Site icon מפלצות כיס

פוקימונים המבוססים על אגדות מהתרבות היפנית / שמוליק בעל הנס

פוקימון זה מותג המבוסס על כל מיני דברים, כמו: חיות, חפצים, אנשים, וגם אגדות מהתרבות היפנית. בכתבה זו תראו חמש דוגמאות לפוקימונים המבוססים על אגדות מהתרבות היפנית. אני מקווה שתהנו, שמוליק בעל הנס.

 

01. ביפן יש אגדה על אישה הנשואה לקמצן, וכתוצאה מזה היא בקושי אוכלת, ולכן השיער שלה מגדל פה שני ועוזר לה לאכול. לאגדה הזו קוראים "Futakuchi-onna", כלומר האישה עם שני הפיות. הפוקימון מאוויל מהדור השלישי מבוסס על האגדה הזו!

 

02. הפוקימון דאנספרס מבוסס על חיה בשם "Tsuchinoko" (טסוצ'ינוקו). מקור האגדה מצוי בפולקלור היפני, והחיה מתוארת כמי שיכולה להגיע לאורך של 30-80 ס"מ, עוד נאמר שהיא מסוגלת לקפוץ עד לגובה של מטר, היא מתוארת כבעלת ניבים ורעל של נחש, חלק מהאגדות גורסות שהיצור הזה מסוגל לדבר, ושיש לו טעם של אלכוהול, חלק אחר של האגדות גורס שהוא מסוגל לבלוע את זנבו ולהסתובב כמו גלגל.

 

 

03. הפוקימון וויסקאש מבוסס על החיה שנקראת "Namazu" (נאמאזו). יצור זה חי בביצות או מתחת לאיים של יפן, שם הוא מוחזק על ידי האל היפני קשימה. ביכולתו של היצור לגרום לרעידות אדמה גדולות. אומרים שמתי שקשימה מפקיר את משמרתו, נאמאזו משתחרר מכבליו וגורם לרעידות אדמה הרסניות. האם זה מה שקרה בפרק הגנוז של פוקימון?

 

04. הפוקימון שיפטרי מבוסס על אחד השדים בתרבות היפנית המכונה "Tengu" (טנגו). הדמיון ביניהם מתבטא באף (משהו שמייחד מאוד את טנגו עד כדי כך שיצרו עליו אימוג'י בוואטסאפ בנוסף לאוסף מסיכות יפני). מה שעוד משותף להם זו העובדה שטנגו ושיפטרי מוגדרים כשומרי היערות.

 

 

 

05. הפוקימון מנקטריק מבוסס על החיה האגדית "Raiju". ראיג'ו הוא זאב חשמלי (יש הטוענים שהוא בכלל כלב או שועל), אשר נחשב לאל בתרבות השינטו (דת יפנית קדומה). אחת האמונות הרווחות ביפן מספרת שבזמן שראיג'ו ישן, הוא עושה זאת בטבור האנושי.

 

עד כאן הפינה של "פוקימונים שמבוססים על סיפורים מיוחדים מהתרבות היפנית".
אני מקווה שנהניתם 🙂
שמוליק בעל הנס.

 

Exit mobile version