סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

מזג אויר / עומרי

בפוקימון יש מספר סוגים של מזג אוויר. לכל אחד מהם יש את היתרונות והחסרונות שלו. כאן אנחנו נלמד על כל סוגי מזג האוויר ועל ההשפעות שלהם.

Clear Sky – מדובר בחוסר מזג אויר. זהו המצב הטבעי של עולם הפוקימונים ורוב הקרבות יתחילו במצב הזה. למצב הזה אין השפעה על הקרב, כל ההתקפות יפעלו בדיוק כפי שהן אמורות ולא יקרה שום דבר מיוחד. לדוגמא Morning Sun ימלא 50% חיים. פוקימונים עם היכולות Air Lock וCloud Nine יחזירו את מזג האויר למצב הזה במקרה והיה מזג אויר אחר לפני שהם נכנסו לקרב.

Sunlight – שמש חזקה.

המצב הזה נוצר כתוצאה מההתקפה Sunny Day או מהיכולת Drought. מזג אויר זה יישאר למשך 5 תורות מרגע שהופעל, או 8 אם המפעיל מחזיק בחפץ Heat Rock, או עד שהופעל מזג אויר אחר. מצב השמש מחזק התקפות אש ב 50%! וגם מחליש מתקפות מים ב50%. לדוגמה: מתקפת מים על צ׳ריזארד כשיש בחוץ שמש חזקה תעשה נזק נייטרלי במקום X2. מזג אויר שמש יחזק את מתקפות הריפוי שמבוססות עליו. לדוגמה: Syntesis, Morning Sun וMoonlight. אלה ירפאו 2/3 חיים במקום רק 1/2. המתקפה Solar Beam תהפוך למתקפה של תור אחד במקום לשאוב אנרגיה בתור הראשון. המתקפה Growth תכפיל את האפקטיביות שלה ותעלה מתקפה פיזית ומיוחדת ב2 במקום ב1. כמו כן פוקימונים עם היכולת Chlorypil יכפילו את המהירות שלהם. אלו עם היכולת Solar Power יקבלו דחיפה של 50% למתקפה המיוחדת שלהם, אבל יאבדו חיים כל תור. פוקימונים עם היכולת Dry skin יאבדו חיים כל תור. במזג אויר שמש חזקה המתקפות Thunder וHorricane יאבדו מהדיוק שלהן ויקבלו רק 50% סיכוי פגיעה. כמו כן, הסיכוי לקבל את מצב הסטטוס Frozen Solid יורד ל0%. כלומר, שאי אפשר לקפוא בשמש.

Rain – גשם.

המצב הזה נוצר כתוצאה מהשימוש מההתקפה Rain Dance או מהיכולת Drizzle. מזג אויר זה יישאר למשך 5 תורות מרגע שהופעל, או 8 אם המפעיל מחזיק בחפץ Damp Rock, או עד שהופעל מזג אויר אחר. מצב הגשם מחזק מתקפות מים ב50% ומחליש התקפות אש ב50%. גשם יחליש את מתקפות הריפוי המבוססות על מזג אויר והן ירפאו רק 25% במקום ב50%. המתקפות Thunder וHurricane יהפכו ל100% פגיעה. Solar Beam יחלש ב50%. פוקימונים עם היכולת Swift Swim יכפילו את המהירות שלהם. פוקימונים עם היכולת Dry Skin יקבלו מעט חיים בכל תור. פוקימונים עם היכולת Rain Dish יקבלו חיים כל תור, ואלו עם היכולת Hydration ירפאו בעיות סטטוס כמו Burn וSleep. עדיין אפשר לשרוף פוקימונים עם Will o' Wisp בגשם! שימו לב: בשביל לפתח סליגו לגודרה ברמה 50 צריך שירד גשם.

Hail – ברד.

המצב הזה נוצר כתוצאה מהשימוש מההתקפה Hail או מהיכולת Snow Warning. מזג אויר זה זה יישאר למשך 5 תורות מרגע שהופעל, או 8 אם המפעיל מחזיק בחפץ Icy Rock, או עד שהופעל מזג אויר אחר. בסוף כל תור, כל הפוקימונים מלבד אלו מסוג קרח יקבלו מעט נזק. פוקימונים עם היכולת Magic Guard לא יקבלו נזק. המתקפה Blizzard תהפוך ל100% פגיעה. פוקימונים עם היכולת Snow Cloak יקבלו דחיפה לסטטוס ההתחמקות שלהם. מתקפות ריפוי שמבוססות על מזג אויר ירפאו רק 25% במקום 50%. Solar Beam תיחלש ב50%.

Sandstorm – סופת חול.

המצב הזה נוצר כתוצאה מהשימוש מההתקפה Sandstorm או מהיכולת Sand Stream. מזג אויר זה יישאר למשך 5 תורות מרגע שהופעל, או 8 אם המפעיל מחזיק בחפץ Smooth Rock, או עד שהופעל מזג אויר אחר. בסוף כל תור, כל הפוקימונים מלבד אלו מסוג אבן, אדמה או מתכת, יקבלו מעט נזק. פוקימונים עם היכולת Magic Guard לא יקבלו נזק. פוקימונים עם היכולת Sand Rush יכפילו את המהירות שלהם. אלו עם היכולת Sand Force יקבלו דחיפה של 33% למתקפות אבן, אדמה ומתכת. ואלו עם היכולת Sand Veil יקבלו דחיפה לסטטוס ההתחמקות שלהם. פוקימונים מסוג אבן יקבלו דחיפה של 50% להגנה המיוחדת שלהם. מתקפות ריפוי שמבוססות על מזג אויר ירפאו רק 25% במקום 50%. Solar Beam תיחלש בחצי.

Desolate Land – ארץ צחיחה.

יכולת אשר משויכת אך ורק לגראודון קדמון. שמש חזקה במיוחד שמייבשת את הזירה לגמרי. השמש הזו בעצם משמשת כשמש רגילה כאילו השתמשת בSunny Day: דחיפה למתקפות אש, מחליש מתקפות מים, Solar Beam פועל בתור אחד, Chlorypil מופעל. ההבדל היחידי הוא שמתקפות מים יתאדו לגמרי ולא יגרמו לנזק כלל. אי אפשר לבטל את השמש הזו עם מתקפות כמו: Rain Dance, Hail, Drizzle או דברים בסגנון הזה. מזג האוויר הזה מתפוגג ברגע שגראודון קדמון מתעלף או מתחלף. אם קיוגר קדמון או מגה ראיקוזה נכנסים לזירה, מזג האוויר יתחלף. אם קיוגר קדמון וגראודון קדמון נכנסים לזירה באותו בזמן, האיטי מביניהם יקבע את מזג האויר.

Primordial Sea – ים קדמון.

יכולת אשר משויכת אך ורק לקיוגר קדמון. זהו מצב שבו גשם חזק במיוחד מרטיב את הזירה לגמרי. הגשם הזה בעצם משמש כגשם רגיל, כאילו השתמשת בRain Dance: דחיפה למתקפות מים, מחליש מתקפות אש, Morning Sun וSyntesis ירפאו רק 1/4, Swift Swim ו-Rain Dish יפעלו. ההבדל היחידי הוא שמתקפות אש לא יפעלו ולא יגרמו לנזק בכלל. אי אפשר לבטל את הגשם הזה עם Sunny Day, Hail, Drought או דברים בסגנון הזה. מזג האוויר הזה מתפוגג ברגע שקיוגר קדמון מתעלף או מתחלף. אם גראודון קדמון או מגה ראיקוזה נכנסים לזירה, מזג האוויר יתחלף. אם קיוגר קדמון וגראודון קדמון נכנסים לזירה באותו בזמן, האיטי מביניהם יקבע את מזג האויר.

Delta stream – זרם דלתא.

יכולת אשר משויכת אך ורק למגה ראיקוזה. הרוח החזקה הזו מבטלת את מצבי מזג האוויר האחרים ומבטלת את הבונוס הסופר אפקטיבי של פוקימונים מעופפים. כלומר מתקפות חשמל, אבן וקרח יהיו נייטרליים נגד פוקימונים מעופפים. מתקפות חשמל ישארו סופר אפקטיביות על מים, קרח יישאר סופר אפקטיבי על דרקונים, אבל אם הפוקימון הוא חצי מעופף וחצי דרקון, אז קרח יהיה סופר אפקטיבי X1 במקום X2. בקרבות Inverse שמתקפות סופר אפקטיביות יהיו לא אפקטיביות ולהיפך, זרם דלתא יחליש מתקפות אדמה, עשב, חרק ולוחם. אין לרוח הזו השפעה על מתקפות כמו Syntesis, Solar Beam וכו׳. אם מגה ראיקוזה מתעלף או מתחלף מזג האוויר יתפוגג ביחד איתו. אם גראודון קדמון או קיוגר קדמון נכנסים לזירה, מזג האוויר יתחלף בהתאם. אם מגה ראיקוזה ואחד מהפוקימונים הקדמוניים נכנסים לזירה, מזג האוויר של הפוקימון האיטי הוא זה שיקבע.

פוסטים קשורים

14 תגובות

  1. אני ממש אוהב לעשות קבוצות גשם/שמש.

    בקבוצת גשם אפשר להפעיל Thunder וHurricane חופשי וגם איזה פוקימון מים עם סוויפט סווים, אפשר גם איזה פוקימון עם חולשה לאש ואז החולשה שלו מתבטלת.

    בקבוצות שמש אני אוהב לשים וינאזור עם היכולת Chlorypil, סולר בים וסינטזיס יחד עם פוקימון אש טוב.

  2. מגניב! אבל אני חושב שאומרים גראודון קדום ולא קדמון. חוץ מזה, לא יותר הגיוני שזרם דלתא ישאר גם אם גראודון או קאיוגר קדמון נכנסים לזירה? הרי המזג אוויר הזה נועד לבטל את שלהם!
    ועוד דבר לא הגיוני, למה ים קדום מבטל מתקפות אש? הן גם ככה לא כל-כך אפקטיביות על קאיוגר! מילא גראדון עם ארץ צחיחה כי זה פי ארבע אפקטיבי אבל למה קאיוגר?! ואחרון, אני דיי בטוח שארץ צחיחה, ים קדום וזרם דלתא הן השמות של היכולות של הפוקימונים, לא של מזג האוויר!

  3. דוד יא אח תודה 🙂

    LB ממליץ לך לנסות שיפטרי בצוות שמש, עם קלורפיל הוא מהיר בטירוף ואיש פוטנציאל לסט אפ טוב גם פיזי עם סוורד דאנס וגם ספיישל עם נסטי פלוט

    בלייז רד, גראודון קדום או קדמון זה איך שנוח לך פשוט. קדמון נשמע מאיים יותר, קדום זה מילה לתיאור מורות להיסטוריה. דלתא סטרים באמת טיפה מאכזב אבל זה חלק מהמשחקיות בפוקימון, הפוקימון האיטי ביותר היכולת שלו תפעל מאוחר יותר, והיא זו שתקבע את חוקי המשחק. לא הגיוני מבחינת הלור אבל ככה זה.. בכל מקרה גראודון וקיוגר באובר ורייקואזה בכלל בבאן, הסיכוי להיתקל ביכולות הללו אפסי.
    לגבי ים קדמון באמת מיותר שיחליש מתקפות אש שגם ככה לא אפקטיביות על קיוגר, אין ספק שהוא קיבל את היכולת הגרועה יותר אבל תכלס מגיע לו אחרי 13 שנים שקיוגר קרע אותו בכל סיטואציה אפשרית

    ויוסי תודה רבה על הפירסום ועל זה שהוספת תמונות

  4. נכון, אבל מזג האוויר הזה יכול להיווצר רק מהיכולות שלהם.
    וגם אין לו שם משלו.

  5. לצ'אריזרד ופול,
    Desolate land זה השם של היכולת של פרימל גראודון. הוא יוצר את מזג האוויר Intense sunlight שמש חזקה במיוחד

    Primorial sea זה היכולת של פרימל קיוגר והוא יוצר את מזא heavy rain גשם כבד, גשם חזק במיוחד

    Delta stream יכולת של מגה רייקואזה ויוצר את מזא Strong winds רוח חזקה.

    הכל כתוב במדריך, גם שם היכולת וגם שם המזא

  6. הידעתם?
    גראודון קדמון חזק יותר מגראודון רגיל כי הוא כבר לא חלש למים בצורה הזאת.

    קיוגר קדמון חלש מקיוגר רגיל כי קיוגר קדמון ממילא חסין בפני מתקפות אש, והגשם שהוא מזמן נעלם כשהוא לא על המגרש (ככה שהוא לא עוזר לפוקימונים אחרים בקבוצה).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *