Site icon מפלצות כיס

אליפות הארץ בפוקימון. האומנם?

אורחי אייקון 2015 יכולים להגיד לכם שהיום, יום רביעי, 30/9, בשעות 14:00-17:00, אמור היה להתקיים טורניר פוקימון שמקוטלג תחת השם הבומבסטי – "אליפות הארץ בפוקימון". אני עשיתי כמה בדיקות וגיליתי כמה טיעונים שיכולים להפריך את השם הזה:

1. אם מסתכלים בתוכנייה של אייקון, אין דרך לדעת איזה סוג של טורניר זה. לפוקימון, למי שלא יודע, יש נכון להיום שני סוגים של טורנירים; וידאו וקלפים. רק כדי לסבר את האוזן, הטורניר הוא של משחק הקלפים של פוקימון.

2. לטורניר נרשמו מראש 9 אנשים. רק לשם השוואה, בטורניר דומה שנערך בכנס אמא"י השתתפו 8 אנשים, ללא הרשמה מראש. ובטורניר כנס מפלצות כיס 2 השתתפו 20 משתתפים. בסופו של דבר, לטורניר של אייקון הגיעו 3 מתמודדים פעילים בלבד.

3. הפרסים באליפות הארץ בפוקימון היו 9 שוברים בשווי של 25 ש"ח לכל שובר. שווי כולל של 225 ש"ח. אם נחזור רגע לנרשמים מראש, נגלה שהם היו 9 אנשים והם שילמו כל אחד 40 ש"ח על מנת להשתתף בטורניר הזה, מה שיוצא ביחד 360 ש"ח. כלומר שהנהלת אייקון שלשלה לכיסה 135 ש"ח.

4. כדי לקיים טורניר לפי חוקי נינטנדו צריך השתתפות של מינימום 6 מתמודדים. לפי ההיענות של "אליפות הארץ הפוקימון", לא בטוח שהמונח "טורניר" מתאים בכלל לסיטואציה המתוארת.

5. אנשי הקהילה מסבירים את ההיענות החלשה בכך שחנות פריק עורכת מחר, יום חמישי, 1/10, טורניר קלפים משלה. מה שהביא שחקנים רבים לבחור בין השתתפות בטורניר אייקון לבין השתתפות בטורניר פריק. לצערי, יש סיכוי גדול מאוד שבסוף עוד נגלה שיצאנו קירחים גם מפה וגם מפה.

לפי סעיפים אלה ניתן להבין כמה דברים: א. לא באמת מדובר באליפות הארץ בפוקימון. ב. מארגני הטורנירים של פוקימון אינם מתואמים בינם לבין עצמם ודרך כך הם שמים רגל אחד לשני. ג. האנשים שמרכיבים את קהילת הפוקימון של ישראל רוצים הכרה מנינטנדו, אבל לא מוכנים להשקיע אפילו את המאמץ המינימלי כדי להגיע לטורנירים ולהראות שיש פה קהילה פעילה.

Exit mobile version