Site icon מפלצות כיס

סיקור מגה מנקטריק / פרדי

מגה מנקטריק הוא פוקימון שהופתעתי לראות במשחק, אך עד מהרה הבנתי כי יש בסיס נהדר להיותו שחיק.

נתונים –

סוג: חשמל.
חוטף 50% נזק: חשמל, מעופף, מתכת.
חוטף 200% נזק: אדמה.

סוג מונו חשמל הוא לא בדיוק הטייפ החביב עלי. אמנם מדובר בטייפ שלא ניתן לשתק אותו החל מדור 6. אך באותה נשימה הוא חלש בצורה עצובה למתקפות אדמה, כמו רעידת אדמה, אשר נפוצה מאוד. בנוסף, יש פוקימוני אדמה, כדוגמת: גליסקור, דונפאן, מאמוסוויין ולנדרוס שחסינים לחלוטין למכות חשמל ומעודדים החלפה ברורה. כל אלו הופכים את פוקימון החשמל ללא אמין. מצד שני – מדובר בטייפ שרק אדמה סופר אפקטיבי עליו. לא ניתן להתעלם מזה.

יכולת: Intimidate – כאשר פוקימון זה נכנס לקרב, הוא מוריד את ההתקפה של היריב ברמה אחת. מדובר ביכולת יעילה אשר פוגעת בתוקפים פיזיים אשר עומדים מול מנקטריק. יש לציין כי לפני שלב המגה, למנקטריק יש גישה גם ללייטנינג רוד, דבר המאפשר לו להיות בולע מתקפות חשמל לפני הכניסה למצב מגה.

סטטים:

חיים: 70 – נשאר קבוע.
התקפה: 75 – נשאר ללא שינוי.
הגנה: 80 – תוספת של 20 נקודות.
התקפה מיוחדת: 135 – תוספת של 30 נקודות.
הגנה מיוחדת: 80 – תוספת של 20 נקודות.
מהירות: 135- תוספת של 30 נקודות.

אמנם מדובר בפוקימון עם הגנות סבירות אשר אמור להיות מסוגל לספוג מכה עבורכם, אולם הדגש המרכזי שלו נראה כבר בסטטים – לתקוף מהר וחזק. עם 135 נקודות במהירות ובהתקפה מיוחדת, היריב שלכם בהחלט צריך להיזהר.

מתקפות מפתח:

Volt Switch
סוג: חשמל.
כוח: 70.
סיכוי פגיעה: 100%.
אפקט: לאחר השימוש, פוקימון זה נסוג מהקרב.
המתקפה הזו היא סימן היכר של מנקטריק. אמנם לא מדובר במתקפה החזקה ביותר שלו, אך כן מדובר במתקפה שמפעילה אותו בצורה הטובה ביותר. סגנון המשחק שמאפשר למנקטריק לברוח ולחזור, מאפשר לו גם להכות מבלי חשש להיות מותקף חזרה. המתקפה גם מאפשרת לו למקסם את היכולת שלו ולדפוק ביריב Intimidate בכל כניסה מחודשת לקרב, וגם מאפשרת לשחקן להקשות על היריב שלו בהפיכת המומנטום.

Thunderbolt
סוג: חשמל.
כוח: 90.
סיכוי פגיעה: 100%.
אפקט: סיכוי של 15 אחוז לשתק את היריב.
אמנם רק חצי מהסיכוי של Discharge לשתק את היריב, אך הכוח מעט גבוה יותר, וזה בעצם כל העניין.

שאלה: האם יש מקום ל2 מתקפות מסוג חשמל?
זו לגמרי החלטה שלכם. אני חושב שכן. מדוע?
א. לעיתים ההפרש בין 70 ל90 כוח הוא ההבדל של בין להשאיר על את היריב על חיים אדומים לבין להרוג אותו.
ב.לעיתים מנקטריק מצליח לשאוב מכת ברק לפני שהוא עובר למגה, ואז הוא ממש מפלצתי וטוב שיש לו מהלך סטאב שלא גורם לו לאבד את היתרון הזה.
ג. האחרון והחשוב מכולם: זה טוב לי כשחקן שמריץ מנקטריק, לדעת שהיריב לא יכול להיות בטוח אם אשתמש במתקפה אחת ואחליף או אשתמש במתקפה השנייה ואשאר. הדבר מקשה על היריב בבחירת פוקימון להכנסה כנגדי.

Overheat
סוג: אש.
כוח: 130.
סיכוי פגיעה: 90%.
אפקט: שלילי. מתקפה זו מורידה בשתי רמות את ההתקפה המיוחדת של מנקטריק.
השאלה מדוע פוקימון כמו מנקטריק צריך מתקפת אש לדעתי ברורה. פוקימוני מתכת שורצים בכל צוות וטוב שיהיה עבורם קאונטר. בכללי, היות ולעיתים רבות הם תוקפים פיזיים, זה שמנקטריק משתמש בIntimidate וחוטף מהם גם ככה רק חצי נזק, הופך אותו לקאונטר טבעי לאותם פוקימונים.

יש שחקנים שבהחלט יעדיפו להביור. אז למה אני הולך על המתקפה הזו?
1. כי הפרש הנזק עצום. מגה מנקטריק הוא אמנם תוקף אכזרי, אך אין לו סטאב. לא תמיד הוא יקבל פוקימוני מתכת כמו סיזור או פרוטורן שעליהם הוא עושה 400%. חייבים להבטיח כי גם ה 200% מספיקים.
2. כבר דיברתי על זה שמגה מנקטריק צריך לפחות לדעתי האישית, להתאים למי שאוהב לבצע המון החלפות, ורק ככה מנצלים אותו בצורה הטובה ביותר, ועל כן, אפקט ההחלשה לא פוגע בו יותר מדי.

המתקפה האחרונה אף היא מתקפת כיסוי. אני אישית משחק בהידן פאואר. חושב שזה נחמד ורצוי. מתקפה מיוחדת יעילה, במיוחד אם היריב אינו משוכנע לאחר תקיפה אחת באיזה הידן פאואר אתם משתמשים. לכן גם לא אמליץ על הידן פאואר מסויים. קרח נותן לכם קאונטר חזק לדרקונים ולאדמה והוא נבחר לרוב. אבל צריך לבדוק גם אופציות נוספות. כמובן שהידן פאואר כזה בא על חשבון IV של הפוקימון.

דברים שצריך להזהר מהם כאשר משחקים במגה מנקטריק:

א. מתקפות אדמה. זה רוצח!
ב. קיום של פוקימוני אדמה בצוות היריב: פוקימונים כאלו קיימים. זה לא אומר שאסור לכם לשחק במנקטריק לפני שהם מחוסלים. זה רק אומר שתרשו לעצמכם להיות לא צפויים איתו ולהשתמש פתאום בהידן פאואר קרח גם מול פוקימון שחשמל אפקטיבי כנגדו וקרח לא, או בצורה פשוטה יותר, נסו לחזות אם היריב הולך לעשות החלפה או לא.
ג. אבני כניסה – היות וזה פוקימון שנכנס ויוצא לא מעט והיות ואין לו יכולת ריפוי כלשהי, הנזק של מסכלי כניסה יכול להיות ממש בלתי נסבל עבורו. פשוט בגדר חובה לכלול לצידו בצוות רפיד-ספינר או דיפוגר.
ד. בליסי וצ'נסי פשוט עוצרות את הפוקימון הזה במקום.

לסיכום:

פוקימון מגניב ומאוזן, חזק ומהיר אך עדין כיף לשחק בו והוא לא מרגיש חזק או חלש במיוחד. פשוט כיפי. תמיד צריך להיות עם היד על הדופק כאשר משחקים בו או נגדו.

Exit mobile version