מפלצות כיס

פוקימון תלת מימד: האם זה אפשרי?

הכתבה הזו פורסמה באתר שלנו בתאריך 10 באוגוסט 2012, לפני שמשחקי פוקימון יצאו לקונסולות בתלת מימד. חשבתי שיהיה מעניין לראות איך אנחנו רואים כתבה כמו זו מנקודת מבט עכשווית. לקטע המקורי הגיבו 13 מגיבים, ותגובות אלה הוסתרו בכוונה תחילה. מקווה שיתפתח פה דיון ואחריו אחזיר את התגובות המקוריות לכתבה.

= = = = =

פוקימון תלת מימד: האם זה אפשרי?
מאמר דעה מאת פאט הסמן

"פוקימון שחור2 ולבן 2" כבר יצאו לאור בגרסה היפנית שלהם ושחקנים מתאמצים לספוג כל מידע אפשרי על ההרפתקה החדשה ביונובה. קהילות שחקנים תחרותיות כבר בודקות את האפקטים של המתקפות והצורות החדשות במגה המשחק הנוכחי. משחקי ההמשך החדשים ממשיכים את המסורת של המשחקים הקודמים להם ובו בזמן מעלים את השאלה: איך דור החמישי של פוקימון עדיין מיועד למערכת נינטנדו DS כשאנחנו נמצאים עמוק בתוך עידן 3DS? העניין הופך מוזר יותר נוכח העובדה שלמשחקים החדשים של "פוקימון שחור 2 ולבן" יש את האפליקציה "Pokémon Dream Radar" שמבוססת על טכנולוגית תלת מימד.

מעריצים מייחלים למשחק תלת מימד מלא. "פוקימון סטאדיום" אומנם עשה את השינוי בכיוון הנכון, אך עדיין חסר בו את אלמנט מסע הפוקימונים. מה שיותר גרוע בעיני, הוא ההצגה של הקרבות שבו, מאחר ופוקימונים לא יוצרים מגע פיזי אחד עם השני בעת תקיפה. שחקנים רבים גלגלו את עיניהם בזלזול כאשר הם ראו כיצד הפוקימון שלהם משתמש במתקפה פיזית כלפי יריב ואז הסצנה עוברת במהירות לפוקימון השני שמראה כיצד הוא "נפגע".

"פוקימון קוליסיאום" ו"פוקימון XD" מוסיפים מימדים של סיפור ואלמנטים ממסע הפוקימונים המסורתי, אך גם הם לוקים בחסר כאשר זה נוגע למגע פיזי בין פוקימונים. בנוסף לכך, יש הגבלה של מספר פוקימונים שניתן לתפוס. "פוקימון מהפכת הקרב" נתן לנו סוף סוף את המגע המיוחל, אך המקרים שבהם זה התרחש היו מוגבלים. זה מעלה שאלה בוערת: האם זה אפשרי בכלל לעשות משחק הרפתקאות פוקימון שלם בתלת מימד?

שחקנים רבים, כולל אני, היו מעוניינים לקחת חלק במשחק כזה. האם זה לא יהיה יותר כיף לנהל מסע ולחקור יערות, הרים ומשטחים בסביבה תלת מימדית? דמיינו את עצמיכם נכנסים ליער ורידיאן ורואים קטרפי זוחל לאיטו על רצפת היער הירוקה, קאקונה תלוי מענפי העצים ופידג'יוטו פורס את כנפיו ועף אל השמיים. עכשיו דמיינו משחק שהם באמת פוגעים אחד בשני.

עם מספר הפוקימונים, מקומות ודמויות הקיימים במשחק, מספר האפשרויות נראה בלתי סופית. וכאן קבור הכלב: פוקימון עשוי להיות גדול מכדי להיות מתאים למשחק תלת מימד.

אז בואו נשאיר רגע בצד את הדמויות ואת המקומות ונתמקד רק בפוקימונים. אם משחק תלת מימד אכן יצא לפועל, אפשר יהיה לצפות שהפוקימון שלך יוכל ללכת לצידך, לרוץ, לקפוץ, לעוף ולבצע מספר מתקפות. יוצרי המשחק ומתכנתים יצטרכו ליצור את כל המצבים הללו. לדוגמה, הטורצ'יק שפרופסור אלם הביא לך יהיה מסוגל לזוז בכמה דרכים שונות של מהירות, כמו כן, הוא יוכל להגיע לרמות מסוימות של פגיעה (או אפילו עלפון) וגם לשגר מתקפות אש, וכך הלאה.

עכשיו דמיינו את הקושי ב-לבצע את זה לעוד 648 פוקימונים. רק הנפשת המהלכים של כל הפוקימונים תהיה עבודה מתישה לכל העוסקים בדבר. בנוסף לכך, חישבו על מה יהיה צריך לעשות כדי לבצע את האנימציה גם לדמויות האנושיות במשחק, שאומנם לא כל כך מסובכות כמו הפוקימונים, אך עדיין, מדובר במשימה נכבדת. עכשיו בטח תשאלו אותי: איך זה שמשחקים אחרים יכולים לבצע את ההנפשה שאתה מתאר למרות שהם מכילים מאות יצורים ועשרות דמויות? ופה אענה לכם שברוב המשחקים אומנם יש הופעות שונות לדמויות שונות, אך רוב האנימציות די זהות במשחקים האלה כשזה נוגע ליצורים הקיימים בו. דבר כזה לא יכול להתרחש בפוקימון. המהלכים של הרקרוס לא יכולים להיות זהים לאלה של אוניקס, ואלו של וובאט חייבים להיות שונים מאלה של מטאגרוס. לכל פוקימון חייב להיות סגנון משלו.

דבר נוסף שצריך לשקול הוא מערכת הקרבות. אם פוקימון יעבור למימד השלישי, האם מערכת הלחימה הישנה תישמר או תשתנה? אני בטוח שהרבה מעריצים מעדיפים שהמערכת הקיימת תשמר, אבל רק דמיינו מה היה קורה לו הקרבות היו דומים ללחימה כפי שהיא מוצגת באנימה. במהלך השנים התפתחה ביקורת כלפי צורת הלחימה המסורתית, שהתחדשה רק במכניקה שלה ותו לא. אולי זו ההזדמנות של המשחקים לעשות את הקפיצה המיוחלת קדימה וכך בעצם לרצות את המבקרים ולתת לאוהדים משהו חדש להיאחז בו. אני לא קובע מה יותר טוב, אבל זה בהחלט חומר למחשבה.

החדשות הטובות הן שהשינוי של הפוקימונים מצורת הספרייט שלהם לצורה תלת מימדית לא יהיה כרוך בכאב ראש גדול מדי. כי בזמן שקונסולת Wii סופגת הרבה אש על הנחיתות הגרפית שלה למערכות מודרניות יותר, עדיין אפשר לומר שהיא מסוגלת ליצור נופים יפים וגרפיקה מלאה, כפי שניתן לראות במשחקים כמו: סופר מריו, והאגדה של זלדה.

אבל על מי אני עובד? אם פוקימון יהיה מיוצר אי פעם בטכנולוגיה תלת מימדית, זה בהחלט יהיה עבור קונסולת הWii U ולא עבור שום קונסולה ישנה יותר. מפרט החומרה של המערכת הראה שזה הולך להיות טוב מספיק בכדי להביא את המותג נינטנדו אל עידן הHD. ואולי זו המערכת שתיתן לנו את ההרפתקה שכולנו מייחלים לה כבר שנים.

כך שניתן לראות שלהביא את פוקימון בצורה טובה לתלת מימד תהיה משימה קשה מאוד. אבל לא בלתי אפשרית. אחרי הכל, החומרה והתוכנה משתפרים על בסיס קבוע. נינטנדו הודיעה לאחרונה שהיא עובדת על משחקי פוקימון לקונסולת הWii U, אז אולי משחק מסע פוקימונים תלת מימדי כבר לא כל כך רחוק כמו שחשבתי. ובכן, רק זמן יגיד…

– – – – –

קישור למאמר המקורי:
http://bulbanews.bulbagarden.net/wiki/Pok%C3%A9mon_3D:_Is_it_feasible%3F

Exit mobile version