Site icon מפלצות כיס

איפה הם היום? ראיון עם איתי אביטן, הבעלים של פוקימון זי!

את איתי אביטן כולנו מכירים בתור הבעלים של פוקימון זי. מה הוא עושה כיום? למה האתר שלו לא עובד? ומה הוא חושב על קהילת פוקימון? תפסנו אותו לראיון מיוחד. אתם מוזמנים לקרוא!

1. ספר לנו בבקשה איך האתר קם, ואיך החלום התחיל? 

ראשית כל, מאז ומתמיד אהבתי פוקימון, נולדתי לתוך העולם שפוקימון היה הדבר הכי חם, חולצות, בובות, סדרות, סרטים, שלטים, מודעות, הכל פוקימון! אי לכך לא באמת נוצר מצב "שהתאהבתי", אלא תמיד אהבתי, גם כשגדלתי, אף פעם לא הרגשתי שזה לא נכון או שאני עושה משהו שגוי. מעבר לכך, היה לי תחביב, שליום מן הימים הפך לעבודה מהצד – פיתוח ובניית אתרים. החלטתי לשלב בין השניים וכך לאחר תקופת זמן מסויימת הוקם פוקימון זי לאחר השקעה רבה.

2. מה היו נקודות הציון לטובה מהתקופה שלך באתר?

מבחינתי כל רגע היה רגע טוב באתר. גם רגעים פחות טובים לימדו אותי המון. אני יכול להגיד שנקודת ציון שנתנה מפנה לאתר הייתה השקת פוקימון גו לעולם כולו, ההשקה נתנה מקפצה אדירה לאתר, הן מבחינת כניסות, תגובות, ופוסטים. האתר סיפק לי הנאה רבה, הכרתי אנשים חדשים שנהפכו ליום מן הימים חברים. אני יכול לציין גם את כנס מפלצות כיס, שהגעתי עד לשם על מנת לסקר את האירוע ולראות מהצד איך הקהילה מתנהלת, שמבחינתי היווה נקודת מפנה בהתפתחות האתר. 

3. היו נקודות משבר? ואם כן, ספר לנו עליהן? 

בהחלט. כמו בכל דבר בחיים. אני יכול לספר על נקודה מסוימת, האמת היא שזה קרה ממש בהתחלה. אינני יודע אם חלקכם מודעים לעניין אך בעת "השקת" האתר, איי שם בחמישי לנובמבר שנת 2015, לא התקבלתי בזרועות פתוחות אצל חלק מהחברים בקהילה, לאורך תקופה הייתי מפרסם לעצמי פוסטים, עם בקושי 20 כניסות יומיות. לימים הדברים השתפרו, חשפתי את עצמי, הכרתי חברים חדשים ונפתחתי לעולם חדש של קהילה חמה ואוהבת, והדבר שהיא הכי אוהבת זה פוקימון. 

4. אתה יכול לספר למה האתר סגור ומה קרה שם? 

אני לא יודע אם אתם יודעים מה זה לנהל אתר, ובין היתר אתר שאמור לספק תוכן – אני בעצמי לא ידעתי עד שלא פתחתי את פוקימון זי. לא ממש ידעתי לאן אני מכניס את עצמי, כמות התוכן שהייתי אמור לספק, ואם בכלל? זה דיי נחת עליי, עם הזמן התרגלתי וזה הפך להנאה רצופה, שבעה חודשים של הנאה, פוסטים מדי יום – בהחלט חוויה! עם הזמן חשבתי הלאה, והסתכלתי לעתיד. אני בן 18, עתיד להתגייס בחודשים הקרובים, ככל הנראה בנובמבר הקרוב לתפקיד שהוא תפקיד קרבי, משמע אני לא הולך לבקר בבית הרבה במהלך השירות הצבאי שלי. הסתכלתי קדימה והגעתי למסקנה שכדאי לי לתת את המושכות לבן אדם אחר, שידאג ויטפל באתר. עם השקת פוקימון גו וההמולה שהייתה מסביב, קיבלתי המון הצעות לקניית האתר ובסוף, לאחר בירורים רבים, האתר נמכר. לימים נודע לי שהאתר נסגר מצד בעל האתר, זה מאוד חבל לי. ניסיתי להשיג את הקונה אך לא קיבלתי שום מענה. 

5. עכשיו כשאתה מתבונן חיצוני על הקהילה, מה צריך לשפר בה ומה צריך לשמר בה? 

פוקימון גו הוסיף המון אנשים ל-"קהילה", פתאום קבוצות של פוקימון בפייסבוק שהיו עם 600 איש גדלו ל6000 איש, מבחינתי זה לא אמיתי. פוקימון גו זה דבר חולף, כמו עכשיו – כמעט ולא מדברים על זה. האנשים שהכירו ותמכו בפוקימון, ראו ושיחקו, אהבו ודיברו על זה – הם אותם אנשים, הם הקהילה האמתית של פוקימון שאנחנו צריכים לשמר. אנחנו צריכים לזכור שבסופו של יום כולנו בני אדם, ואנחנו נמצאים כאן תחת מטרה אחת, והיא לחלוק את אהבתנו למותג פוקימון. לשפר בקהילה? אני חושב שהדבר היחיד שצריך לזכור, שבסופו של יום מאחורי המסכים עומדים אנשים, ולדעת לכבד גם במציאות זו מעלה. 

6. יש משהו שאתה רוצה להוסיף שלא שאלנו אותך? 

ראשית כל תודה על הבמה, יוסי! אני עדיין חלק מהקהילה, אומנם לא כל כך פעיל אך מרבה להיכנס ולהתעדכן, הן בפורומים והן במפלצות כיס. אני רואה את עצמי בעתיד מחזיר בצורה כלשהי את פוקימון זי לאתר במצב סטטי בצורה כלשהי בעתיד הרחוק. אני מקווה שכולם ישמרו על עצמם בחגים הקרובים, ויזכרו שאין כמו פוקימון, והקהילה הזו היא הבית שלנו. 

תודה רבה לך, איתי! אני מאחל לך שנה טובה ומתוקה, שירות צבאי מוצלח, שתחזור בשלום והמון הצלחה! בשמי ובשם כל הקהילה! מקווים לראות אותך חוזר לפעילות כלשהי בקרוב!

תודה, יוסי.

Exit mobile version