מפלצות כיס

המופרעים של פוקימון: לייסאנדר!

לייסאנדר הוא הבוס של צוות פלייר, ומטרתו היא לעשות רצח עם, למחוק את אוכלוסית העולם וזאת על מנת להחזיר את העולם למצב היפה והמקורי שלו. הוא גם מי שעומד בראש מעבדות לייסאנדר, שיצרו בין היתר את ה"הולו קאסטר", אפליקציה אשר מאפשרת לאנשים לתקשר אחד עם השני בצורת הולוגרמה.

את תוכנית העבודה שלו הוא מוציא לפועל על סמך סיפור שהוא שמע על מלך קאלוס שכמעט מחק את כל החיים על פני כדור הארץ, לפני 3,000 שנה, כאשר השתמש בנשק יום הדין. לייסאנדר יודע שעל מנת לבצע זאת, הוא יצטרך לרתום את כוחם של הפוקימונים האגדיים זרניאס או איוולטל.

אחרי שאנחנו מגלים את התוכניות של לייסאנדר, אנחנו נלחמים בו ומביסים אותו. לאחר מכן, אנחנו נפגשים עם קולגה שלו, אדם בשם AZ, שלכאורה מחזיק באותו שם כמו המלך של קאלוס מלפני כל אותם שנים, ומסתבר שלו יש את המפתחות כדי להפעיל את הנשק האולטימטיבי.

אבל מאמצינו לעצור את התוכניות של מנהיג צוות פלייר לא מצליחות, והנשק מופעל. בנקודה הזו עלינו להילחם בכל צוות פלייר, לנצח אותם, להשיג את הפוקימון האגדי ודרכו לעצור לעת עתה את הפעלת הנשק הסודי. אבל בשלב הזה, לייסאנדר לובש חליפה מיוחדת שלכאורה שואבת את הכוחות של הפוקימון האגדי, והוא מצהיר שהוא ישתמש בכוחותיו על מנת להשלים את המלאכה. אבל אנחנו מביסים אותו בקרב פוקימונים.

10 דברים שאולי לא ידעתם על לייסאנדר:

1. יש לשם שלו 2 אֶטִימוֹלוֹגְיָות (המדע העוסק בחקר מוצאן והתפתחותן של מילים ומשמעויותיהן): האחת מגיעה מהמילה "fleur-de-lis", הסמל של צרפת, שכן ההמצאות שלו חוללו מהפכה בקאלוס ונתפסו בהתחלה כפטנטים של אדם טוב לב. השנייה מהקידומת "lys", שמשמעותה להשמיד, "andros", שמשמעותה אדם, וביחד – להשמיד את בני האדם, וזאת בהתייחס לתוכנית שלו להשמיד את אוכלוסיית העולם.

2. הוא חולק דמיון רב עם סיירוס, מנהיג צוות גלקטיק. לשניהם יש את הפוקימונים: מורקרו, האנצ'קרו וגרידוס. גם המטרות שלהם יחסית זהות, משום ששניהם מעוניינים להשמיד את העולם תוך כדי שימוש בפוקימונים אגדיים.

3. לגרידוס של לייסאנדר יש את המתקפות Iron Head ,Outrage למרות שאי אפשר ללמד אותם בפוקימון XY. הדרך היחידה שגרידוס יכול ללמוד את המתקפות האלה היא דרך מלמד המתקפות בפלאטינום, לב זהב, נשמת כסף, שחור 2 או לבן 2.

4. סיפורו של לייסאנדר מזכיר את סיפורו של נאוסיקה, שליט ממלכת הרוחות, מהמנגה "הנסיכה מעמק הרוחות". הסיפור שלו מתאר מלך שרצה להציל את האנושות מצד אחד ורצה שלום עבור נתיניו מצד שני. במהלך הזמן, הוא מגלה עד כמה הם טיפשים והוא לומד לשנוא אותם, עד שהוא הופך להיות רודן.

5. לייסאנדר הוא הראשון בכמה מובנים: הוא מוצג לראשונה בספיישל של פוקימון, ולא בסרט ולא בפרק אנימה. הוא הראשון שאינו עונד את הסמל של הצוות שהוא מנהל על הבגדים שלו. הוא הנבל הראשי הראשון שאש קטצ'אם מנצח באנימה. הוא הנבל הראשון שמחזיק בפוקימון זוהר. הוא הראשון שמזכיר בניראות שלו את הפוקימון שברשותו, שכן הסטייל שלו, השיער והצבעים שלו מאוד מזכירים את זה של פיירואר ממין זכר.

6. הוא אחד הבודדים שמסוגלים להשתמש בהתפתחות מגה בסיפור המרכזי, כאשר האחרים הם מנהיגת המכון קורינה והאלופה דיאנת'ה. בסופו של דבר, אחרי שמסיימים את הליגה, גם היריב מצליח לרתום לעצמו את האפשרות לפתח למגה.

7. במשחק הקלפים של פוקימון, הקלפים של לייסאנדר עשו אימפקט גדול במשחק. מסתבר שקלף אחד יכול להפוך את הקרב בין רגע, כאשר הוא מאפשר לשחקן להחליף את הפוקימון של היריב שלו עם פוקימון שנמצא על הספסל של היריב. והקלף השני מאפשר לשחקן להחזיר את כל ערימת הקלפים שנזרקו בחזרה ליד שלו. קלף זה אסור לשימוש תחרותי.

8. לייסאנדר מופיע גם במנגה. כך שבניגוד למשחקים שם הרובד הוא שטחי, ובניגוד לאנימה שם הדמות שלו היא סטריאוטיפית לנבל, במנגה יש ללייסאנדר את המורכבות, הרבדים והדו פרצופיות שמאפיינת את הדמות שלו. כך שמצד אחד הוא עוזר לחבורה של XY לתקן את המכשיר שלהם ומצד שני הוא מנסה לכלוא אותם כדי לברר מה הם יודעים. המנגה מתפרסמת בימים אלה באתר בתרגום לעברית.

9. יש לו היכרות עם כמה מהדמויות האחרות של פוקימון. לדוגמה: הוא תלמידו לשעבר של פרופסור סיקאמור. הוא מכיר את מלווה מהאליט פור, שכן היא חברה בצוות פלייר. הוא צאצא רחוק של אח של AZ. הוא משתף פעולה עם ג'ובאני בהקמת צוות רוקט קשת בענן, ביחד עם שאר הרשעים של פוקימון.

10. למרות שהוא דמות של רשע, הוא יוצר קשר איתנו השחקנים מספר פעמים במהלך המשחק, שואל לשלומינו, מראה איכפתיות ואפילו כשהוא מפסיד לנו בקרבות, הוא לא יורד מהפסים ולא משתולל, אלא הוא מכיר בעוצמות, בחוזקות ובכשרונות שלנו, והוא מציע לנו להצטרף אליו על מנת להוציא לפועל את התוכניות שלו.

Exit mobile version