Site icon מפלצות כיס

בעד ונגד: האם תחרות מועילה או מזיקה לאתר?

האם תחרות מועילה או מזיקה לאתר? אנחנו מפרסמים בפניכם את הדעות שלנו על מחלוקת זו. אתם מוזמנים לצרף את דעתכם. אנו מקווים שיהיה דיון מהנה, פורה ומעניין.

– – – – –

היטמן: שמעו, דרווין, אבי תורת האבולוציה, אמר פעם – "רק החזק שורד", וזה נכון גם במקרה שלנו. רק אתרים נהדרים, עם אנשים נפלאים, ורעיונות מדהימים יכולים להישאר באוויר. כל השאר הם לוזרים. לא מגיע להם בכלל להצליח. יעשו טובה כל הוונאביס האלה שחושבים שהם יכולים להתחרות בי, שיפסיקו להשלות את עצמם וישארו ב-חור שהם הגיעו ממנו. אני פעם חשבתי שתחרות מוציאה ממני את הטוב ביותר, שאם אני רואה שמישהו עושה משהו, אז אני אוטומטית מתבקש להכין דברים טובים יותר, גדולים יותר וכיוצא בזה. אבל תחרות תמיד גורמת לצד אחד להפסיד, ותחרות תמיד גורמת לצד אחד להיות ממורמר, וכועס, ועצוב, ומלא רגשות נקמה, וזה אף לא בריא. אני יודע, אני חוויתי את זה על בשרי, וזה לא פיקניק. ואז ניצחתי את כל המתחרים שלי ונפטרתי מהרגשות השליליים האלה וחיי הפכו להיות קסם אחד גדול. ולמדתי שיעור חשוב: מה שעושה לי טוב – אני מקרב אותו קרוב ללב, ומה שעושה לי רע – אני מתרחק ממנו כמו מאש. ואם יקום גוף מתחרה, אני אאחל לו בהצלחה ואתפוס כמה שיותר מרחק. אני כבר יודע שהם מועדים לכשלון!

אוהד: כל מי שמבין קצת בעיקרי השוק החופשי יודע שתחרות בין חנויות היא הדרך הכי טובה לגרום לחנויות לפתח מוצרים איכותיים וזולים יותר. כשלחברת תנובה, למשל, היה מונופול על שוק החלב והיא הייתה החברה היחידה בתחום, המוצרים שלה היו יקרים וברמה סבירה. אך אז החלו להציץ חברות אחרות שאיימו על תנובה בכך שהם הציעו חלב באיכות טובה יותר ובמחיר זול יותר. האיום הזה הכריח את תנובה גם לשפר את האיכות של מוצריה, וגם להוזיל את המחירים. נדמה לי שעל השוק החופשי של האינטרנט צריך להסתכל בדיוק באותה הצורה. אם "מפלצות כיס" יהיה האתר היחיד בשוק, החומרים שלו יהיו סבירים בלבד ולא מושקעים מדי, זאת מתוך הנחה שמי שמחפש אתר פוקימון ממילא לא תהיה לו אופציה אחרת. אך אתרים נוספים שיאיימו על הבלעדיות של מפלצות כיס ועל כמות הגולשים של האתר, יאלצו אותו להפיק חומרים טובים יותר כדי שהגולשים יגיעו דווקא אליו, מה שישפר את האתר בצורה מתמדת וידאג שהוא לעולם לא ידעך בצורה היעילה ביותר. למעשה, האתר הוקם מתוך גל של מתחרים, ובהיבט הזה אפשר לספר שהיטמן הקים אותו לאחר שהוא קיבל באן בפורומים אחרים, והתחרות הזו מאז ועד היום רק שיפרה אותו. האתר שלנו הוא האתר הטוב ביותר בישראל בתחום, אבל האמירה הזו לא הייתה שווה כלום אם הוא היה האתר היחיד בתחום. רק תחרות נותנת לאתר בכלל ולאמירה הזו בפרט משמעות אמיתית לגולשים.

Exit mobile version