזור בסוף לאט לאט סיימו עם דיג'מון יסיימו עם פוקימון ואז נשאר דרגון בול

  18. מקיטה לא קיים. קוראים לו וג'יטה.
    למעוניינים אני מת על (לפי הסדר):
    דרגון בול זי
    דיג'ימון
    פוקימוון

  19. רוצים שזום ישדרו פוקימון היט מן אמר שאכפת להם רק כמה רוכשים את הערוץ אז כולם יאימו בביטול הערוץ ונראה מה יקרה

  20. תסבירו לי לגבי דרגון בול זי, למה הם אף פעם לא בורחים ממתקפות. אם הם חלשים מדי, אז הם מחכים שנה עד שהמתקפה תפגע בהם. אם חזקים מדי, אז הם מחכים שנה עד שהמתקפה תפגע בהם ואז מחכים שהעשן יתפזר והאחד שבדיוק התחזק ונהיה ממש חזק (הטוב, ב85% מהפעמים) עומד שם בלי להיפגע בכלל.
    ולגבי דיג'ימון, תסבירו לי איך משהו מזה מאתגר אם ברגע שיש לך איום חזק יותר, אתה פשוט עושה דיג'יגדל נוסף. ואם זה ממש חזק, אין בעייה נמציא דיג'יגדל מסוג חדש, נניח, דיג'יגדל שמשלב בין שני דיג'ימונים, ואם המצב ממש נואש, אז אפשר גם לעשות דיג'יגדל גם לשילוב של שני הדיג'ימונים.

    פוקימון זאת האנימה היחידה מבינהם שיש לה יחסי כוחות אמיתיים, עם אתגר והכל. זה ויוגי-הו. למרות שאני לא ממש מתלהב מהעונות שהן יותר חדשות.
    זה מה שיש לי להגיד על הדיון הזה.

    וברצינות, אף אחד לא נכנס לקישור שלי? רואים שם בבירור שהתפתחות המגה נשלטת באמצעות משהו דמוי שעון על היד של המאמן. זה נראה לי כמו העתקה.

  21. וואן פיס יותר טוב משניהם /:
    בכ"מ האנימה של פוקימון גרועה לדעתי,האנימה של דיגימון הרבה יותר מעניינת

  22. פוקימון ודיג'ימון לדעתי לא דומות אפילו, ברצינות, תחשבו על כל ההבדלים!!!!!

  23. המילה "מגה" זו לא מילה שמשתמשים בה ביפן, אז זה נורא מוזר (מגה-מן זה אמריקניזציה לרוק-מן)
    בכל אופן, אי אפשר לקרוא לזה גניבה. הרי זו רק מילה שמשתמשים בה בדיבוב האמריקאי ולא בדיבוב המקורי, זה הכל. אפשר לדון על זה שזו העתקה כי הייתה סוג של יריבות-לא יריבות בין פוקימון לדיג'ימון ותקנו אותי אם אני טועה, פוקימון תבעו את דיג'ימון על העתקה לפני כמה שנים.

    גם לדעתי ה"מגה התפתחות" נורא אידיוטית. למה הם היו צריכים לפתוח את הקונספט המסובך הזה? הוסיפו את הסוג "פיה" וזה כבר שינה את שם המשחק, אז למה לעשות את זה? מיוטו נהרס מכל זה, יש לו שתיי התפתחויות שונות ולמה?

    אבל אם כבר דיברנו על הנושא, יש לי רעיון שאפילו היה הופך את המשחק ליותר טוב בעייני והרעיון הזה הוא שכן יהיו צורות נוספות לפוקימונים, אבל לא כ"מגה" אלא נגיד מניסויים שעשו באיזו מעבדה זדונית לפוקימונים ואפשר לתפוס את הפוקימונים האלו במשחק.

  24. סליחה משליחה משהו אית בלבל האודעה המקורית הי:
    לא בעונה דיגימון מפלצות מחניות היו יותר דיגימונים אשר עסו דיגי גדילה מושלמת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *