Site icon מפלצות כיס

מדור אני תמיד צודק: אתם שואלים, גלעד עונה (2)

שאלה: אמיר – מאיפה פוקימוני המים מביאים את המים?

תשובה: שאלה נהדרת! ואפילו יש לי עליה תיאוריה קטנה. השאלה היא לא רק מאיפה פוקימוני המים מביאים את המים, אלא מאיפה כל פוקימון מביא את הסוג שלו ומפר את חוק שימור החומר, ולא משנה על איזה סוג מדברים, כמעט כל מתקפה מיוחדת תעלה את השאלה הזאת. ישנן לא מעט בדיחות על מה פוקימונים יעשו בשביל שמתקפה תהיה ריאלית. אז מאיפה באמת מגיעים המים? התשובה שלי, הם לא מגיעים. העובדה היא שהם לא נשארים. לדוגמא, בסדרה, מתקפות מים כמעט אף פעם לא משאירות מישהו רטוב, למרות שמים כמו גשם או ים תמיד יוצרים מראה רטוב בסדרה. בנוסף, מעולם מתקפת מים שהשתמשו בה באנימה לא השאירה אחריה אפקט של רטיבות, אפילו כשהשתמשו במתקפה במיוחד בשביל למלא מקום מסויים במים. אז מה בעצם קורה? אני מניח שמתרחש תהליך שבוודאי דומה בצורה כזאת או אחרת לחלוקה של כלום לחומר ואנטי חומר (על ידי השקעת אנרגיה), שבסופו של דבר יחזרו להיות שוב אנרגיה כשהם יתאחדו. מי שמסתבך טיפה, זה כמו לקחת 0=0 ולהפוך אותו ל 0=1-1, זה עובד במתמטיקה, וגם במציאות. ככה יש בעצם "תשלומי אנרגיה" (PP) לכל מתקפה שרוצים לבצע, כי זה דורש אנרגיה מהפוקימון להפריד את האנרגיה למה שמרכיב את המתקפה, וזה שיבטל אותה בסופו של דבר. ככה גם אפשר להבין את ההתנהגות של מתקפות חשמל שמתנהגות לא דומה לחשמל. חשמל (שהוא זרם של חלקיקי אטום שליליים, אלקטרונים) תמיד זורם דרך אזור של ההתנגדות הנמוכה ביותר, בדרך לגוף בעל מטען חיובי (כמו האדמה). אם ככה, איך מתקפה חשמלית מכוונת על פוקימון יריב, במקום לזוז בצורה אקראית באוויר לכיוון האדמה אחרי שהמתקפה שוחררה? ההסבר ההגיוני יהיה שהפוקימון התוקף כיוון את החלק שמבטל לעבר המטרה, ולשם המתקפה נעה בעקבות כך.

שאלה: LB – האם אש וסרנה יהיו זוג רומנטי?

תשובה: אפשר לפרק את השאלה שלך לכמה אפשרויות שעליהן אפשר לתת תשובה. אולי אתה מתכוון לשאלה האם הם יהיו זוג, ומפרש שמדובר על זוג בעל יחסים רומנטים. אולי אתה מניח שהם יהיו זוג, ושואל אם הצופים בבית שיראו את זה יחשבו "יואו, איזה רומנטי!". בכל מקרה, על פי ניסיון העבר, התשובה תהיה לא בכל מקרה. הם לא יהיו זוג, לא חסרו בעבר בנות שאהבו את אש ולא קרה עם זה כלום, ואולי סרנה מנסה לקחת עניינים לידיים, אבל היא עדיין שומרת את הדברים לעצמה, וזה לא מספיק כדי להעיר את תת ההתפתחות של הגיבור שלנו (משחק מילים ^_^), אש, ובכלל לגרום לו לחשוב על מערכת יחסים עם בת. בנוסף, הם בני עשר, לאיזו מין רמה של מערכת יחסים אתה מצפה? שהם יקנו מתנות אחד לשנייה, ואחר כך יפרדו כשהיוצרים יחליטו שצריך להחליף את סרנה במישהי אחרת? ולבסוף, מתי אש אי פעם היה רומנטי? הוא לא טיפוס רומנטי. אפילו אם הם יהיו זוג מחוץ, שזה כבר יעבור את כל הציפיות, לאש לא יהיה מושג ברומנטיקה, ואם הם ישנו את זה אז למה שלא יחליפו כבר את אש לעזאזל??!! כי מה כבר השארתם?!

שאלה: ברוך – על מה מבוסס סינדקוויל?

תשובה: לפי באלבפדיה, סינדקוויל הוא פוקימון עכבר. לפי השם שלו, יש התייחסות לקוץ או עוקץ. לחליפין, המילה קוויל יכולה להתייחס לחיה שנקראת דורבן, או לקיפוד. עכבר הוא מכרסם, ויש לו הרבה דימיון לדורבן, שגם הוא מכרסם, ובניגוד לקיפוד, מרבית הקוצים שעל הדורבן נועדו להצגה בלבד כדי להפחיד טורפים, ורק מעטים מהם נועדו באמת לספק דקירה לטורף אמיץ במיוחד. הקוצים של הדורבן נושרים כל הזמן וגדלים מחדש. בנוסף, רוב הזמן הקוצים שעל הגב של הדורבן שוכבים, ולא נראים כמו איום מיוחד, ואילו בשעת סכנה הדורבן מעמיד את הקוצים כדי להפחיד את האויב מהתנועה, מהגודל שלו ומהמראה המסוכן של הקוצים. אני יודע שזו לא טענה מוחלטת, אבל נראה לי כאילו יש כאן מספיק טענות לטובת הדורבן. ואגב, אי אפשר לתת ראייה למין הפוקימון מההתפתחויות, רק לחזק השערות. אחרי הכל, יש לא מעט פוקימונים שמחליפים חיה ואפילו משנים את המורפולוגיה שלהם לגמרי אחרי התפתחות, מהכיוון הזה אין ראייה חותכת.

שאלה: היטמן – למה אתה לא מכין את הסרטון "אני תמיד צודק: גרסת ביצי פוקימון"?

תשובה: למה שאני אקרא לאיזשהו סרטון כל שהוא שלי בשם גרוע כמו "גרסת ביצי הפוקימון"? איזו מין גרסה הביצים מביאות? על מה הן מדברות? אני לא יכול להבין כלום מהשאלה הזאת, אני חייב להעביר אותה הלאה. אם אתה שואל למה לא העליתי יותר סרטונים של "אני תמיד צודק" לאחר הסרטון הראשון, הרי את זה הסברתי בסרטון מפורט וקצר בערוץ הנחמד של האתר. לינק: https://www.youtube.com/watch?v=oBbOF0llgDY

שאלה: לילו – למה בכל דור ודור העיצוב של הפוקימונים נעשה גרוע יותר ויותר?

תשובה: הבעיה עם השאלה שלך זאת רמת הסובייקטיביות הגבוהה של טענת היסוד השקטה שלך. טענת היסוד שלך היא שהעיצובים של הפוקימונים רק נהיים גרועים יותר, וזאת טענה סובייקטיבית, כי טיב העיצוב נתפס שונה בין אדם לאדם. וגם אם מדובר בהשקעה, יש צוות גדול יותר שעובד על פוקימונים וליטוש מוגמר יותר של הפוקימונים בדורות האחרונים. אז בשביל שאני אוכל לענות על השאלה את קודם צריכה להסביר לי לפחות על פרמטר *אובייקטיבי* אחד מדובר שבו את מזהה ירידה ברמה של עיצוב הפוקימונים, ולפי זה אני אולי אוכל לעזור. באופן כללי, תמיד אפשר להאשים חוסר יצירתיות בהאשמה הכללית "נגמרו להם הרעיונות", אבל אני חושב שזאת האשמה חסרת ביסוס.

שאלה: איידן – גלעד היקר. יש לי קיוגר, אני מאוד אוהב אותו וקשור אליו, כבר ניצחתי אתו בהרבה קרבות פוקימונים ואנחנו הולכים ומשתפרים. הבעיה היא שבכול פעם שאני זוכה בתג או בליגה, מדינה כלשהי ברחבי העולם מושמדת. זה התחיל עם העיר ונציה, שגם ככה הייתה בסכנת טביעה, אז לא ייחסתי לזה חשיבות. המצב נהיה מדאיג עם השמדת קליפורניה, ניו-זילנד והממלכה המאוחדת. כבר ניסיתי בעבר לתפוס גראודון כדי לאזן את המצב, אבל הם לא הסתדרו ביחד. ניסיתי לתפוס ראיקוזה כדי להרגיע אותו, אבל אני חושש שאני עדיין לא ברמה גבוהה מספיק, ועד שאני אוכל לתפוס אותו עוד הרבה ארצות יושמדו. מה אתה מציע לעשות? האם עליי לוותר על חלומי להיות מאסטר פוקימון עם קיוגר שלי? ואיך לעזאזל המצב הזה מסתדר עם חוק הכלים השלובים?

תשובה: שאלת שאלה קשה, אני חייב להודות, אולי זו השאלה הקשה היחידה בין כל השאלות שהגיעו אלי הפעם. הבעיה שאתה מתאר היא אכן לא קלה, והיא קרתה כבר למספר רב של מאמני קיוגרים וותיקים. קיוגר לרוב מסוגל לכסח מאמנים זוטרים בלי להתלהב מדי ובטעות להשמיד מחוזות שלמים, אבל אכן קשה לשלוט עליו כשמדובר על לחימה מול מאמנים רציניים. הרעיון לתפוס גראודון הוא אכן קצת לא יעיל, גם בגלל הריבים, אבל בעיקר כי זה רק יגדיל את הבעיה על ידי השמדת ימים, מערכות אקולוגיות והפיכת אזורים שלמים למדבריים וגעשיים. אומנם אם אכן תתפוס ראיקוזה, אולי תוכל לגרום לשני אלו להתנהג בשלום, אבל עד אז עדיף לוותר על הרעיון להשתמש בגראודון וקיוגר ביחד. מה שכן, תוכל לבקש התאמה מיוחדת של הליגות הבאות לאזורים ימיים, לטובת המחוז כמובן, ככה שלא תטביע עוד מחוזות וארצות. בינתיים, עד שתתחזק ותוכל לתפוס את ראיקוזה, יש עוד אפשרות, אולי אם תשתמש רק במתקפות שאינן מתקפות מים עם קיוגר, אולי הוא יוכל לשלוט בעצמו מלהטביע את כל האזור. בונוס, איך העניין מתיישב עם חוק הכלים השלובים. הסיבה שקיוגר מכסה את העולם במים באזורים ספציפיים לא מייחסת להעלאת מפלס המים, אלא לחליפין, להורדת מפלס היבשה. מובן שהוא גם מגיע עם גלים נרחבים, אבל אכן, כמו שחשדת, לא זה מה שמשאיר את היבשות מתחת למים בסופו של דבר.

שאלה: רועי – למה לגברים יש פטמות?

תשובה: החזה הנשי הוא סממן מין משני בלבד, ולא סממן מין ראשוני. סממני מין הם הבדלים מבניים בין זכרים לנקבות אצל בעלי חיים שונים, כל הבדל בין המינים ייחשב כסממן מין. סממן מין ראשוני יהיה הבדל מבני מולד, אצל בני אדם, אברי הרבייה בלבד. סממני המין המשניים מתפתחים בעקבות ההתבגרות המינית. לדוגמה אצל גברים: גידול במסת שריר, גביהה ממושכת, צמיחת זקן, נשירת שיער הראש, העמקת הקול וכדו'. דוגמאות אצל נשים: גדילת האגן, צמיחת שדיים, מחזור וכדו'. כמו שאפשר להבין, מאחר ואכן ההבדל של שדיים בנשים, וגם יצור חלב לאחר לידה, הוא סממן מין משני בלבד. וכאחד כזה, הוא משאיר את הבסיס זהה בין שני המינים. אגב, זה אומר שאפשר באופן מלאכותי לגרום לגברים להצמיח שדיים טבעיים, ויש גברים שזה קורה להם לבד, ואפילו גברים עשויים לייצר חלב במקרים נדירים מאוד. למה זה ככה? ובכן, המדע לא שואל את עצמו שאלה כזאת, מאחר והטבע לא ישב ותכנן בדיוק להבדיל בין גברים ונשים שלכל אחד יהיו רק תכונות משל עצמו, מרבית התכונות של הגברים והנשים משותפות, וזה לא מפריע לשום דבר מבחינה אבולוציונית, אז זה נשאר. וזה נקבע ככה עוד הרבה לפני שהיינו בני אדם, כי אפשר לראות שהתכונה הזאת משותפת לכל היונקים (לא בדקתי עם כולם), שגם לגברים יש איבר עם הפוטנציאל לספק חלב, למרות שזה לא מנוצל. אבל זה טוב בסופו של דבר, לא? אם בנים ובנות היו שני דברים שונים לגמרי ולא היו ביניהם דברים משותפים, אז היינו מרגישים שייכות? אני חושב שזה דבר טוב שיש דברים שדומים בינינו, דברים כמו איברים שלא חייבים להיות אצל שני המינים, אבל בכל זאת נמצאים.

גלעד: מקווה בשבוע הבא לשמוע קצת שאלות קשות… 😉

Exit mobile version