Site icon מפלצות כיס

2.0

לפני כשנה פרסמתי את הכתבה "קהילת פוקימון הישראלית קורסת לקראת חגיגות 20 שנה למותג". הרבה אנשים הגיבו, כעסו והביעו את התנגדותם לכתבה, אבל למציאות יש חוקים משלה וכיום אפשר לומר שחזיתי את העתיד.

וכעת נשאלת השאלה: האם מצבה של קהילת הפוקימון הישראלית השתפר? נהיה גרוע יותר? הישארו איתי ונבדוק.

בגזרת פוקימון גו – כשמשחק הסלולר "פוקימון גו" הגיע לשכונה, נפתחו הרבה מאוד אתרי תוכן בנושא. הנה רק כמה דוגמאות: מג'יקארפ IL, אתר Poke-go.me, פורטל Pokemongo.co.il. מבט קצר עליהם כיום מלמד שכולם נסגרו.

בגזרת יוטיוב – ביוטיוב יש לשונית שמאפשרת לך לאתר ערוצים דומים לתוכן שאתה צורך. בדקתי כמה ערוצים כמו: Blastoise TV, VaiviPlaysPokemon, Omega Point, AwesomeSmileyFace, ארז אבני, וכולם לא פעילים.

בגזרת פייסבוק – אומנם יש את קבוצת "פוקימון – קבוצת המעריצים הישראלית", אבל היא אוסרת על גולשיה לדבר על כל דבר שמוגדר "חדש", היא מסלקת את כל מי שלא מתאים לתבנית הזו, והיא בעיקר שמורה לבדיחות מאת המנהלים עבור המנהלים.

בגזרת הפורומים – זה לא סוד שהרשתות החברתיות הרגו את הפורומים. זה דבר שהיה ידוע וכתוב על הקיר מהרגע שהגיע הפייסבוק. דוגמאות לכך ניתן לראות במותם של פורומים כמו: FXP, מיי-פורום, וכעת גם פורום בנדיטו נתקל בקשיים דומים.

בגזרת התוכן – הפוקידע הישראלי מת כפי שציינתי כאן לפני שנה. פוקימון ישראל הפכו להיות קבוצת פאנ-סאב. ואם אתם לא חלק ממפלצות כיס, אין לכם הרבה מקומות אחרים ללכת אליהם, מלבד אתרים בינלאומיים שכתובים באנגלית ולוקים בחוסר חברותא משווע.

בגזרת הכנסים – אין היום כנס אחד שמיועד אך ורק לפוקימון (מלבד זה של מפלצות כיס). בכנסים הגדולים נותנים לזה מקסימום פינה, טורניר או הרצאה. בימי טורנירים, דוחקים את זה לצד מותגים אחרים כמו: מג'יק, יוגיהו, ו-ונגרד.

בגזרת השונות – משחקי דפדפן עדיין חזקים מתמיד, אבל גם אצלם מתחילים לחשוב על עידן פוסט-פוקימון עם משחקים כמו: ספרטה, ומשחקי ימי הביניים.

אז מה אתם חושבים על מצב הקהילה של פוקימון לשנת 2018?

Exit mobile version