מפלצות כיס

הכיסלצת היומית: ליל כל העצים והדלועים / מיכאל אלבוים

צָטָן (עץ+שטן) ~> עֲנָקוּב (ענק+רקוב)

שֵׁדְלַעַת (שד+דלעת) ~> דְלַעַדָם (דלעת+אדם)

זה אומנם לא ליל כל הקדושים, אבל יש לנו היום ארבע כיסלצות מסוג רוח/דשא שמתפתחות כשמחליפין אותן, והשמות די מעניינים. Phantump זה הלחם של Phantom ו-Stump, או ביפנית bokurei, הלחם של boku (עץ) ו-rei (רוח). מכיוון שמדובר ברוח רעה, בחרתי במילה שטן שמתחברת לא רע עם עץ (עצטן), זה שלא כדאי לקחת את העצה השטנית שלו.

זו מתפתחת ל-Trevenant, הלחם של Tree ו-Revenant, או ביפנית oorotto, הלחם של oo (גדול) ו-Rot (ריקבון). פה חשבתי על הרבה אפשרויות: אדיר+רקוב (אדירקוב), עם כביר (כבירקוב) או להפך (רקוביר), עם ריקבון (ריקביר), או ענק+ריקבון (ענקבון). בסוף בחרתי בענק+רקוב, ענקוב, שיוצר את המילה נקוב כדי הלראות שזה עץ חלול שבתוכו אין דבר למעט רוחות רפאים.

מנגד יש לנו את דלעות ליל כל הקדושים, Pumpkaboo היא הלחם של Pumpkin ו-Boo, או ביפנית bakeccha, הלחם של obake (רוח אפרים) ו-kobacha (דלעת). נלחים את שד/שדון עם דלעת ונקבל שדלעת.

וזו מתפתחת ל-Gourgeist, הלחם של Gour (מילה נוספת לדלעת) ו-Geist, או ביפנית panpujin, הלחם של Pumpkin (דלעת) ומספר אפשרוית, או shin (דמות, בריאה, רוח, נפש), או jin (אדם, איש) או ג'יני. הדלעת חשובה כאן יותר מדי, וכדי לתפוס את הרעיון של דמות שיוצאת מתוך הדלעת ותופסת צורה, חשבתי על דמולעת (דמות+דלעת), על דלעיש (דלעת+איש), או על דלעדם (דלעת+אדם), ומיכוון שהמילה להד"ם נשמעת שם (לא היו דברים מעולה), זה נשמע מעניין.

מצאתם את כולם בתמונה?

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

Exit mobile version