Site icon מפלצות כיס

הנערה המסתורית מהפתיח של פוקימון!

פתיח או נעימת נושא או נעימת פתיחה של תוכנית טלוויזיה היא מנגינה המקושרת באופן הדוק לתוכנית, ובדרך כלל מנוגנת בעת פתיחת התוכנית או בעת סיומה. אם המנגינה מלווה במילים, אזי מדובר בשיר נושא. מטרת הפתיח היא ליצור הלך רוח מסוים לקראת שידור התוכנית. במקרים מסוימים מילות השיר מהוות רקע מקדים לאנשים שאינם מכירים את הסדרה – הן מציגות את העלילה בקצרה, וגם את הדמויות הראשיות. נעימות פתיחה הן חלק מתוכניות טלוויזיה מאז תחילת המדיום. תוכניות השתמשו במהלך השנים במבחר גדול של סגנונות לנעימת הפתיחה: חלקן לקחו מנגינות קיימות ושינו אותן לצורכיהן, וישנן כאלה שהולחנו ונכתבו לסדרה.

סדרת האנימציה "פוקימון" ניחנה גם היא בשיר פתיחה, וצופיה הרבים יכולים לשיר אותו בעל פה: "רוצה אני להיות גיבור הכי שבעולם. לרדוף אותם ולא ליפול, לרתום לי את כולם. אני אסע ברחבי תבל, אחפש בלי די. כל פוקימון פה יקבל מושג על כוחותיי. פוקימון! אתה ואני, יודע זה גורל. פוקימון! הו, ידידים לעד, נצעד ולא נמעד. פוקימון! ידיד אמת, איתי בא לכל מקום. זה את זה פה נלמד. פוקימון! ונתפוס את כולם. ונתפוס את כולם. פוקימון". אותם צופים יודעים גם את שמותיהם של כל הפוקימונים שמופיעים בפתיח; ממיוטו ועד לפיקאצ'ו. אך האם הם יודעים את זהותן של כל הדמויות שמופיעות בפתיח? חדי הראיה שביניהם בטח שמו לב שלצד אש, ברוק, מיסטי ושאר הדמויות המוכרות, מופיעה לה נערה מסתורית מאוד, וכאן נכנסת השאלה: מי היא לעזאזל?

אותה נערה מסתורית מופיעה במהלך הפתיח כששערה הוא בצבע בורדו, חולצתה היא כתומה ויש לה חצאית ירוקה. במהלך הופעתה הבלתי מוסברת, פיקאצ'ו מגיח מתוך הרגליים שלה ומזנק אל עבר המסך. מה פשר העניין הזה? ולמה המבוגרים האחראיים של הסדרה מהנהנים לאישור מיד לאחר שזה קורה? האם יש מסר תת הכרתי שיוצרי פוקימון ביקשו להעביר? האם אותה ילדה היא נערת רוח הרפאים מהמשחקים XY? ולמה היא לא מופיעה באנימה בעונה הראשונה של פוקימון? שאלות אלה ועוד רבות ממשיכות להטריד אותנו הצופים. אתם מתבקשים להשאיר את התיאוריות שלכם באיזור התגובות, בתקווה שיפתח כאן דיון מעניין.

(היא מופיעה ב0:45)

Exit mobile version