מפלצות כיס

שחור ולבן / בלאק אנד וואיט / Black & White 

"שחור ולבן" (Black & White) הוא שם חפיסת הקלפים ה48 של פוקימון (TCG). סט זה יצא לאור בתאריך 25.4.2011, והוא מכיל 115 קלפים. זהו הסט הראשון בסדרה של "שחור ולבן" והוא גם הראשון שמציג פוקימונים מהדור החמישי.

כמו בכל דור, גם קלפי "שחור ולבן" מציגים מספר עדכונים בנוגע לעיצוב הקלפים:
– גבולות הקלף חוזרים להיות צהובים בגרסה האנגלית. בעוד שבגרסה היפנית מדובר בצבע כסף.
– סימון הקלף בתווית "פוקימון בסיס", "התפתחות ראשונה", ו"התפתחות שניה" מופיע בצורה מעגלית בצד שמאל למעלה, כפי שהיה בקלפים המקוריים של המשחק.
– שם הפוקימון הוזז ימינה והוא כעת מוקף במסגרות המעידות על שלב ההתפתחות שלו. כמו כן, שם הפוקימון הופרד מנקודות החיים שלו, שכעת מופיעות ללא שום גרפיקה מאחוריהן.
– החולשות, התנגדויות ועלות נסיגה חוזרות לפינה השמאלית התחתונה של הקלף. תיאור הפוקימון מופיע בפינה הימינית התחתונה במסגרת משלו, אם כי מוטה לצד ימין. מתחת לתיאור זה מופיע מספר הקלף וסימן הסט שממנו הוא לקוח.
– בפעם הראשונה בהיסטוריה של המשחק, צורת המיספור שונתה כך שהיא תהיה לפי סוג הפוקימון או לפי מספר הפוקידע הלאומי.

ישנם גם מספר שינויים בדרך שבה אפשר לשחק בקלפים האלה:
– שמם של קלפי מאמן שונה מTrainer cards לTrainer's card, שינוי אשר החזיר את קלפי האצטדיון והקלפים התומכים תחת מטריה אחת, מטריית קלפי המאמן. אם כי, הם עדיין שומרים על הזהות הנפרדת שלהם בכל הנוגע לעיצוב. שינוי נוסף אשר תפס מקום בנוגע לקלפים אלה הוא שכעת ניתן להשתמש בקלפי מאמן בתור הראשון של המשחק.
– קלפי תמיכה שינו את שמם מSupporter לSupport cards, ובניגוד לעבר, את קלפים אלה חייבים לזרוק הצידה מיד לאחר השימוש בהם, על מנת לא להתבלבל עם קלפי כלי פוקימון.
– שינוי נוסף חל על הצורה שבה אוספים קלף פרס. בעבר היה נהוג לאסוף קלף פרס לאחר שהשחקן שהפוקימון שלו הובס מוציא פוקימון חדש מהספסל. כעת חייבים לאסוף קלף פרס לפני שהשחקן מוציא פוקימון חדש לעמדת התקיפה שלו. מהלך זה נועד למנוע מהשחקן המוביל את האפשרות לקחת קלף פרס אשר יעזור לו מול הפוקימון החדש שעלה מן הספסל.

קלפים:

.

למדריך המלא למשחק בקלפי החלפה של פוקימון (מאמר כתוב) / גלעד

למדריך המלא למשחק בקלפי החלפה של פוקימון (מדריך וידאו) / רז

Exit mobile version