סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

סיקור כנס הארוקון: עייף וטוב לו / גלעד

אז הנה הגיע פורים, והפעם למדתי את הלקח לי משנה שעברה. מראש האירוע המרכזי שתכננתי ליום פורים היה כנס הארוקון. למען האמת, הפעם רציתי לוותר על הברדס שאני ממש אוהב למען משהו שיותר קשור לאנימה או נושא הכנס. אחרי לבטים התחפשתי לויזרד (visored), חפשו בגוגל, מהסיבה הפשוטה שזה מצריך רק חרב שנראית יפנית ומסכה עם שיניים שנראית מפחידה. יצא בסוף בכלל לא רע.

בכל מקרה, פורים הגיע ואני יצאתי לדרכי ממודיעין אל ירושלים. נסיעה לא מסובכת במיוחד, וכמובן שכבר על האוטובוס נפגשתי ברבים שעשו את דרכם אל הכנס. אחרי שירדנו בתחנה מרכזית, הלכנו לכאן ולשם עד שהגענו למחוז חפצינו, בנייני האומה שקודשו בקדושה זמנית לרגל אירוע הארוקון. כאן אני חייב להודות שרימיתי טיפה… זה קצת מביך, אבל… עקפתי טיפה בתור. רק קצת… אני מבקש סליחה מכל מי שחיכה הרבה זמן, ושוב סליחה.

וזה מיד התחיל! רק נכנסתי לכנס, ו"קנאק!" נשברה לי החרב! מה לעזאזל?! לוקח לזנפקטו מלא זמן להתאחות! האירוע הזה הוביל אותי אל מקום מדהים, שנקרא "תיקון קוספליי". זה דוכן שלם שדאג לאמצעי תיקון נהדרים. זאת פשוט עבודת קודש! הם מצילים את נפשותיהם של הקוספליירים שעבדו כל כך הרבה על כל דבר שלא יהיה ופתאום הוא נהרס, זאת פשוט תחושה איומה.

האמת היא שלא הצלחתי לתקן את החרב, ואז איבדתי את החלק שנשבר, אז וויתרתי על העניין והחלטתי לשים את הגלימה של המכשף ששמרתי למקרה (כן, זאת עם הברדס…) היה תענוג. השתמשתי בקסמי הקלפים שלמדתי כדי להעלות את המוניטין שלי בתור מכשף מרשים. היה כיף! אה, גם עשיתי את כל השטויות האחרות שאני עושה כשיש לי ברדס על הראש. בשלב מסויים שמתי את המסכה מתחת לברדס, וככה כשמישהו ממש רצה להציץ לי מתחת לברדס, זיכיתי אותו בלראות את המסכה, היא באמת מפחידה…

מאוחר יותר גם פגשתי את נתי לרגע קטן, ואז הוא ברח לי, נעלם, ולעולם לא שב על אף שהבטיח בפירוש שהוא ישוב! טיפה נעלבתי… בשלב הזה התאחדתי עם החברים שלי שבאו גם לכנס. הלכנו לחפש מקום לעשות בו סעודת פורים כמו שצריך, אכלנו חזרנו, ועשינו לאנשים קסמים מזוייפים (לאוו דווקא בסדר הזה)

בסוף הלכנו להרצאה על המנגה של התלמוד. היה מעניין, חכם, מצחיק ובכלל היה ממש טוב. מיד לאחר מכן החלה ההרצאה של מיודעינו וחביבינו יוסי "היטמן" אוחנה. הרצאה שהתיימרה לפתור את שאלת מוצא הפוקימונים מהשורש. ועל אף שהיו אי דיוקים קלים בהרצאה. לדוגמה: התפתחות היא אינה אבולוציה דארוויניסטית!!! היא לא! התפתחות של פוקימון לא עוברת לדור הבא ולכן אינה משמעותית מבחינה אבולוציונית, זאת תכונה נרכשת. התפתחות היא יותר דומה לתהליך של זחל שהופך לפרפר במהלך החיים, כלומר – שינוי צורה. ובכל זאת, ההרצאה עדיין דיברה לעניין והיטמן בהחלט עשה עבודה טובה בהעברת ההרצאה ואני לא משוחד בכלל.

פגשתי גם בהרצאה המון אנשים מהאתר, וגם יכולתי להרגיש את הצורך הגדול בפרסום הסרטון של "אני תמיד צודק" לגבי רביית פוקימונים. זה עוד יקרה, אני מבטיח.. אל תדאגו… עוד מעט… אחרי ההרצאה הלכתי למשחקיה ושיחקתי במשחק הוידאו של דרגון בול, שהיה די מדהים, ומסתבר שאני גרוע בו ברמות קשות. בכל זאת נהניתי מכל רגע של סוף הכנס.

ושיואו, היו כל כך הרבה קוספליי מדהימים בכנס, אני פשוט לא יכול לציין את כולם גם אם אני ממש אנסה. ממש אהבתי את הקאסט של בליץ', הם היו מדהימים. גם היו מלא שהתחפשו לדמויות מאווטאר, לאדוארד אלריק (בעיקר בנות), וגם היו בנות שלא התחפשו לאדוארד, אבל היו עם סווטשרט אדום ושיער בהיר, אז כולם חשבו שהן כן. היו תחפושות מSword Art Onlline ומנארוטו, ועוד משחקי מחשב ולהקות ועוד מלא אנימות שאני אפילו לא מכיר (למרות שראיתי מ-ל-א אנימות בשנה האחרונה). אגב, מסתבר שהמסכה שלי לא עמידה במים, די באסה…

לסיכום, היה לי ממש כיף, היו אנשים נהדרים, היו הרצאות טובות, היו קוספליי נהדרים. פשוט נהניתי, במיוחד שזה אולי הכנס האחרון שלי לפני הגיוס (כנס מפלצות כיס 2 עדיין בסימן שאלה). בסופו של יום הייתי ממש מרוצה, אבל הרגשתי כמו הקוספליי המקורי שלי, מפורק.

מקווה לפגוש אתכם שוב.
גלעד.

פוסטים קשורים

14 תגובות

  1. נשמע שהיה אדיר, הסיקור הכי מגרה לבוא לכנס שקראתי עד היום, עכשיו אני עוד יותר עצוב שלא באתי XD
    מבטיח שבשנה הבאה אני יבוא בכל מחיר!!!!!

  2. אוקי, הנה הסיכום שלי:

    על הכנס – הגיעו המוני אנשים. אני בטוח שהיו יותר מ2,200 כפי שדף הפייסבוק של האירוע ציין. אני משוכנע שהיו 4,000 איש בקירוב. זה היה מטורף. הארגון של הכנס הזה היה קריטי עבור אמא"י, שכן בשנה שעברה המון אנשים לא הצליחו להיכנס למתחם, מה שהיה חייב לקבל טיפול השנה. הם כן השיגו מקום הרבה יותר גדול, אבל גם זה התקבל עם המון טענות של – 1. המחירים נורא יקרים. 2. המצב הבטחוני לא מאפשר לי להגיע. 3. ירושלים זה רחוק. על כל פנים, גם המחירים, גם המצב הבטחוני וגם המרחק לא עצרו אנשים מסוימים מלהגיע, שזה דבר מעולה.

    בכנס היו אין ספור דוכנים. אני לדוגמה רציתי לקנות את המשחק "פוקימון: צהוב" לאחר שנכד של דוד שלי גנב לי אותו, אבל הם רצו עליו 150 ש"ח. במקום זה קניתי לי 2 פיצות ושתייה והסתובבתי בין המוני הדוכנים. היה כל כך הרבה היצע שזה מטורף. בסוף יצא לי לדבר עם כמה דוכנים, ואני שוקל מאוד להזמין אותם לכנס שלנו. אחד מהם לדוגמה יכול לעשות ספלים, סיכות, חולצות וכל דבר שתוכלו לחשוב עליו עם דוגמאות של פוקימון וחשבתי שזה יכול להיות שימושי. עוד בחורה שפגשתי ציירה אנשים בגרסת האנימה שלהם, תמורת כלום כסף. אני ביקשתי ממנה שתצייר אותי עם סרנה. הנה תמונה: http://pocketmonsters.co.il/wp-content/uploads/2015/03/23472129.jpg

    לגבי ההרצאה – אני חשבתי שיגיעו הרבה יותר ילדים מתלהבים וכיוונתי את ההרצאה לקהל היעד הזה. אבל אנשים הפתיעו אותי והגיע רוב של אנשים מבוגרים להרצאה, מה שהכריח אותי להתאים אותה אליהם. היו בהרצאה שלי כ50 איש. דבר מוזר שקרה זה שבנקודה מסוימת בהרצאה קמו 10 אנשים ועזבו את האולם. אני חשבתי שמדובר בכשלון שלי כמרצה ואז מאוחר יותר גיליתי מגור שהתוכניה הציבה מולי הצגה בדיוק בשעה 18:30, מה שכנראה הוביל לנטישת העמים הגדולה הזו. אבל זה לא ממש הפריע לי. אני ידעתי שמי שיבוא להרצאה שלי הוא מעריץ פוקימון הארדקור, שכן מולי הייתה את ההצגה, ותחרות שירה ותחרות קוספלי. כמעט כל התותחים הכי גדולים של הכנס. ואני חושב לאור התגובות והביקורות, שעשיתי עבודה טובה. אני נהניתי לראות את האנשים שם, לדבר קצת על כנס מפלצות כיס 2 שעורר המון התעניינות בקרב האנשים שם, וגם פגשתי את יעל היפה ואת יונתן (סיזור X) בכנס, בנוסף לאנשים הרגילים – נתנאל, גור, נתי, גלעד, דב, דן, וכל האנשים מקהילת הפוקימון.

    לגבי חוויות – יצא לי לעשות קרב פוקימונים מול רועי, שניצח אותי בתוצאה אפס אפס. דיברתי עם אמא שלו נוגה שרוצה לארגן מפגשים קבועים בירושלים לילדים בגילאי 10-14, אז מי שמעוניין להשתתף בפעילות שכזו – מוזמן לדבר איתי. אני כמובן אפרסם על זה משהו רשמי יותר בשבוע הקרוב. ראיתי תחפושות נהדרות ומושקעות, ולמרות שאת רובן לא זיהיתי, הייתי חייב לצלם כמה מהן רק בגלל היופי וההשקעה שנראתה לעין. זה היה פשוט חגיגה לעיניים. אני חייב להודות שהכנס לא היה מושלם. כלומר, בראיה רחבה יותר, אם לא הייתי מרצה, כנראה שהייתי צריך לחכות בתור הארוך בכניסה לבנייני האומה ואולי גם לספוג איזה מכה כלכלית של 400 שקל מינימום (55 ש"ח נסיעות, 55 ש"ח כרטיס, 100 ש"ח אוכל ו200 ש"ח לבזבוזים) וזה לא סכום שבא ברגל. גם שמעתי ביקורת על כך שאמא"י לא אפשרו לאנשים מסוימים לעלות להצגת התחפושות שלהם בגלל כשל בכל הנוגע למיילים. נותר רק לקוות שהם לא יהיו חסרי רגישות כמו כמה מהאנשים שהגיבו לביקורת הזו בפייסבוק, וישפרו את זה להבא.

    הצעד הבא – כנס מפלצות כיס 2! יש למה לצפות!

  3. ממש מצטער שנעלמתי >__<
    הלכתי לאכול עם חברים שבאתי איתם מהבית, ואז כשחזרנו היינו כל-כך עסוקים שדעתי הוסחה. נהייתי כל-כך צרוד, והגרון שלף כל-כך שרף, שקטענו את החגיגה באמצע והלכנו הביתה מוקדם מהצפוי. אני עד עכשיו צרוד (בפה שלי סוכריית מציצה לשיפור התחושה בגרון), ואני מפסיד עבודה בגלל זה.

    שמח שנהנית בכנס, אני מאוד נהניתי! (קניתי שני כדורי דרגון-בול! היו חסרים הרבה מספרים, אז פשוט קניתי את ה-1 ואת ה-7).

  4. וואו, היה כל כך כיף!!
    נתחיל בכמה דברים לשיפור ואז נעבור לדברים הטובים שהיו בכנס (והיו הרבה כאלה)
    אז לשיפור:
    התור!! וואי, זה היה פשוט סיוט! הגעתי לכנס בידיעה שיש לי בערך 3 שעות להיות שם (הייתי צריך לנסוע לסעודת פורים עם המשפחה), אז חשבתי ש-3 שעות זה הספק לא רע. לא לקחתי בחשבון את התור הארוך שגזל לי קצת יותר משעה, והרבה מאוד עצבים. בשלב מסויים התלבטתי אם לעזוב ולוותר על זה מראש (בכל זאת, 50 שקל לא בא ברגל..)
    בסוף נשארתי ואני לא מצטער על זה. רק לא הבנתי למה לעזאזל יש רק 2 קופות לקניית כרטיסים?? היו שם בערך עוד 4 אנשים בקופות של "הזמנת כרטיסים מראש" שלא עשו כלום!! אז נכון שבהתחלה אני מניח שהתור הזה גם היה ארוך אבל בשלב מסויים היה היה כדאי לפתוח גם אותם בשביל קניית כרטיסים. בחשבון פשוט זה היה חוסך לפחות חצי שעה לכל אחד מהאנשים בתור.

    הדבר השני שלדעתי צריך לשנות לפעם הבאה, זה הקטע הזה שאם איחרת להיכנס להרצאה אפילו בב-5 דקות כבר אי אפשר להיכנס.. לא מבין את זה

    הדברים הטובים:
    הכל! הקוספלי של האנשים, ההרצאות, הדוכנים, האווירה, הבנות (סליחה), המיקום והמקום וכמובן הארגון של הדבר הענק הזה.
    מהשעתיים שהייתי שם הספקתי לראות הרבה דברים, להיכנס להרצאה, לדבר עם אנשים חדשים (נוט טו סלף: לבקש פייסבוק של אנשים שאני מדבר איתם), להסתכל על כל הדוכנים המעניינים וכמובן לעשות קסמים עם גלעד (בפעם הבאה אני זה שעורך את הקסם, ואתה השוליה!! פשוט לקחת את כל הקרדיט לעצמך!).
    היטמן, אני לא באמת מכיר אותך, אבל בכל זאת אני רוצה להתנצל שלא באתי להרצאה. ממש ממש רציתי לבוא אבל הייתי חייב ללכת.. אקרא את ההרצאה שהעלת לאתר אבל אני בטוח שזה לא משתווה לבאמת להיות שם ולשמוע את זה.

    בסופו של דבר.. אמנם שעתיים, אבל נהנתי מאוד והיה שווה את הכסף ללא ספק. אני מאוד מקווה שאוכל להגיע לכנס הבא שיהיה, למרות שהסיכויים קלושים בגלל שאני מתגייס עוד 3 ימים..

    באמת כל הכבוד למארגנים ולאמא"י

  5. אגב, הייתי עם חולצה של גרין דיי (אמריקן אידייט). אם מישהו ראה אותי הוא מוזמן להודיע לי 🙂

  6. התור תמיד זה החיסרון בכנסים אבל הם משתפרים הכנס עצמו היה חוייה ואני לא ידעתי על הדוכן היו מצילים אותי עם הפיאה שנהרסה לי

  7. אה, כן. בנט אמר לי שלא להתנצל, אז אני לא מתנצל. 😉
    בלבזאור, נתתי מראש את האפשרות שאתה תעשה את הכקסם…

  8. היי ממש סליחה שלא באתי להרצאה נורא רציתי להישתתף בה השנה אבל לצערי עברתי דרך נורא ארוכה לירושליים והיא חיקתה לי גם בחזור אז הייתי צריכה לצאת מוקדם אבל אני יבוא על בתוח לקנס בפסח אח שלי ואני כבר מתים לבוא לקנס מפלצות קיס ובשנה הבאה אני מקווה שיסיעו אותי לפחות בחזור כי היה לי די קשה להגיע (>_<)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *