Site icon מפלצות כיס

בעד ונגד: האם יש ייצוג לקבוצות מיעוט?

קבוצת מיעוט היא קטגוריה חברתית אשר איננה שייכת לקבוצת הרוב השולטת בחברה נתונה, היא מתאפיינת בכך שחבריה הם בעלי אפיונים פיזיים, חברתיים או תרבותיים משותפים, והם נתונים לקיפוח חברתי בשל כך. בהגדרת סוציולוגים, מיעוט חברתי אינו מהווה בהכרח מיעוט מבחינה מספרית, והוא כולל כל קבוצה המופלית ביחס ל"קבוצת הרוב" בתחומים שונים: מעמד חברתי, חינוך, תעסוקה, רווחה ועוצמה פוליטית.

אנחנו באתר "מפלצות כיס" רוצים לבחון האם יש ייצוג לקבוצות מיעוט בסדרה של פוקימון? הגיע הזמן שנפתור את הסוגיה הזו אחת ולתמיד. אנחנו מפרסמים בפניכם את הדעות שלנו על מחלוקת זו. אתם מוזמנים לצרף את דעתכם. שיהיה דיון מהנה, פורה ומעניין.

– – – – –

היטמן: האמת היא שכל קבוצות המיעוט מיוצגות בפוקימון. ערבים הם אנשים שרוצים ברעתו, מקווים להשמיד אותנו ותמיד מנסים להרוס לנו את הכל – כמו צוות רוקט. יש את הדתיים המטופשים האלה שמאמינים שהכל זו יצירה אלוהית – בדיוק כמו בסיפור של ארכיאוס. יש את ההומואים – בדיוק כמו אש קטצ'אם, שלא מוצא עניין בשום בחורה והרגשות היחידים שהוא מראה זה כאשר דמות גברית אחרת מתגרה בו (גארי אוק, פול, ובארי). יש את הטרנסג'נדרים שהם גברים שמראים צד מאוד נשי – כמו ג'יימס מצוות רוקט. יש את התאילנדים שעושים לנו את כל העבודה – כמו השוטרת ג'ני והאחות ג'וי. יש ייצוג לכושים – והדוגמה הכי ברורה היא ברוק. יש גם ייצוג לקבוצת האסייתים – ברוק. ויש גם ייצוג משמעותי לנשים – וגם פה זה עדיין ברוק. ככה שלא חסר שום ייצוג לקבוצת מיעוט.

אוהד: קבוצות מיעוט זה משהו שמתחיל לצבור תאוצה במיוחד בתקופה שלנו. להט"בים, טבעונים, שמאלנים ומה לא, מתחילים לזחול החוצה מתוך המערות שהתחבאו בהן עד לא מזמן ולהצהיר על קיומם. אבל בפוקימון אנחנו לא רואים את זה. בפוקימון כל האנשים הם בערך אותו הדבר, עם תכונות דומות ועם אג'נדה זהה. אין ארגונים ששואפים להפסיק את קרבות הפוקימונים למשל, כאקט לזכויות החיות, שזה דבר מאוד הגיוני ומקובל על הדעת בעולמו אנו. אין אפילו גייז בסדרת פוקימון. אני חושב שצריך לתת לנושא את המעמד הראוי לו, ולו רק בקטע סמלי בלבד, על מנת להראות לנו ולדור הצעיר יותר בעיקר שהעולם של פוקימון יכול להיות גם מציאותי וצודק לפעמים.

Exit mobile version