Site icon מפלצות כיס

למה משחקי פוקימון נהיו פחות טובים? / שי

למה משחקי פוקימון נהיו פחות טובים? / שי

= = = = =

המחיר

המשחקים "פוקימון חרב" או "פוקימון מגן" עולים בנפרד 60$, שזה כ216 ₪. בדרך כלל כל משחק חדש שיוצא עולה ככה. אבל לעומת מה שקיבלנו, המשחק לא באמת שווה את הסכום הזה. ואז גיימפריק החליטו שהם יוציאו DLC שעולה 30$ (בערך 108 ₪), שהוא האפטר גיים שהיה אמור להיות למשחק שמלכתחילה לא היה בו כל כך הרבה תוכן, וזה לא כל כך הוגן לדעתי.

בנוסף, אם אנחנו רוצים להעביר פוקימונים ממשחקים קודמים שנמצאים על ה3DS, אנחנו חייבים לשלם פרימיום לפוקימון הום. בפוקימון בנק לשם ההשוואה זה עלה 5$ לשנה, ועכשיו זה עולה 16$ לשנה בפוקימון הום, שזה יותר מפי 3 מהמחיר בפוקימון בנק.

בנוסף, אין באמת מספיק מקום לכל הפוקימונים שתעבירו, ולכן באמת צריך את פוקימון הום שישמש בתור מקום אחסון לפוקימונים. אבל זה לא הכל, כי אם לא העברתם את הפוקימונים בחודש הראשון של פוקימון הום, אכלתם אותה, אתם צריכים לשלם עוד 5$ בשביל הפוקימון בנק שתשתמשו בו רק פעם אחת.

כל זה מצטבר לערך של 110$, שזה בערך 396 ₪ למשחק פוקימון. וזה אפילו לא קרוב לדוגמה לאיכות של המשחק The Legend of Zelda: Breath of the Wild, שעולה רק 60$.

= = = = =

הסיפור

הסיפור הוא נורא קצר וחסר תוכן. יש כאלה שסבורים שבכלל אין סיפור למשחק הזה. וכשאכן קורה משהו מעניין במשחק, בעיר האמרלוק, ומספרים לנו שאיזו פוקימון הפך לדיינאמקס, אומרים לנו שהמבוגרים יטפלו בזה, ואנחנו (הדמות הראשית) נמשיך להתעסק בעניינים המשעממים שלנו, ונביס את המכונים.

לדעתי, הסיפור האמיתי מתחיל רק לפני הקרב נגד ליאון, אבל לזמן מאוד קצר. יושב הראש רוז מחליט שמשהו יקרה בעוד 10,000 שנה, וכעת זה נורא דחוף לו והוא מעיר את אינטרנטוס, שאפילו לא מסבירים לנו פרטים עליו, כמו לדוגמה: מאיפה הוא בא? למה הוא היה לפני זה בתוך הביצה? האם יש לו רקע היסטורי? וכולי. ואז ברייד שעושים נגדו הוא מוצג כיחסית בדיחה.

= = = = =

האנימציות

כשגיימפריק סיפרו שלא כל הפוקימונים יהיו בחרב ומגן, הם נתנו תירוץ שזה בשביל שהאנימציות יהיו באיכות יותר גבוהה. אבל האם זה באמת ככה? ספוילר: לא. האנימציות לא קיבלו שדרוג שנראה לעין מהמשחקים הקודמים. יש מתקפות שבכלל לא קיבלו אנימציה, כמו: Double Kick, Fury Swipes ואחרות. עוד דוגמאות בולטות: וויילורד נשאר בגודל הקטן שלו, סינדרייס שמשתמש בחבטת ראש (Headbutt) עם הרגל שלו וכיוצא בזה.

כשגלשתי באינטרנט, ראיתי גולש מתלמד שהכין אנימציה אקסקלוסיבית לפיקאצ'ו שעושה טייל וויפ תוך 40 דקות. אני לא אומר שגיימפריק צריכים לעשות אנימציה שונה לכל מתקפה ולכל פוקימון. אבל לפחות הם צריכים לדאוג שלכל פוקימון יהיה במתקפה הפיזית שלו איזשהו רמז של אנימציה כשהוא תוקף. ומכיוון שהם צוות מיומן ומקצועי יותר מהמתלמד שהכין אנימציה ב40 דקות, ובמיוחד כשהם חתכו חצי מהפוקימונים מהפוקידע בשביל לפנות מקום, זו לא אמורה להיות כזו בעיה עבורם. מה שמוביל אותי להסיק שגיימפריק שיקרו לנו לגבי האנימציות, וגם זלזלנו בנו על הדרך.

= = = = =

אשמח לשמוע מה דעתכם על המשחקים החדשים?

Exit mobile version