סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הרצאה: פוקימון – האם הם באו מן החלל החיצון?

שלום וברוכים הבאים להרצאה "פוקימון: האם הם באו מן החלל". ראשית כל, הרשו לי להציג את עצמי: שמי הוא יוסי אוחנה, אני בן 31, אני בוגר התואר לתקשורת ותרבות מטעם מכללת ספיר, כמו כן, אני מנהל אתר פוקימון בשם "מפלצות כיס", ואני אעביר לכם את ההרצאה הזו.

לפני שנתחיל, אני רוצה לעשות אתכם משחק קטן, אוקי? במשחק הזה אני אבקש מכם להציע בהצבעה כמובן את כל השאלות הכי גדולות שאתם יכולים לחשוב עליהן בהקשר של פוקימון. אוקי, אז כל מה שהצעתם אלה שאלות נהדרות. אני אבחר להתמקד בשאלה הבאה: מאין הגיעו הפוקימונים? האם הם נוצרו על ידי ארכיאוס? האם הם תולדה של תהליך האבולוציה? האם האדם יצר את הפוקימונים? או שמא הם באו מן החלל החיצון?

כדי לפתור את השאלה הזו, קודם כל צריך לדעת מה פירוש המילה פוקימון. "פוקימון" הוא קיצור לשם Pocket Monsters, ובעברית מפלצות כיס. זהו עולם שנוצר על ידי סאטושי טאג'ירי והוא הופיע לראשונה בסדרת משחקים שיועדה לקונסולת Game Boy, זה יצא ביפן בשנת 1996. מאז, משחקי הסדרה ראו אור בקונסולות שונות ומגוונות. עולם הפנטזיה הזה התפרס גם לתחומי האנימה, המנגה והקלפים. שמם של היצורים המצויים בעולם הזה הוא פוקימונים. מרבית משחקי הסדרה הם משחקי תפקידים המאפשרים לשחקנים לתפוס, לאסוף ולאמן פוקימונים בעלי יכולות שונות ומגוונות ולהלחם איתם בפוקימונים אחרים. קרבות פוקימונים מבוססים על כך שהפוקימונים לעולם לא מדממים או מתים. אני בהרצאה הזו ארצה להתמקד בהיבט אחד והוא האנימה, כלומר – הסדרה, הסרטים והספיישלים של פוקימון. יכול להיות שאני אגיד משהו במהלך ההרצאה שלא יהיה נכון לעולם הקלפים, עולם המנגה או עולם המשחקים ולכן דעו שכל מה שאני אומר הוא אך ורק רלוונטי לעולם האנימה. שנתחיל? מעולה!

ומה זה פוקימון? פוקימון זה יצור פלאי, שהמראה שלו בהרבה פעמים מזכיר חיה או חפץ או משהו מהעולם האנושי, הוא ניתן בכוחות על טבעיים, כמו היכולת לירוק אש, או להשפריץ מים, ומטרתו העיקרית היא להלחם בפוקימונים אחרים. כידוע, פוקימונים חיים בשלום לצד בני האדם, הם משתפים פעולה עם כל המנהגים שלהם, הכוללים: תפיסה של פוקימונים, תחרויות כוח ויופי, מרדף אחרי תגים והשגת תהילה שבאה בעקבות נצחון על חשבונם של מאמנים אחרים. ישנם סוגים רבים של פוקימונים, החל מסוג מים, עשב, אש, ברק, ואפילו פיה. ההיגיון הפשוט שלנו אומר שפוקימונים מסוימים מגיעים מהמקומות שהסוג שלהם תואם אותם. לדוגמה: פוקימוני מים מן הסתם יגיעו מן הים. פוקימוני אדמה מגיעים מהקרקע וכולי. אבל מה תגידו אם אגיד לכם ש90% מהפוקימונים מגיעים מהחלל החיצון? והם בכלל לא תושבי כדור הארץ?

כדי לבחון את הסוגיה הזו, אבקש קודם כל לעמוד על קווי המראה, האופי והיכולות של חייזרים אחרים בתרבות המערבית. בואו ניקח לדוגמה את סופרמן. על פניו, הוא נראה כמו כל בן אדם אחר. נכון? יש לו שם ארצי – קלארק קנט. יש לו מבנה של אדם מן השורה, כלומר – שיש לו ראש, שתי ידיים, שתי רגליים ואפילו טוסיק חטוב. אבל מתחת לכל זה, סופרמן ניחן בכוחות על טבעיים, לדוגמה: יש לו כוח פיזי עצום, יש לו את האפשרות לעוף, חסינות גופנית שהופכת אותו לכמעט בלתי פגיע, מהירות על אנושית, ועוצמות רבות ונוספות. מלבד זה, יש לסופרמן, כמו לכל גיבור על, גם חולשה אחת – והיא קריפטונייט, מינרל בדיוני שמקורו בכוכב המוצא שלו, קריפטון.

בואו ניקח דמות אחרת שבאה מן החלל החיצון – סטיץ'. לסטיץ' את היכולת להיות חסין מפני אש, חשמל ויריות, הוא מסוגל לחשוב מהר יותר ממחשב, הוא יכול לדבר בצורה שוטפת, ביותר מ20 שפות שונות, ויש לו את האפשרות להיכנס למצב הרס. שימו לב, במצב הזה הוא נמשך לערים גדולות, שם הוא מציף ביובים, הופך תמרורי רחוב וגונב לכולם את הנעל השמאלית. ובכל זאת, הוא נראה בסרט כמו כלב לכל דבר ועניין, וזאת הסיבה שהוא מאומץ על ידי לילו מתוך מחסן של "תנו לחיות לחיות". כלומר שיש קווי דימיון דומים מאוד בין סטיץ' לכלב, אך גם יש קווי שוני גדולים מאוד ביניהם. אותו כנ"ל לגבי סופרמן ובני האדם. נכון? מעולה.

אז אם אני רוצה להוכיח שפוקימונים הם בעצם חייזרים, עלי להראות שלושה דברים: מצד אחד, שהם מאוד דומים לבעלי החיים של כדור הארץ. מצד שני, הם ניחנים בכוחות שאין לבעלי החיים. ומצד שלישי, שיש להם לפחות חולשה אחת. אוקי, אז לגבי המראה, בואו ואתן לכם את האפשרות לקבוע האם פוקימונים אכן דומים לבעלי חיים או לא [מצגת]. לגבי היכולת של פוקימונים לאחוז בכוח שאין לבעלי החיים, רק אומר שלמיטב ידיעתי, אין שום ג'ירפה שמסוגלת לשגר קרן-על לכיוון חיות אחרות. לגבי חולשה, כל פוקימון חלש לסוג אחר של פוקימונים. לדוגמה, דרקון חלש לפיות. ברק חלש מול אבן. ועל חושי חלש מול אופל. כך ששלושת התנאים מתקיימים ופוקימונים די תואמים את ההגדרה של חוצנים או חייזרים מהבחינות האלה. פה בטח רבים מכם יוכלו להגיד – כן, אבל זה לא אומר כלום, הרי יש הרבה מאוד חיות שנמצאות בכדור הארץ, נראות כמו חייזר, והם עדיין לא כאלה, ואתם צודקים, אי אפשר להגיע למסקנה כוללת לפי המראה בלבד.

ופה אני מעוניין להדגים הוכחות קונקרטיות על מוצאם של פוקימונים מהחלל החיצון. הדוגמה הראשונה לקוחה כבר מהפרק השישי של פוקימון. לפרק קוראים "קלפרי ואבן הירח". בפרק הזה, אש, ברוק ומיסטי מגיעים להר הירח, שם הם פוגשים את המדען סימור שמותקף על ידי חבורה של זובאטים. כמה שזה מעצבן להיתקל בחבורה של זובאטים, נכון? החבורה עוזרת לו ונכנסת לתוך הר הירח, שם צוות רוקט תלה מספר מנורות וכתוצאה מכך, פוקימוני המערה סובלים. בהמשך, הם פוגשים את הפוקימון קלפרי ובשלב הזה סימור אומר להם שיש לו תיאוריה והיא שכל הפוקימונים באו מן החלל החיצון. צוות רוקט מגיעים, גונבים את האבן והחבורה רודפת אחריהם. קרב מתפתח במקום, צוות רוקט מובס, האבן מתנפצת, וכתוצאה מזה הקלפרי מפתחים לקלפייבל. זה ממחיש לסימור המדען שהתיאוריה שלו נכונה. זו דוגמה אחת.

דוגמה שנייה לקוחה מפרק 62 של האנימה, "מעשיות קלפרי", שם בתחילת הפרק רואים מעבורת של קלפרי נוחתת בקרבת מקום. אש, ברוק ומיסטי יושבים להפסקת גלידה ובמהלכה הם רואים קלפרי פראי, הם מנסים לתפוס אותו וכשהם חוזרים בידיים ריקות, הם מגלים שכל רכושם נגנב. הם מגיעים למשטרה לדווח על הגניבות ומסתבר שכל העיירה חווה משבר דומה. אז מגיע מדען ואומר שזהו מעשם של חייזרים מכוכב אחר. בשלב הזה, צוות רוקט מגיע וגונב את פיקאצ'ו, אבל אז מגיע קלפרי וגונב מצוות רוקט את פיקאצ'ו. אש עוקב אחריהם ומגלה שהם מתכננים לטוס בחזרה לחלל החיצון. זו דוגמה שנייה. ברגע הזה אני כבר מחכה לשמוע את ההערה הבאה: "אבל אתה מתמקד רק בקלפרי, זה שפוקימון אחד הגיע מהחלל החיצון, לא אומר שכולם הגיעו משם". וזה נכון מאוד. וזה למה אני רוצה לעבור לדוגמה השלישית.

מי פה ראה את הסרט השביעי של פוקימון, "דיאוקסיס הגורלי"? יפה מאוד. בסרט הזה מטאור עושה את דרכו לכיוון כדור הארץ, נכנס לאטמוספירה שלנו ונוחת באמצע שום מקום. ראיקוזה, שמתפקד על תקן שומר כדור הארץ, מבחין בשינוי הכוחות וישר ניגש לתקוף את החפץ הזר שמתגלה להיות דיאוקסיס, פוקימון החוצן. ואם אתם חושבים שאני לוקח דוגמאות רק מן העבר כי זה תואם יותר לתיאוריה שלי, הרשו לי להציג בפניכם פרק מעונת XY. מדובר בפרק שמספרו הוא 857 ושמו "להתמודד מול הפרויקט הסופי". בפרק הזה מסופר כיצד אש, סרנה, קלמונט ובוני מגיעים להר שידוע בתצפיות העב"מיות שלו, שזה רמז מקדם לכך שאנחנו צפויים לפגוש פוקימונים חייזריים. לרגלי ההר, הם פוגשים קבוצה של פוקימוני יער, וביניהם את אינקאי ואת מאלאמאר, והם חיים בשלווה. החבורה מחליטה לטפס להר. בשלב הזה, שלוש משאיות מגיעות לראש ההר וחפצים בלתי מזוהים יוצאים מהמשאיות. מסתבר שמאלאמאר המרושע שהם פגשו עוד בפרק 19 של אותה עונה, אסף לידו עוד שני מאלאמארים וביחד הם מנסים ליישם את הפרויקט הסופי שיהפוך את כדור הארץ אל המימד שלהם. בסוף הפרק החבורה וצוות רוקט גוברים עליהם ובתגובה לכך, המאלאמארים בורחים אל העתיד כדי להפעיל את תוכניתם המרושעת. משמע שיש לנו כבר איזה שלושה או ארבעה פוקימונים שאנחנו בטוחים שהגיעו מהחלל החיצון. נכון? מה לגבי כל ה700+ האחרים? אוקי, אז בשביל זה אני פה.

תיאוריה אחת שיכולה לעזור לנו להגיע לתשובה מספרת על כך שהעולם נוצר על ידי ארכיאוס, פוקימון האלפא. לפי הסרט ה12 של פוקימון, "ארכיאוס ותכשיט החיים", מסופר כי הכל היה תוהו ובוהו ויום אחד צצה לה ביצה, מתוך הביצה הזו בקע לו ארכיאוס שעיצב את עולמנו אנו ויצר מספר פוקימונים. נניח לרגע שהתיאוריה הזו נכונה. אם ארכיאוס אכן נוצר בריק, אז זה אומר שגם הוא לא הגיע מתוך כדור הארץ, אלא מחוצה לו, ולכן גם הוא חייזר. עוד לפי התיאוריה הזו, הוא יצר את דיאלגה, פאלקיה וגיראטינה ונתן להם את הכוחות של זמן, מרחב וחומר (או אנטי חומר). ורק לאחר מכן, נוצר עולם הפוקימון, משמע שגם שלושת הפוקימונים האלה לא נוצרו במסגרת כדור הארץ. בהמשך, ארכיאוס יצר את יוקסי, מספריט ואזלף, נתן להם את הכוחות של הידע, רגש וכוח הרצון ושלח אותם לגור באגמים שלהם. מאוחר יותר, הוא גם יצר את קיוגר, גראודון וראיקוזה. כך שגם המקור של כל הפוקימונים האלה אינו ארצי. עכשיו, אם התיאוריה הזו לא נכונה, זה משאיר מקום רק להסבר אחד: שמיו הוא היחידי שיכל ליצור את הביצה של ארכיאוס, מכיוון שבהגדרה שלו הוא האב הקדמון של כל הפוקימונים, ומאחר וארכיאוס הוא פוקימון, אז בהכרח הוא נוצר שני. כלומר, מה שאני מנסה להסביר פה זה שיצירה אלוהית לאו דווקא נוגדת את הרעיון שפוקימונים באו מן החלל, אלא היא עוזרת לתיאוריה הזו.

תיאוריה אחת שיכולה להפריך את זו של היצירה האלוהית היא תיאוריית הרבייה. כלומר, ביצים. כי במידה ופוקימונים מגיעים מביצים, משמע שתמיד היה מי שקדם לביצה וגרם לה להיווצר. נכון? ומה אנחנו יודעים על ביצים? שהן מיועדות להכיל עובר, להגן עליו ולכלכל אותו עד דרגת בגרות מינימלית, שמשתנה מבעל חיים אחד למשנהו. ישנם סוגים רבים של דגים, זוחלים, דו-חיים, חרקים, עכבישאים, ועופות שמטילים ביצים בתהליך הרבייה שלהם. דבר נוסף שאנחנו יודעים על ביצים הוא שהן מצריכות דגירה וחום, ולאחר הבקיעה, הם מצריכות גם האכלה מתמדת. אני ציינתי שזו התיאוריה היחידה שיכולה להפריך את היצירה האלוהית, כי ביצה אינה יכולה להתקיים מחוץ לכדור הארץ והיא מצריכה דברים כמו: שמש, ואויר, וחום, והורים, ואוכל, ושתיה, דברים שקיימים אך ורק בכדור הארץ. אבל בסרט ה12 של פוקימון מתואר מצב של ריק מוחלט, ובמצב כזה אין חום, ולמיטב ידיעתנו, לא היה מי שידגור על הביצה ואף אחד לא האכיל את ארכיאוס כשהוא היה פוקי-תינוק. אז למרות שזה יכל להיות ניגוד מעניין, תיאוריית הביצים אינה מחזיקה מעמד בראייה רחבה יותר. גם לא בהקשר שלה כיום, כאשר כדור הארץ של פוקימון כבר חי וקיים. למה אתם בטח שואלים. אז הנה, קחו לדוגמה את האפשרות שפוקימוני רוח יטילו ביצים. זה מגוחך לחלוטין, נכון? ואם זה עדיין לא משכנע אתכם, אז קחו לדוגמה את הפוקימון קנגסקאן שאמור לבקוע מתוך ביצה עם קנגסקאן קטן וחדש בתוך הכיס שלו. יש מלא דוגמאות כאלה והן מספיקות לדעתי על מנת להפריך את כל התיאוריה כולה.

נחזור כעת לדיון המרכזי. תיאוריה אחת שיכולה להפריך את הטיעון ולפיו כל הפוקימונים באו מן החלל החיצון היא התיאוריה המלאכותית, כלומר שבני האדם יצרו את הפוקימונים. עכשיו, ממה שאנחנו יודעים, בני האדם יצרו את מיוטו מהגנים של מיו, נכון? ואת פוריגון. ולא הרבה אנשים יודעים את זה, אבל בני האדם גם יצרו את מאק ואת גריימר. הסיפור שלהם הוא שהם נוצרו על ידי זיהום אנושי. עוד פוקימון שנוצר על ידי בני האדם הוא וולטורב שהוא תוצאה של ניסוי כאשר חברת הפוקדורים ניסתה לייצר פוקדור, ובמקום זה יצא לה פוקימון. קאסטפורם נוצר על ידי מדענים במוסד למזג האויר. באנט הוא בובה שנזרקה על ידי בני האדם וחיפשה את הילד שזנח אותה. טראביש הוא תוצאה של חיבור בין פסולת אנושית לבין פסולת תעשייתית. גולורק וההתפתחות שלו הם פוקימונים שנוצרו על ידי תרבויות עתיקות שהכינו אותם על מנת שאלה יגנו על הממלכות שלהן. אז יש לנו איזה עשרה פוקימונים שבני האדם יצרו, האם ניתן להכיל מזה על כל הפוקימונים? לא. יש הרבה מאוד פוקימונים שחיו עוד טרם עידן האדם. פוקימונים מאובנים לדוגמה. פוקימונים שמגיעים פעם בכמה מאות שנים. פוקימונים שנמצאים בכלל בתרדמת. כלומר, שיש גרעין קטן של פוקימונים שנוצרו על ידי האדם, אבל הם מהווים אחוז זניח במיוחד.

עכשיו אנחנו מגיעים לתיאוריה הידועה ביותר – אבולוציה. לפי ההגדרה, אבולוציה היא תהליך שינוי גנטי באוכלוסייה של אורגניזם‏‏ לאורך דורות. אוקי? התהליך הזה כולל שינויים מצטברים העשויים להביא ממצב של צורות חיים קדומות ועד ליצירת מינים חדשים. האבולוציה הביולוגית היא תהליך שמתרחש באוכלוסיות ולא בפרטים בודדים. עכשיו, זו התיאוריה הנפוצה ביותר במדע שלנו כיום. מרבית העולם החופשי מאמין בתהליך האבולוציה ומאמין שכולנו באנו מן הקוף, נכון? עוד נקודה שחשוב לציין היא שהאבולוציה זה תהליך שעל בסיסו מתקיים עולם הפוקימונים. כך שאם לדוגמה היה לנו בהתחלה צ'רמנדר, אז אחרי שחיזקנו אותו, הוא התפתח לצ'רמיליון ובסופו של דבר, אם השקענו בו מספיק מאמצים וכוח, הוא יהפוך גם לצ'ריזארד, מאמנים שיש להם קשר מיוחד עם הפוקימון שלהם גם יצליחו לפתח אותו למגה צ'ריזארד. כלומר, שיש דבר כזה שנקרא "אבולוציה" בפוקימון. השאלה הגדולה היא: האם זה נוגד את הרעיון שפוקימונים הגיעו מן החלל?

אני מלכתחילה רוצה להניח בצד את העובדה שלפוקימונים כמו קלפרי יש התפתחויות, ואז תשאלו למה? הרי הוא גם חוצן והוא גם ניחן בתהליך האבולוציה, השילוב הזה יכול לפתור לי את כל הבעיות, אבל אני רוצה לעזוב את זה בצד. אני אשאל שאלה אחרת: זה שיש חיים בכוכבים אחרים סותר את העובדה שיש אבולוציה? לא. בואו ואסביר לכם: דמיינו שיש כוכב לכת אחר וגם שם עורכים כנס אנימה ומנגה בכל שנה, וקוראים לכנס שלהם Uchu-jin, ביפנית זה אומר "יצור מהחלל החיצון", ולכנס שלהם אתם מקבלים הזמנה, משמע שאתם החייזרים בעיניהם, מבינים? האם זה הופך את תהליך האבולוציה שלכם למשהו שהוא לא קיים? לא. האם זה שאנחנו חוצנים בעיניהם מבטל את העובדה שבאנו מהקוף? לא. אותו דבר לגבי פוקימונים, כך שגם התיאוריה האבולוציונית לא יכולה להפריך את הטענה שלי והיא שפוקימונים באו מן החלל.

בשלב הזה, הוכחתי שיש רוב מוחלט של פוקימונים שבאו מן החלל, ושיצירה אלוהית וגם אבולוציה לא נוגדות את הרעיון הזה, ובהחלט יכול להיות מצב שחלקיכם עדיין לא משוכנעים ופה אני מוציא את נשק יום הדין שלי. אני אציג בפניכם מספר תמונות ואתם תגידו לי מי ראה את הסרט, סבבה? "הפלישה ממאדים", "היום השלישי", "באטל שיפ", "מלחמת העולמות", "סטארגייט", "גברים בשחור", "הטורף", "סופרמן", "הדבר", "רובוטריקים". אתם יודעים מה משותף לכל הסרטים האלה? אני אגיד לכם. מדובר בסרטים שבהם החייזרים הגיעו לכוכב הלכת ארץ ותקפו שם את בני האדם. עכשיו, איך זה קשור לפוקימון? הרי אם הפוקימונים היו חייזרים בכל רמ"ח האיברים שלהם, הם היו צריכים לתקוף את בני האדם, נכון? לא נכון! הם תקפו, אבל לא את בני האדם, אלא את בעלי החיים.

שמתם לב שבתחילת האנימה היו הרבה מאוד חיות שהופיעו בתוכנית ועכשיו הן כבר לא קיימות? בואו ונריץ כמה דוגמאות, אוקי? היה את הדג ההוא שקאבוטופס שיפד בפרק "פוקימונים פרה-היסטורים". הייתה את הפעם ההיא שאש התחפש לפרה בפרק "אתגר הסמוראי". ומי לא זוכר את הנמייה בפרק "אגדת העלמה והרוח". מה שאתם לא יודעים ואני הולך להוכיח את זה, זה שפוקימונים הגיעו לכוכב הלכת ארץ ומחקו לחלוטין את החיות שאכלסו אותו. וכל זה בהתאם לקווי האופי של חייזרים, זוכרים? שכאמור תוקפים את תושבי כדור הארץ, כמו  בסרטים של הוליווד. אז הדוגמה הבולטת ביותר היא של קאבוטופס, נכון? אבל פה יכולות לצוץ טענות שזה פוקימון טורף ולא כולם כאלה ואיך זה מוכיח שהייתה בכלל מלחמה, וכל אלה הם טיעונים מעולים. באמת. אבל מעניין מה תגידו על ההסבר הבא: לוטננט סרג' הוא מנהיג מכון ורמיליון והסיפור שלו הוא כזה שמדבר על מלחמה ואיך פוקימוני ברק הצילו אותו. התיאוריה שלי היא שהפוקימונים אכן הגיעו לכאן מהחלל החיצון, החלה מלחמה ביניהם לבין בעלי החיים, ובני אדם נקלעו באמצע, וכתוצאה מזה, רוב בני האדם המבוגרים מצאו את מותם, וכך גם מרבית החיות.

אתם זוכרים שבתחילת ההרצאה שאמרתי לכם שקרבות פוקימונים מבוססים על כך שפוקימונים לעולם לא מדממים או מתים. אז איך אפשר להסביר את מגדל העיר לבנדר? מי בעצם קבור שם? אני אגיד לכם מי – בעלי החיים שלנו. לא פוקימונים. פוקימונים לא יכולים למות. פוקימונים הם כמו וירוס, הם מגיעים לעולם, מנצלים את המשאבים המקומיים שלו ועוברים לעולם הבא. הסיבה היחידה שהם חיים בשלום עם בני האדם זה כי הם יודעים שבני האדם מסוגלים לכוח הרס הרבה יותר גדול משלהם, לדוגמה: רובים, פצצות ומלחמות. וזה למה פוקימונים לכאורה הגיעו להחלטה, בינם לבין עצמם, שהם יחיו בהרמוניה עם בני האדם וברגע שהמשאבים שהכוכב שלנו מסוגל לספק, יגמרו, הפוקימונים פשוט יעזבו לכוכב הלכת הבא וחוזר חלילה. וזו בעצם המסקנה שלי. אני טוען שבמידה ובני האדם בעולם הפוקימון, כן? ימשיכו לנצל את הפוקימונים ולהשתמש בהם ובכוחות שלהם להנאתם, זה יביא אסון רק על המין האנושי, שכן לפוקימונים כבר יש את האפשרות לעבור הלאה לעולם אחר, ומצד שני, לבני האדם אין עוד בית שהם יכולים לקרוא לו שלהם.

וזה, גבירותי ורבותיי, סוף ההרצאה שלי. אתם הייתם נהדרים, אתם מוזמנים להכנס לאתר "מפלצות כיס" ותודה רבה לכם על ההקשבה.

פוסטים קשורים

31 תגובות

  1. הרצאה מעולה. לא חשבתי על זה שיכול להיות פוקימונים שהכחידו את החיות מעולם הפוקימון כל הכבוד!!!!!!

  2. חחח מגניב, חבל שלא יכולתי לבוא. תעלה סרטון של ההרצאה.

  3. אני רוצה לחדד תשובה שנתתי בכנס –

    נשאלה השאלה: אם הפוקימונים לא יכולים למות, איך זה שהם לא מציפים את כדור הארץ, ואין צפיפות אוכלוסין?
    ואני עניתי: כי הם כלואים בתוך פוקדורים ונמצאים לרוב בתוך מעבדות של פרופסורים.

    אני רוצה כעת להוסיף – מה שעניתי בכנס הוא אפשרי בהחלט, מצד שני, יכול להיות מצב שחלק מהפוקימונים פשוט לא נמצאים יותר בכדור הארץ. כלומר, לאחר שהמאמנים שלהם מתים, או לאחר שהפוקימונים מיצו את הרעיון של להיות תושב כדור הארץ, הם חוזרים למימדים שלהם או לעולמות שלהם ושם חיים את חייהם.

  4. @i love chimchar:
    לא, סייבליי חלש לסוג פיה.
    ככה גם ספיריטומב.
    לא קיים פוקימון ללא חולשות נכון להיום. אפשר להתווכח ולהגיד שיש את Eelektross שהוא מסוג חשמל, ויש לו את היכולת Levitate ולכן הוא פוקימון שלא חליש לכלום, אבל העובדה היא שיש מספר דרכים לבטל את זה, למשל אם משתמשים בGravity, או שפוגעים בו עם Smack Down, או שפוקימון עם היכולת Mold Breaker תוקף אותו עם מתקפת אדמה.

    נינטנדו סדרו את טבלת הסוגים באופן מאוד יפה ככה שלא קיים קומבינציה של 2 סוגים שאין לה חולשה.

  5. וואו, חתיכת הרצאה, אבל יש לי כמה שאלות.
    1) אם הפוקימונים באו מהחלל והם כאן רק בשביל המשאבים שלנו, למה הם נקשרים לבני אדם? (באנימה)
    2) אם בלבנדר קבורים בעליי חיים, איך זה שהאנשים בלבנדר בוכים על הפוקימונים האבודים שלהם? חלק מהם אפילו נוקבים בשמות של פוקימונים.
    3) אם מיו ברא גם את הביצה של ארסיאוס, מאיפה הוא הגיע? הוא נוצר מריק, כמו מה שאמרו על ארכיאוס?
    4) אם פוקימונים באו מהחלל, איך זה שיש להם צורות ויכולות של חיות וחפצים מכדור הארץ?
    (שיהיה ברור, התכוונתי שחלק מהיכולות שלהם הם יכולות של בעלי חיים, לא כל היכולות)

  6. אהה, וכמעט שכחתי:
    5) אם פוקימונים באו מהחלל, איך זה שיש פוקימונים זוהרים? הפוקימונים הזוהרים גם נדירים אצל חייזרים או רק בכדור הארץ,ורוב הזוהרים נמצאים במימד ו/או כוכב אחר?

  7. ועוד משהו אחרון:
    6) אם הייתה מלחמה בין פוקימונים לבעליי חיים, איך זה שאף אחד לא דיבר על זה (חוץ מסרג׳)?
    ואם סרג׳ היה במלחמה הזאת, זה נוגד את העובדה שהמלחמה קרתה לפני שנים רבות, כי סרג׳ לא כזה זקן! הרי פוקימונים נמצאים בכדור הארץ כמעט מאז ומתמיד!

  8. אתה אמרת שכל הזמן כמות החיות קטנה, אז איך למשל בסרט ארכאוס ותכשיט החיים כשהם חזרו בזמן לא ראו אף חיה?

    נ.ב
    אני חושב שארכאוס קדם למיו, הוויכוח הזה הוא כמו הוויכוח בין מדע לדת, המדע מציין שחור על גבי לבן שכל החיים נוצרו מיצור חד תאי. עכשיו, החיים לא יכלו להיווצר אם לא היה עולם, ולא היה עולם בלי האל, אבל מצויין שחור על גבי לבן שכל החיים נוצרו מהיצורים החד תאיים.
    ככה אני חושב שזה בפוקימון, מיו הוא כאילו היצורים החד תאיים וארכאוס הוא האל, האל לא נחשב באמת משהו חי אבל ארכאוס נחשב פוקימון כי אין הגדרה אחרת שאפשר להכליל אותו בה.

  9. באמת הרצאה מרתקת
    חבל שלא יכולתי לבוא :<
    נו טוב יש את כנס מפלצות כיס בדרך

  10. i love chimchar – כמו שנאמר לפני, לסייבלאי יש חולשות.

    vhrb – א. שים לב שהם שרפו את המגדל ועדיין הו-הו נשאר בחיים.

    ב. חיובי.

    BlazeRedCharizard – א. אין להם ברירה. מצד אחד, בני האדם בלא מעט מקרים הם יצורים שקל להיקשר אליהם. מצד שני, מה האלטרנטיבה? לפגוע בבני האדם? להרוג אותם? הרי לבני האדם יש כוח הרס הרבה יותר גדול מזה של פוקימון.

    ב. אני מדבר רק על האנימה ושם מצוינים מספר מקרים בודדים, כמו לדוגמה: מארוואק. ולפי מחקרים סטטיסטיים, מדובר ביוצא מן הכלל שמעיד על הכלל.

    ג. זו שאלה טובה. אני לא יודע לענות עליה.

    ד. יש לזה שתי תשובות – ההסבר הראשון שואל מי אמר שאלה צורות ויכולות של חיות וחפצים מכדור הארץ? אולי המקור שלהם הגיע ממקום אחר? והסבר שני הוא הטמעת העולם שאתה חי בו. הסבר: קח לדוגמה את העובדה שאתה גבר. אם תבלה את חייך רק במחיצת נשים, בסופו של דבר אתה תאמץ המון צורות התנהגות, אופי ויכולות של נשים.

    ה. מוטציות.

    ו. רובם מתו ומי שנשאר בחיים לא מעוניין לדבר על זה. לא חסרות דוגמאות של מלחמות שהשרישו בבני האדם את חוויות פוסט הטראומה ואת הפחד לדבר על מה שקרה.

    LB – אין לי הסבר טוב בשבילך. אני אצטרך לחשוב על זה. אולי זה טריטוריה שכבר נוקתה מבעלי חיים.

    ב. אתה הרגע הוכחת שמיו בא לפני ארכיאוס. תודה על ההסבר.

    נסטי – כן, היית חסרה מאוד. יכולת לחבק את גלעד וזו כנראה אחת ההזדמנויות האחרונות שנותרו לך. יכולת לראות את יעל היפה. יכולת לפגוש את יונתן. היה ממש מפגש מחזור שם.

  11. יש כמה דברים שאני רוצה לחלוק אליהם קודם כל באנימה אין שום הזכר לבית הקברות של לבנדר וגם אנשים בוכים על הפוקימונים שלהם חוץ מזה לא הבנתי בכלל את הסיפור של סרג' משהוא יכול לתת לי קישור לפרק או לרגע שהוא אמר את זה?ופוקימונים כן מתים עובדה מה שקרה עם לטיאוס בפרק וגם בכל הפעמים שפיקאצ'ו גסס.וגם איך פוקימונים מנצלים את המין האנושי עם כל הכבוד למין האנושי הפוקימונים פלשו לכדור הארץ לפני עידן ההמצאות למה הם לא חיסלו את האנושות אז וגם עכשיו האנושות לא משתווה לפוקימונים אגדיים כמו מיו ואיך הם חיים בשלום עם בני האדם ואיך הם מוכנים לסבול בשביל המאמנים שלהם ואיך שכל הזמן אומרים שפוקימונים הם עם שוחר שלום הם אף פעם לא מוכנים להלחם בלי סיבה חוץ מהאגרסיבים שבהם למה להם להלחם עם בעלי החיים ואיך זה שפוקימונים מרגישים אהבה לבני האדם?!

  12. אנונימית – תשווי את זה למצב של כדור הארץ שלנו, הרי לפני שבאו בני האדם, בעלי החיים של כוכב הלכת ארץ שגשגו. במבחן הסופי חיות הן יותר מהירות, חזקות ונעלות על בני האדם כמעט בכל פרמטר. והן עדיין לא מסוגלות לחסל את האנושות. מצד שני, בעלי החיים כן תוקפים אחד את השני, בין אם זה למען הישרדות ובין אם זה כ-אקט של שליטה. אותו דבר עם פוקימון.

  13. אנונימית-תראי הפוקימונים לא ינסו לפתוח מלחמה עם ביני האדם כי: לפוקימונים יש שכל הם רואים מה בני אדם מסוגלים לעשות וידעים שלא שווה להתמרד נגד המין השולט בכוכב הם פשוט שואבים את החיים בכדור הארץ לאט לאט כמו שהיטמן אמר ואז כשהם חושבים שהכוכב הלך הם עוברים לאחד אחר ועושים אותו דבר.

  14. "ומטרתו העיקרית היא להלחם בפוקימונים אחרים."
    היטמן, ציטוט מאת האחות ג'וי בסרט הראשון :
    "פוקימונים לא נועדו כדי להילחם."

    0_0

  15. אה כן ורציתי לומר שרוב החיות שרואים הפוקימון הם דגים…
    אבל יש משהו שלא הוכחת, לאן נעלמו הצמחים הטבעיים של כדור הארץ,
    פירות הדר, ירקות, שורשים ובצלים…
    רק עד העונה ה3 רואים כאלו נראה לי ומשם זה נגמר…

  16. איוישרוז'ן אתה יודע שיש גם בעולם שלנו צמחים שנעלמים אז זה אומר שהגרגירים שהחליפו את הפרות פשוט השתלטו על אזורי הגידול של הצמחים המקומיים וגמרו להם את כול החומרים הדרושים להם לחיות ועז הצמחים המקומיים פשוט חוסלו. גם בעלי חיים עושים את זה וככה יכול להיות שהפוקימונים ניצחו את החיות כי יש פוקימונים בכול העולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *