Site icon מפלצות כיס

כתבה בלעדית: אש קטצ'אם הוא לא מאסטר פוקימון!

אש קטצ'אם הוא לא מאסטר פוקימון!
מאת: היטמן

הכתבה הנוכחית תדון בכישוריו של אש קטצ'אם כמאמן פוקימונים במהלך העונה הראשונה של פוקימון. כתבה זו נועדה להמחיש שמקומו של אש ב16 המקומות הגבוהים של רמת אינדיגו הוא לא יותר מאשר שקר, דבר אשר ילמד אותנו על טיב הסדרה בתחילת דרכה. שנתחיל?

את קרב המכון הראשון שלו אש עושה מול ברוק בפרק "התחרות בעיר פיוטר". בסיבוב הראשון ברוק מצליח לנצח את אש בקלות. בסיבוב השני פיקאצ'ו של אש משגר מתקפת חשמל אשר גורמת לדליקה, מה שגורם למטפי הכיבוי של המכון לפעול, וכתוצאה מכך, אוניקס של ברוק נפגע. בסוף הפרק ברוק מחליט בכל זאת להעניק לאש את התג למרות שהוא לא ניצח אותו.

גם את התג השני שלו אש מקבל במתנה, והפעם מהאחיות של מיסטי. זה קורה בפרק "השחייניות מהעיר סרוליאן", אבל מיסטי לא מוכנה להעניק לו את התג והיא מבהירה לו שהוא יצטרך להלחם בה על מנת להרוויח אותו. הקרב מתחיל, ובמהלכו צוות רוקט מפריע ומנסה לשאוב את כל פוקימוני המכון אל תוך המכונה שלהם, אש ופיקאצ'ו מצילים את המצב ומקבלים את התג לאות תודה.

את התג השלישי אש הרוויח בכוחות עצמו ולכן נשאיר את זה בצד.

קרב המכון הרביעי של אש הוא נגד סברינה שכמעט הורגת אותו ואת חבריו. הוא נמלט ממנה, הולך לעיר לבנדר, אוסף פוקימון רוח וחוזר לקרב נוסף. זה קורה בפרק "האנטר נגד קדברה" וגם בקרב הזה אש מבין שאין לו הרבה סיכוי, במיוחד לאור העובדה שהאנטר מחליט לא להתייצב לקרב. אבל כשהוא כן מופיע, הוא מצחיק את סברינה וזה כשלעצמו מזכה את אש בתג הרביעי שלו.

הקרב הבא של אש הוא נגד מנהיגת המכון אריקה והוא מתרחש בפרק "על ריח אין להתווכח" וגם הפעם תוצאת הקרב לא ידועה משום שצוות רוקט מחליט להתפרץ במהלך הקרב עם מכונה ששורפת את המכון, אש מציל את המצב ואת הפוקימון גלום ובתמורה לכך מנהיגת המכון מחליטה לתת לו את התג החמישי שלו. כלומר שעד כה הוא קיבל ארבעה תגים במתנה והרוויח רק אחד.

את התגים השישי והשביעי אש הרוויח בכוחות עצמו ולכן לא נדון בזה כרגע.

תג המכון האחרון של אש מציב אותו מול מנהיג המכון החזק ביותר בקנטו, ג'ובאני. כידוע, בשלב הזה יש למנהיג המכון את הפוקימון החזק ביותר בעולם, מיוטו, והוא גם מי שמנצח את גארי אוק. המפגש מול אש קורה בפרק "הקרב על התג" ובאורח פלאי על ג'ובאני לצאת לסידורים, מה שמשאיר את ג'סי, ג'יימס ומיאו כממלאי מקום. הוא אומנם מנצח אותם אבל הם לא מנהיגי המכון הרשמיים.

משמע שמתוך שמונה תגים שעל כל מאמן פוקימונים להרוויח בכוחות עצמו במהלך המסע שלו, אש קטצ'אם הצליח לאסוף רק שלושה בדרך חוקית, הוגנת וכנדרש. כל השאר ניתנו לו בתור צדקה. המשמעות של זה היא שההעפלה של אש לתחרויות ליגת אינדיגו לא הייתה צריכה להתרחש ואם זהו המצב, אז על ליגת אינדיגו למחוק את אש קטצ'אם מן הרישומים שלה.

דבר זה הוא מהותי גם בראייה רחבה יותר, כי אם תשאלו מעריצי פוקימון כיום: מתי הסדרה הייתה טובה יותר, אז או היום? רובם יענו לכם: בעונות הראשונות שלה, כלומר – הסדרה המקורית. אבל מאחר וכיום בשנת 2016 פוקימון מציגה צבע, אנימציה, פיתוח דמות ופוקימונים ברמה גבוהה יותר ממה שהיה לפני 20 שנה, זה מותיר אותנו עם אופציה אחת בלבד – העלילה. וכשזו מלמדת אותנו שדברים צריכים להינתן בחינם, אז לא בטוח שהמעריצים של פוקימון יודעים על מה הם מדברים בכלל.

Exit mobile version