Site icon מפלצות כיס

כתבה מקורית: האם פוקימון גנבו מדיג'ימון את מגה התפתחות? / מגל

כל מי שקורא את הכתבה הזאת יודע בבירור שבדור השישי והחדש של פוקימון הוצגה צורת התפתחות חדשה שנקראת "התפתחות מגה". צורת המגה היא צורה שאפשר להשתנות אליה רק במהלך הקרב. נחשף גם שרוב הפוקימונים מתפתחים לצורות המגה שלהם בעזרת חפץ מיוחד, שונה לכל אחד, אשר מורכב משם הפוקימון, ו"נייט" בסופו. רעיון זה הוליד המון אהדה בקרב האוהדים המושבעים של פוקימון מצד אחד, ומצד שני הגיעו גם הרבה קריאות נגד אשר טענו שמדובר בגניבה מדיג'ימון, סדרה שמאז ותמיד הוכרזה כמתחרה של פוקימון, שכן בגרסה האמריקאית של דיג'ימון, לצורה האחרונה והאולטימטיבית של דיג'ימונים קוראים מגה.

אך האם זוהי באמת גניבה? בגרסה היפנית והמקורית של דיג'ימון, יש לדיג'ימונים 6 צורות: תינוק 1, תינוק 2, ילד, מבוגר, מושלם ואולטימטיבי. לעומת זאת, בגרסה האמריקאית יש לזה שמות שונים לחלוטין: טרי, באימונים, טירון, אלוף, אולטימטיבי, ומגה – שם התחיל כל הסיבוך. דבר זה מעלה את השאלה: האם היפנים אשר יצרו את התפתחות המגה צפו בדיג'ימון בצורה האמריקנית? רק כדי להוסיף לכך, בכל העונות של דיג'ימון, היו הרבה שמות לתהליכי ההתפתחות השונים. לדוגמה: התפתחות, סופר התפתחות, התפתחות שער, דיג'י-התפתחות ואפילו התפתחות מטריקס. אך מכל ההתפתחויות הללו, ההתפתחות שנקראת "התפתחות מגה" הופיעה רק פעם אחת וזה קרה בעונה השנייה, בשנת 2000, והיא הייתה תקפה רק לדיג'ימון אחד.

מצד שני, ולמרות כל השוני, ניתן לטעון לקו דימיון אחד. ההתפתחות של דיג'ימון התרחשה בעזרת ה"דיג'י-מקור" של אחד מארבעת אלי הדיג'ימון, בדיוק כמו ההתפתחות של לוקאריו מתבצעת על ידי לוקאריונייט. לסיכום, אני לא בטוח אם אפשר לקרוא ל"התפתחות מגה" גניבה מוחלטת, אך יש קווי דימיון ושוני ברורים מאוד בין שתי הסדרות. המונח "התפתחות מגה" אינו מוזכר בגרסה היפנית, אך בזו האמריקנית הוא מוזכר לפחות בעונה אחת, אי שם לפני 13 שנה. אתם יכולים להחליט בעצמכם אם אתם רוצים להתייחס לזה כגניבה, השראה, או רעיון מקורי לגמרי.

על החתום, מגל.

Exit mobile version