סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

מסכלי כניסה / נתי

מסכלי כניסה הם מהלכים ניטרליים שפועלים כאשר פוקימון של היריב נכנס לזירה. 

כאשר היריב מכניס פוקימון למגרש, למשל כשהוא מחליף, "מסכלי הכניסה" מפעילים את האפקטים שלהם ועושים ליריב נזק באופן ישיר, או עקיף. מסכלי הכניסה עובדים בעיקר בסביבה התחרותית מכיוון שכשמשחקים נגד יריבים אמתיים שהם לא תוכנה, כל שחקן ירצה להחליף פוקימון מדי פעם כדי להשיג יתרון. מסכלי כניסה יפריעו ליריב, ויהפכו פעולה פשוטה כמו החלפה – לסוג של הקרבה.

איזה מסכלי כניסה קיימים?

Spikes – קוצים:

* מהלך מסוג אדמה.
* כמות PP מינימלית של 20 (מקס 32).
* בכל פעם שהיריב מחליף, הוא מקבל נזק בגלל שהוא דורך על הקוצים. לכן, הקוצים לא נוגעים בפוקימונים מסוג מעופף, פוקימונים עם היכולת Levitate (רחיפה), או פוקימונים שמחזיקים בחפץ Air Balloon שגורם להם לרחף.
* אפשר לשים עד שלוש שכבות של קוצים. אם הנחתם שכבה אחת, היריב יקבל נזק של 12.5% (שזה 1/8). אם הנחתם 2 שכבות, היריב יקבל נזק של 16.67% (שזה 1/6) ובשכבה השלישית, היריב שדורך על הקוצים יאבד 25% מהחיים (שזה 1/4).

Toxic Spikes – קוצים רעילים:

* מהלך מסוג רעל.
* כמות PP מינימלית של 20 (מקס 32).
* בכל פעם שהיריב מחליף, הוא מורעל בגלל שהוא דורך על הקוצים. שוב, הקוצים לא נוגעים בפוקימונים מסוג מעופף, פוקימונים עם היכולת Levitate (רחיפה), או פוקימונים שמחזיקים בחפץ Air Balloon שגורם להם לרחף. הם לא משפיעים על פוקימונים מסוג פלדה, ואם הם נוגעים בפוקימון רעל אז הם "נדבקים" אליו וכבר לא נשארים על המגרש.
* אפשר לשים עד שתי שכבות של קוצים. אם הנחתם שכבה אחת, היריב יורעל באופן בינוני ויאבד 1/8 מהחיים בכל תור שעובר. אם הנחתם שכבה שנייה, הפוקימונים של היריב יורעלו קשות ויאבדו 1/16 בתור הראשון, 2/16 בתור השני, וכך הלאה, הרעל יתגבר.

Stealth Rock – אבנים מתגנבות:

* מהלך מסוג אבן.
* כמות PP מינימלית של 20 (מקס 32).
* בכל פעם שהיריב מחליף, הוא מקבל נזק בגלל אבנים שמרחפות במגרש. בניגוד לאלה שהכרנו עד עכשיו, אלה פוגעים בכל הפוקימונים, מרחפים, או לא מרחפים. מהסיבה הזאת זהו מקלקל הכניסה הפופולארי ביותר!
* אפשר לשים רק שכבה אחת, מה שמאוד נוח ומהיר. הנזק נקבע לפי הסוג של האויב. אם הוא עמיד בפני האבנים פי 4 (למשל אקסקדריל) הנזק יהיה 1/32 מהחיים. אם הוא עמיד פי 2 (למשל קונקלדור) הנזק יהיה 1/16 מהחיים. כל פוקימון שמקבל נזק נייטרלי מאבנים (כדוגמת סקארמורי, היטראן, ועוד) יאבד 1/8 מהחיים. פוקימון שחלש מאבן פי 2 (למשל אקרניין) יאבד ¼ מהחיים, ופוקימונים שחלשים פי 4 (למשל צ'ריזארד, טאלונפליים, ועוד) יאבדו 1/2 מהחיים שלהם!!!

Sticky Web – רשת דביקה:

* מהלך מסוג חרק.
* כמות PP מינימלית של 20 (מקס 32).
* בכל פעם שהיריב מחליף, המהירות שלו צונחת, בגלל הרשת הדביקה. שוב, זה לא משפיע על פוקימונים מסוג מעופף, פוקימונים עם היכולת Levitate (רחיפה), או פוקימונים שמחזיקים בחפץ Air Balloon שגורם להם לרחף. בנוסף, פוקימונים עם היכולות White Smoke ועם Clear Body לא יאבדו מהירות כי הנתונים שלהם לא יכולים להיפגע.
* אפשר לשים רק שכבה אחת של רשת. אם הנחתם שכבה אחת, היריב יאבד שלב אחד של מהירות בכל פעם שהוא מכניס פוקימון. זה אומר שהמהירות שלהם תנצח פי 1.5, זאת אומרת, תרד ב33%.

האם יש דרך לעצור מסכלי כניסה?

אם היריב משתמש בהם, וזה פוגע בקבוצה שלי, האם יש דרך לעצור את זה? שהפוקימונים שלי לנצח ימשיכו לקבל נזק מתמשך בכל פעם שאחליף? יש למעשה מספר דרכים! ניתן לעצור אותם לפני שהיריב התחיל לפזר אותם על המגרש, וניתן להעיף אותם גם לאחר מכן!

1. על ידי שימוש בRapid Spin – סיבוב מהיר.

* מהלך מסוג נורמלי.
* כמות PP מינימלית של 20 (מקס 32).
* עוצמה של 40 כוח.
* 100% פגיעה.
* אפקט – 
המתקפה מנקה את השדה מכל מסכלי הכניסה שיש בצד של המשתמש מהמגרש. מכיוון שהמתקפה מסוג נורמלי – היא לא תעבוד על פוקימוני רוח!

2. על ידי שימוש בDefog – ניקוי ערפל.

* מהלך מסוג מעופף.
* כמות PP מינימלית של 15 (מקס 24).
* אפקט: 
כאשר משתמשים במתקפה, כל מסכלי הכניסה בשני הצדדים של המגרש נעלמים לחלוטין! בנוסף, המתקפה מעלימה את האפקטים של Reflect או Light Screen בצד של האויב. המתקפה גם מחלישה את נתון ההתחמקות של האויב, כך שמתקפות שלא תמיד פוגעות (כמו למשל Thunder) עכשיו יקבלו סיכוי גבוה יותר לפגוע!

3. על ידי שימוש במתקפה Magic Coat, והיכולת Magic Bounce:

* אפקט: מתקפה ויכולת אלו מחזירות ליריב את מסכלי הכניסה, כך שלא רק שאתם תישארו ללא פגע, אתם גם תגרמו ליריב לנזק.

שונות:

1. Iron Ball – מנטרל את היכולת לרחף ויגרום לכל פוקימון להינזק כתוצאה ממפגעי כניסה.
2. Gravity – מקרקעת את כל הפוקימונים ותגרום לכל פוקימון להינזק כתוצאה ממפגעי כניסה.

פוסטים קשורים

9 תגובות

  1. גם אני הייתי בהרצאה הזאת בכנס עד שלפתע מישהו צעק למי יש קלדאו? ואז איבדתי ריכוז בהרצאה והתרכזתי רק בילד הזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *