Site icon מפלצות כיס

ביקורת תרבות על מארחת הפוקימונים: לא מיסטי, אבל בהחלט משובבת נפש / היטמן

ביקורת תרבות על מארחת הפוקימונים: לא מיסטי, אבל בהחלט משובבת נפש / היטמן

בפברואר של 2023 יצא טריילר לסדרה חדשה מבית היוצר של פוקימון, ושמה – "מארחת פוקימונים". הטריילר לא חשף הרבה, אבל בשונה מסדרות אחרות שפורסמו בלעדית בערוץ היוטיוב הרשמי של פוקימון, כאן נטפליקס לקחה חסות על הסדרה, מה שהביא את המעריצים לחשוב שזה יכולה להיות קטסטרופה איומה ונוראית. התוצאה מנגד היא נעימה וכייפית.

כבר הרבה זמן שפוקימון מנסים את מזלם בשחרור טקסטים נוספים לצד סדרת האנימה המרכזית, וביניהם ניתן לראות מיני תוכניות כמו: רוחות פלדאה, הנתיב לפסגה, פוקימונים בצורת קובייה באי קובי, שלג היסואי, פוקיטון, פוקימון התפתחויות, כנפי דמדומים, פוקימון דורות, התפתחות מגה, פוקימון מקורות, דברי הימים ועוד. השוני הפעם היה שנטפליקס מעורבת בתהליך.

מי שלא מכיר את נטפליקס, מדובר בגרסה העדכנית לחנויות הוידאו של שנות ה90, רק שבמקום להגיע לחנות פיזית, לבחור כותרים מבין המדפים ולשלם עליהם סכום כסף שערורייתי לשם השכרה לתקופה של חודש, כאן מדובר בשירות אינטרנטי שאפשר לצרוך מהבית, במחיר שווה לכל כיס, עם כל הקטלוג פתוח במסגרת התשלום החודשי.

העניין הוא שבשנים האחרונות נטפליקס התחילו לאמץ אג'נדה ובה נותנים במה וקול לכל השכבות המוחלשות, כך שניתן למצוא טקסטים על קהילת הלהט"ב, סרטים קוריאניים, שחורים וכיוצא בזה. המסרים איתם מגיעים אותם טקסטים הם פרוגרסיביים, מועברים בלי עידון ומוכנסים למוחות הצופים בכל הכוח אפשרי. לא משהו שכל אחד יהנה ממנו.

ולכן כאשר פרסמו את הטריילר ל"מארחת הפוקימונים", סדרת פוקימון חדשה המבוססת על אנימציית סטופ מושן, רבים חשבו שיהיה מדובר בעוד מקרה שבו הדמות הראשית היא נקבה שמזדהה כזכר, מבקשת שיפנו אליה בתור "הם/רבים", ומנסה לשנות את כל הסובבים אותה לאופן שבו היא חיה את חייה. ועל הדרך יהיו שם פוקימונים לשם תפאורה.

למרבה המזל זה לא קרה. הארו היא נקבה שמדברת בלשון אישה, אין זכר לנטיות המיניות שלה, והיא לא באה להכתיב לאוהדי פוקימון אג'נדה שתהרוס להם את מה שהם הכירו במסגרת פוקימון ב25 שנה האחרונות. למעשה, מדובר בגרסה מעודנת יותר, מצחיקה ושובה יותר של מיסטי, הזכורה לכולנו מהאנימה המקורית של פוקימון. גם היא בעלת שיער כתום, גם לה יש פסיידאק מגושם וגם היא רוצה להיות הכי טובה שהיא יכולה להיות.

הסיפור מגולל את סיפורה של הארו, בחורה שאיבדה את החבר שלה, את העבודה שלה ואת הביטחון האישי שלה, כשהיא נכנסת לעבודה חדשה במרכז הנופש לפוקימונים. שם היא מגלה את היכולות שלה מחדש, פוגשת פוקימונים ומתחברת איתם ויוצרת חברה חדשה עם פוקימונים ובני אדם גם יחד. די שובה לב אם חושבים על זה.

הצלחת הסדרה באה לידי ביטוי במיוחד כאשר משווים אותה למה שהמותג מצליח, או לא מצליח במקרה הזה, לשחרר עם סדרת האנימה המרכזית – "פוקימון אופקים", שם רוב הפרקים מגוללים את סיפורם של שני ילדים משעממים, שלא באמת עושים שום דבר חוץ מלרדוף אחרי ראיקוזה שחור שמופיע פעם ב20 פרקים ותולים את תקוותם בקמע מוזר שמחזיק בתוכו פוקימון אגדי, לא בדיוק החלופה הראויה לסדרה של אש קטצ'אם ושותפו פיקאצ'ו.

במקרה של "מארחת הפוקימונים", אומנם מדובר ב4 פרקים בלבד, אבל הם מוצגים עם סיפור קוהרנטי, היגיון עלילתי, תצוגה חדשה של פוקימונים בצורת הסטופ מושן, ובעיקר דמויות שניתן להזדהות עימם. הרי מי מאיתנו לא חווה רגעים בהם הוא לא מצא את עצמו, כמו הסיטואציות שהארו מתמודדת איתן, ודרך התמדה, אמונה והתגברות, מצא את דרכו להצלחה המיוחלת.

כולי תקווה שנטפליקס ופוקימון יבינו את הפוטנציאל שיש להם עם המיני סדרה הזו, ימשיכו להפיק פרקים חדשים בעתיד ויפרסמו אותם, כך שלפחות מי שלא מוצא את עצמו בכל הנוגע למה שהסדרה המרכזית מציעה, יוכל ליהנות מטקסט פוקימוני מהנה, כייפי ונעים.

Exit mobile version