Site icon מפלצות כיס

סינדרום העיר לבנדר / Lavender Town Syndrome

– תודה לMoonlightShinx על הרעיון לכתבה –

סינדרום העיר לבנדר (ידוע גם בתור "נעימת העיירה לבנדר") מדבר על תופעה ולפיה קבוצה של ילדים בני 7-12 חלו במחלות ו/או התאבדו לאחר יציאתם של המשחקים "פוקימון אדום וכחול" ברחבי יפן עוד ב1996.

השמועה מספרת שהנערים חלו במחלות או ביצעו התאבדויות לאחר שהגיעו לעיר לבנדר, שם המוסיקה היא ככל הנראה בעלת תדר גבוה מאוד, כזה שרק הילדים מסוגלים לשמוע.

בעקבות נעימה זו, לפחות 200 ילדים ביצעו התאבדות, ומאות אחרים פיתחו מחלות רבות. הילדים שהתאבדו עשו זאת בדרך כלל בתלייה או בקפיצה מגבהים. וגם מי שלא פעל בחוסר היגיון, התלונן על כאבי ראש עזים לאחר שהקשיב לנעימת העיירה לבנדר.

למרות שהמוסיקה העכשווית של לבנדר שונתה, בהתאם למשחק, היסטריה המונית עדיין התחוללה בנוגע למשחקי פוקימון. בתגובה לכך, מתכנתי המשחק קבעו שהמוסיקה של העיר תהיה כעת בתדר נמוך יותר, ומכיוון שכך, ילדים כבר לא הושפעו ממנה.

ב-2010 צץ קליפ בשם "תוכנה מיוחדת" (special software) הממיר את הסאונד הנשמע לתמונות. כאשר השיר הושמע, התוכנה החלה להציג תמונות של פוקימוני האנון על גבי המסך. זה יצר מחלוקת רבה, שכן האנון לא היו בתמונה עד שהגיע הדור השני. בסוף השיר מופיע הכיתוב – "עיזבו עכשיו!" (LEAVE NOW) על גבי המסך.

מאחר וכל שריד של המוסיקה המקורית הושמד, אביא בפניכם את גרסת הבטא של השיר. השמיעה היא על אחריותיכם בלבד.

Exit mobile version