מפלצות כיס

איפה הם היום: אנימה ישראל

"איפה הם היום" היא פינה חדשה באתר ומטרתה להתחקות אחר האנשים, היוצרים והפרויקטים ששמו את פוקימון על המפה הישראלית. ממשיכים עם "אנימה ישראל".



אנימה ישראל היה פורום אנימה שנוהל על ידי רן יפת. המקום התגאה בכינוי "קהילת האנימה של ישראל" ואכן היה כזה. הוא כלל בתוכו את כל האנימות האפשריות, והצליח למשוך מאות ואלפי גולשים לתוכו, הרבה לפני עידן הרשתות החברתיות.

הפורום הספציפי הכיל הכל מהכל, החל מעדכונים, חדשות, קטלוג, עיתון, מפגשים, משחקים, תרגומים, שיתופי פעולה, מנגה קפה, ואנשים תמיד יכלו למצוא מה לעשות שם, גם אם תחומי העניין שלהם היו לימודי השפה היפנית, נגינת מוסיקה, כתיבת טקסטים, עריכת וידאו, וכלה בהתכוננות למפגשים חברתיים סטייל כנסים.

הפרויקט היה עצום, והפירוט שנעשה במסגרת הפינה הזו לא עושה לו צדק, אבל זה היה רק דבר אחד מבין רשת של דברים. מסתבר שרן יפת הקים, ניהל ועיצב גם אתרים לכל אנימה אחרת שהוא אהב, וביניהן יכולתם למצוא את העורב, נארוטו ובליץ'. ואם זה לא מספיק, הייתה לרשת קבוצת תרגום של אנימות לעברית, שפעלה באותם זמנים.

כיום אנימה ישראל כבר לא פעיל. אין לי מספיק ידע כדי לפרט מה קרה שהביא לסגירת הפורום. אין לי גם ידע בנוגע למה רן יפת עושה היום. אבל אני כן יכול לומר שלולא פורום זה, פוקימון לא היה גדל ומתפתח לצורה שבה אתם מכירים אותו כיום.

Exit mobile version