סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הצוות של אש קטצ'אם – לא מה שחשבתם / זיו

לפני הכל, אני רוצה לתת הסבר קטן על למה הצוותים של אש בדרך כלל נשפטים לא נכון בקהילת המעריצים: אתם מתייחסים לסטטים של הפוקימונים שלו מהמשחקים, בזמן שאין שום הוכחה שהסטאטים האלה בכלל רלוונטיים באנימה: באנימה אין באמת עליית רמה כמו במשחק, כמו שהתפתחות באנימה יכולה להתרחש באמצע קרב בזמן שבמשחק לא. עד כמה שאנחנו יודעים, חלוקת "סטאטים" באנימה היא אפילו יותר מצומצמת מאשר בדורות הראשונים. חיים, הגנה והגנה מיוחדת משולבים יחד להגנה בכללי, או אם תרצו, זה פשוט משולב לסיבולת. התקפה והתקפה מיוחדת זה פשוט התקפה כללית. ומהירות והתחמקות באים יחד. בנוסף לזה, באנימה פוקימונים לא פשוט עומדים ומחכים לחטוף מתקפות לפרצוף, הקרבות הרבה יותר דינאמיים. פוקימון יכול להיות מותש לגמריי רק מלהתחמק ממתקפות בלי שפגעו בו פעם אחת, או כמו שהראו, אפילו מתקפה שלא אמורה בדרך כלל להשפיע על פוקימון אם היא פוגעת בנקודה חלשה של אותו פוקימון עדיין תעשה לו הרבה נזק.

ועכשיו לניתוח: הצוות הנוכחי של אש בקאלוס כולל את פיקאצ'ו, פרוגאדיר, פלצ'ינדר, הולוצ'ה וסליגו. רק למקרה שחשבתם שלאש בחיים לא יהיה צוות תחרותי, בואו נזכר עד כמה כולם בוכים שטאלונפליים, ההתפתחות של פלצ'ינדר, מאוד תחרותי. והעובדה שגרנינג'ה אפילו בלי פרוטין הוא תוקף משולב מהיר וקטלני. ואם זה לא משכנע אתכם, אז גודרה שהוא ההתפתחות הסופית של סליגו הוא אחד ההגנתיים הטובים במשחק. הוא פסודו אגדי. ובפתיח הנוכחי ביפן מראים שהסליגו של אש מאה אחוז יתפתח לגודרה. ואז יש גם את הולוצ'ה שאולי לא מתפתח לכלום נכון לעכשיו, אבל הוא בהחלט תוקף פיזי לא רע.

חלק שני:

השלב הבא יהיה לדבר בקצרה על מקור הטענות שהצוותים של אש גרועים. בקנטו וג'וטו זה בהחלט היה נכון, כפי שאתם רואים במצגת חצי מהצוותים שלו בקנטו הם התחלתיים. ולא רק זה, בנוסף לזה אחרי קצת מחקר, רוב העונה הוא אפילו לא היה עם צוות מלא. עד הליגה הוא בכלל שכח מעדר הטאורוסים שלו, שתמיד עשו נזק אדיר בליגות דרך אגב. הוא גם שכח מהמאק שלו שהוא אחד ההגנתיים הטובים בצוות שלו.

ואז הוא תפס את הצוות שלו בג'וטו ואיזה הפתעה, עוד פעם חצי צוות התחלתיים, אבל הפעם אף אחד מהשלושה לא הגיע להתפתחות הסופית שלו, ובאמצע העונה צ'ריזרד עזב לאימונים, אז חוץ מכמה קרבות מסויימים, אש היה צריך להסתדר עם צוות שבמבט ראשון עד שלישי בהחלט לא היה מרשים. למזלנו בהמשך הרקרוס קיבל את רגע התהילה שלו בכך שהוא עשה לדארקראי בליגה של סינו מספיק נזק בשביל שאש יוכל לשרוד את הפוקימון מחסל הצוותים שהכותבים זרקו עליו, אם לא היה לבחור גם לטיאוס בנוסף אליו.

השניים היחידים שבולטים בזכות ההופעות המאוד קבועות שלהם הם פיקאצ'ו וצ'ריזארד. שכפי שתראו עכשיו, פיקאצ'ו הוא עם מגוון מהלכים לא רע. יש לו גישה למתקפת ברק אפילו, אחת המתקפות החשמליות הטובות ביותר בסדרה, גם אם הוא לא משתמש במתקפה הזו אף פעם, זנב ברזל, שכרגע זה מהלך ממש טוב כי זה מטפל בפיות שיעשו לסליגו של אש צרות, וכדור אלקטרו, שככל שפיקאצ'ו מהיר מהמטרה, כך המתקפה תעשה יותר נזק. והפיקאצ'ו של אש הוא בהחלט בין הפוקימונים המהירים בסדרה.

צ'ריזארד מצדו הוא גם עם מגוון התקפות לא רעות במהלך העונות, אחרי שהוא חזר לאש ביונובה הוא בא מצויד עם זנב דרקון, שהיה מספיק חזק בשביל להוריד דרגונייט אם N לא היה עוצר את הקרב. ולהזכירכם שצ'ריזארד נאבק נגד אשליית אנטי בסרט השלישי, ונגד ארטיקונו שאש התמודד מולו באתגר הFrontier Brains, וניצח. כך שזה לא משנה מה תרצו להגיד, בסדרה אגדיים הם בהחלט ברמת כוח גדולה משל הפוקימון הממוצע. ואם נסתכל על כברת הדרך שהוא עשה, נראה שבסרט השני צ'ריזארד בקושי יכל להגן נגד המתקפות של ארטיקונו, זאפדוס ומולטרס, ועכשיו הוא כבר ברמה של להצליח להביס אחד מהם.

חלק שלישי:

עכשיו בואו נעבור למרכז הדיון: הצוותים הרציניים של אש. דבר ראשון, בואו נדבר קצת על הצוות של אש בהואן.  הראשון בחבורה הוא ספטייל, ולמרות שהיו לו קצת בעיות בהתפתחות, הוא בהחלט הפך לאחד החזקים של איש. הוא היה מהיר ומדויק, אפילו בתור גרובייל הוא הראה מספיק מהירות ומיומנות על מנת להרשים את דרייק מהאליט פור. ובנוסף לזה, יש לו זריזות, מה שמאפשר לו לנוע במהירויות גבוהות. ולהזכירכם, באנימה מהירות גבוהה יותר גם אומרת התחמקות טובה יותר. בנוסף על זה, המתקפות שלו הן קרן סולארית, כדור זרע, להב עלה וסופת עלים. כל אחת מן המתקפות האלה חזקה מאוד, כמובן שחסר קצת גיוון בסוגים, אך בסך הכל הוא בהחלט יכול לעשות הרבה מאוד נזק.

נמשיך הלאה. יש לנו את קורפיש, ועם כמה שהוא קטן, ככה הוא מחזק. פטיש סרטן של קורפיש תמיד עשה צרות למי שאש נלחם נגדו, ותפיסה חזקה נתן לו מתקפה נייטרלית ממש לא רעה נגד כל מה שלא רוח או ברזל. ואם זה לא הספיק, אז הוא תמיד יכל להתקשח עוד יותר בשביל לעצבן את היריב. ובהתחשב בזה שקורפיש וקרודאנט יכולים להשתמש בהגנות קצת יותר טובות גם במשחקים, מהלך הגנתי טוב שכזה בהחלט יכול לתת לו יתרון הגנתי במקרה הצורך.

עכשיו יש לנו את סוואלו, ולהזכירכם אפילו כטיילו הוא היה מספיק חזק כדי להתנגד למתקפות החשמליות של פיקאצ'ו שהיו סופר אפקטיביות נגדו. מבחינת מהלכים גם לא חסר לו איך לעשות נזק. אס אוירי היה מתקפת המעופף הכי טובה שתוקף פיזי שכמוהו יכול לרצות בין אם במשחק או מחוץ לו. וצוות כפול נתן לו דרך לבלבל אויבים במקרה שהיריב היה יכול לעשות לו נזק לא נעים.

הבא בתור הוא טורקול, שהיה מאוד איטי אבל מאוד התקפתי והגנתי. ברוב המקרים הגנת מתכת נתן לו לחסום יריבים שהיו מביסים במכה את שאר הצוות של אש, ומבחינת התקפות הוא היה מפלצת. לדוגמה: חימום יתר באנימה פעל בצורה שונה מאשר במשחקים: במקום להוריד את ההתקפה המיוחדת של התוקף, זה היה פשוט מהלך שנחלש ככל שמשתמשים בו יותר, אבל מכיוון שהמתקפה לא הושפעה, אז מתקפות כמו להביור היו נשארות באותה עוצמה לאורך כל הקרב.

ואחרון מהואן יש לנו את גליילי, שאיתו אני רוצה כן להתמקד על מהלך ספציפי: רוח קפואה. במשחקים המהלך הקטן הזה מוריד את המהירות של מי שנפגע ממנו. בואו נחזור על הצוות של אש עד עכשיו: פיקאצ'ו, ספטייל וסוואלו, שהם מהירים אבל לא כאלה הגנתיים. קורפיש וטורקול שהם מאוד איטיים והגנתיים. עכשיו שיש לאש מהלך שמוריד מהירות ליריב, זה מגביר את סיכוי הניצחון של שאר הצוות בצורה לא רעה.

אז יש לנו צוות תחרותי אחד? הייתי אומר בהחלט כן, עם קצת אסטרטגיה.

חלק 4:

הצוות של אש בסינו. בסינו אנחנו מתחילים עם טורטרה. בתור טרטוויג הוא היה מאוד מהיר וחזק, אך ברגע שהוא התפתח כל המהירות שלו עברה להגנות, ולמזלו יש לו את המהלך המושלם לפוקימוני עשב הגנתיים: סינתזה, שמחזיר לו סיבולת הכרחית בקרבות ארוכים. בנוסף לזה, יש לו כדור אנרגיה וסופת עלים, מה שמאפשר לו לטפל ביריבים בטווח בינוני עד רחוק בלי הצורך להסתכן בלקיחת נזק. ולמקרה הצורך יש לו את טיפוס סלע, שבדרך כלל מלווה בשבירה של הזירה, דבר שמוציא את היריב מאיזון. ברוב המקרים זו הייתה בהחלט מכה מכרעת.

השני בתור הוא אחד המועדפים עליי בסינו, אינפרנייפ. מאז שהיה צ'ימצ'אר, הוא היה חזק, ובין הפוקימונים היחידים של אש שהשתמש ביכולת שלו ברמה קבועה בקרבות. אך הרבה זמן לא הייתה לו שליטה על היכולת שלו, מה שגרם לו להשתגע ברגע שהיא הופעלה, כל זה השתנה ברגע שהוא התפתח לאינפרנייפ, ובזכות זה הוא הצליח להביס את האלקטיוויר של פול, שהיה פוקימון אימתני במיוחד, בעיקר בזכות האסטרטגיות הברוטאליות של פול. מבחינת מהלכים, הוא אחד היותר מאוזנים של אש עד עכשיו, עם חפירה, אגרוף מאך, להבת בזק, ולהביור. היה לו מהלך כמעט לכל מצב, ובזכות הגיוון הזה הוא הצליח לתמרן ביעילות בקרבות סביב היריבים שלו.

ועכשיו מגיע סטאראפטור. אני רוצה להזכיר למי שלא ידע או שכח, הוא נחשב לציפור הכי תחרותית במשחק, זאת אומרת עד שכולם החליטו להספים את טאלונפליים אחרי XY. עם ציפור אמיצה ומאבק קרוב, הוא הביס פוקימונים חזקים והגנתיים במיוחד. דוגמא טובה היא הונצ'קרו של פול שהיה מאוד מאוד חזק ועמיד בקרבות שלו.

דרך אגב, אם מישהו רצה תוקף משולב, מהיר וקטלני, הנה בא בוויזל לספק את הבקשה, אפילו בלי להתפתח, בוויזל היה כמעט בלתי ניתן לעצירה, ואפילו יצא בתיקו נגד לוקאריו במהלך העונה שהוא היה בה. השילוב של סילון מים, אגרוף קרח ופעימת מים נתן לו גיוון רחב, ובנוסף לזה, הוא פיתח בזכות אש אסטרטגיה הגנתית שבה הוא משתמש באקדח מים בשביל ליצור עמודי מים שסובבים אותו על מנת לחסום מתקפות, מה שאפשר לו להגן בצורה מאוד ייחודית כנגד מתקפות שונות ולהפתיע יריבים מאוד.

ומיד אחריו יש לנו את גלייסקור. עכשיו יש לי שאלה: מי לא ירצה גלייסקור בצוות שלו? גלייסקור הוא אחד ההגנתיים הטובים במשחק. הגלייסקור של אש בנוסף לכך למד איך לרחף באוויר בצורה יעילה במיוחד, בשביל להימנע מפגיעות מיותרות, מה שמגביר את הכישורים ההגנתיים שלו מאוד. וגם בתחום ההתקפתי לא חסר לו: שילוב של ניב אש, כנף מתכת, מספריים איקס, קצה אבן ומהלומת ג'יגה נתנו לו לפגוע בצורה מרושעת בהרבה פוקימונים שונים; ביניהם אופל, על חושי, עשב, אבן, חרק, קרח, מתכת, קרח ומעופף. אז כמו שאתם רואים, הוא יכל לפגוע חזק בסוגים שונים, במיוחד באלה שעשו לו אישית צרות, מה שבשביל פוקימון הגנתי היה יתרון לא רע בכלל.

אחרון חביב בסינו יש לנו את גיבל. ושוב, כמו בויזל, העובדה שהוא לא מפותח בכלל לא פגעה בעוצמתיות שלו, הוא הביס שאקל ודאסקנואר, שני הגנתיים ממש קשים להבסה גם למפותחים. ונזכיר לכם שהוא הצליח ללמוד את מתקפת הדרקון הכי חזקה שרבים לא מסוגלים ללמוד – מטאור דראקו, מה שנתן לו יתרון עצום בקרבות. בזכות זה וגם בזכות פעימת דרקון, חפירה ופיצוץ אבנים, היה לו גיוון מתקפות שנתן לו סיכויי קרב שווים בהרבה מצבים.

צוות תחרותי שני? בהחלט כן!

דברי סיום:

אז כפי שראיתם, לאש אכן היו כמה צוותים מוזרים ולא שימושיים, אבל מצד שני, היו לו גם צוותים חזקים מאוד. נכון לעכשיו, הצוות שלו בקאלוס הוא אחד הטובים ביותר שלו עד כה. ברגע שהוא יקבל התפתחות מגה, יש לו מספר לא קטן של פוקימונים שמסוגלים לבצע מגה התפתחות, כמו: צ'ריזרד, ספטייל, גליילי, הרקרוס. כך שאולי אש הוא לא הטוב ביותר כמו שאיש לא היה מעולם, אך הוא רחוק מאוד מלהיות הגרוע שבחבורה. כרגע האתגר הגדול ביותר שלו הוא כתיבה מעצבנת של יוצרי האנימה שלא רוצים שאש ינצח בליגה. גם בליגות שהוא יכול היה לנצח בהן, זורקים עליו אגדיים בשביל להכשיל אותו. ואם צריך לזרוק על מישהו אגדי בשביל להמציא הסבר למה הוא הפסיד, אז אני אישית חושב שזה מראה עד כמה הוא יכול היה להמשיך הלאה אם רק היו מאפשרים לו.

פוסטים קשורים

34 תגובות

  1. אחרי שקראתי את הכתבה הזאת
    אני בטוח שהשמועות שלאש יש צוותים גרועים , לא נכון

  2. אני הייתי בהרצאה ובאמת חייבת לציין שהצוותים שלו דווקא היו ממש אבל ממש טובים
    מההרצאה אני יכולה לספר למשל שהיה קטע שבו נאמר כי האינפרנייפ של אש השתמש באחת המתקפות הכי אדירות בזמן שהוא עשה להביור והרים עמודי אש ענקיים שחסמו כמעט כול דבר שעמד מולו מה שבהחלט היה אחד הדברים האדירים שנשמעו שם

  3. קראתי את ההרצאה כשהכנתי אותה לפרסום והיא מעלה הרבה נקודות טובות. למען האמת, הדבר היחידי שאני לא מסכים איתו זו הטענה שהצוות של העונה הראשונה של אש היה לא טוב. כלומר, אם לי היה את הצוות שלו מהדור הראשון, גם אז הייתי יכול להפוך אותו לקטלני. בהנחה שמותר לי לפתח את סקווירטל ואת בלבאזור.

  4. וואוו כל הכבוד היט הוכחת סוף סוף שאש הוא לא סתם נוב אכל הוכחת לי ששניים מהפוקימונים האהובים עליי הם מתאימים יותר להיות חיות מחמד(סינדיקוויל וצ'יקוריטה)

  5. סליגו התפתח רק השבוע, וכתבתי את ההרצאה חודש לפני שהוא התפתח, אני מודע להכל, אל תדאגו, ותודה לכולם על הביקורות היפות על ההרצאה, לא ציפיתי שיקבלו את הטיעונים שלי כל כך יפה במהלך ההרצאה

  6. כתבה מעולה! מסכים לגמרי עם כל מה שאמרת, לאש יש צוותים מעולים. הוא זה שגרוע לא הפוקימונים שלו. הוא פשוט לא מאמן טוב! הוא לא שולח פוקימונים נכונים לקרבות ומאמין בכוח הפנימי שלהם במקום ביתרונות שלהם, ונכון זו סידרה לילדים וזה צריך להיות אופטימי וכיפי ולתת לילדים הרגשה טובה בסוף כל פרק אבל ראבק יש דברים בסיסיים שהוא פשוט לא עושה! היה פרק שהוא אמר לצ'אריזרד שלו להשתמש ב Seismic toss על דאסקלופס כי הוא שכח שמתקפות לוחם לא משפיעות על רוחות. זה יכול היה להיות סביר אם הוא לא עשה את הטעות של לשלוח את פיקאצ'ו עם quick attack מול גנגר של אגטה כמה פרקים אחרי כן..

  7. אחי, הרצאה אדירה, עכשיו אני מעריך את האנימה יותר, אבל לאינפרנייפ הייתה להבת בזק ולא פיצוץ אש, ולגליסקור היה ניב אש ולא ניב ברק.

  8. אהה, וזה היה יכול להיות אדיר אם אש היה עושה מגה התפתחות, אבל נראה לי הכותבים היו נותנים לו תירוץ מעפן שלא ישתמש במגה, שהוא יחשוב שזה לא פייר או משהו…

  9. בנוגע למתקפות אני אצלי כתבתי את השמות באנגלית לרוב, מי שסידר מחדש את התסריט לפוסט הזה הוא זהשכנראה כתב את שמות המתקפות הלא נכונות בעברית
    והצוות של יונובה לא בתסריט כי עד לפה זה כבר היה 4 דפי הרצאה, אז החלטתי לשנן לי כמה הערות צד עליהם בראש במקום להכניס לכל אחד פסקה נוספת בגלל גודל הצוות של אש ביונובה, ולא ידעתי אם יהיה לי זמן להגיע אליהם בשעה או לא, בסוף היה לי איזה 10 דקות לדבר על חלק מהם ברפרוף בקושי, חוץ מסנייבי, שעליה דיברתי איזה 5 דקות, כי היא הדבר הכי טוב שהיה לאש בכל העונה הזאת
    ולpikapika: כמו שאמרתי בהרצאה, לאש היו אסטרטגיות טובות מאוד במהלך השנים, במיוחד בסינו, אבל מיצד שני יש לכותבים נטיה לטמטם אותו לפעמים בשביל להקשות עליו, אז זה כבר בעיה עם הכותבים של הסדרה, ולא עם אש ספציפית כי כשנותנים לו לנצל את הניסיון שלו מכל המסאות שלו, הוא מומחה לאסטרטגיות לא שגרתיות, אבל שלא נותנים לו את זה אז הכותבים לפעמים מגיעים למסכנות מעצבנות לצופים

  10. כולכם שוכחים שבלבאזור הוא אחד החזקים של אש בכך שהוא הצליח להפסיק להתפתח מרצונו והוא כמו פיקאצ'ו וגם המתקפות שיש לו עכשיו חוץ מגפן מצליפה הם מתקפות חזקות ויעילות בקרבות וגם הוא ההפוקימוןאחרי פיקאצ'ו שהיה הכי הרבה זמן עם אש תבדקו בבולבאפדיה

  11. אף פעם לא חשבתי שאש משיג פוקימונים גרועים. בכל מחוז יש לו לפחות פוקימון אחד לא רע בכלל, כמו ביונובה גיגאלית או בסינו גלייסקור. לפעמים זה התחלתי כמו בג'וטו.

  12. אסור לשכוח שכבר בעונה השנייה פיקאצ'ו היה מספיק חזק כדי להביס את הדרגונייט של אלוף איי תפוז כבר בעונה השנייה תחשבו כמה הוא חזק עכשיו בדור של קאלוס!

  13. אנונימית – אבל הוא התקשה להביס את הוויליון של מנהגית המכון הראשונה… תקראי את זה – http://pocketmonsters.co.il/?p=31057&cpage=1

    והייתי בזה, הרצאה מעולה!! אבל לא דיברת על אחד הדברים הכי חשובים. נכון, דיברת על זה שיש לו כמה פוקימונים מצוינים שיש לו עליהם אסטרטגיות טובות, אבל לא דיברת איך הפוקימונים שלו עובדים כקבוצה! שזה אחד אחד הדברים הכי חשובים.

  14. דווקא הוא דיבר על זה אני זוכרת
    איך שפיקאצ'ו ואינפרנייפ יצרו יחד התקפה של עמודי אש שנראה כי אש היחיד שלמד לעשות אותה עם הפוקימונים שלו

  15. אני קראתי את זה מזמן ויש ורק שתדעו שזה לא אפשרי כי פיקאצ'ו מכיר את כל הסיפורים וההרפתקאות שעבר עם אש ואם באמת זה היה עבודה של פרופסור אוק ואמא של אש הם לימדו את פיקאצ'ו את כל המתקפות שלמד בעונה שקודמת לעונה אחרת אז הוא אמור להיות בערך באותה רמה של הפיקאצ'ו הקודם אז הוא לא יכול למות תחשבו על זה זה פחות מסובך ממה שזה נשמע ולמי שלא מבין שקרא את מה שכתוב בקישור

  16. בשעה אחת לא באמת היה לי זמן לעבור על כל הנושא בפירוט רב, אז הייתי צריך לבחור על מה להתמקד בהרצאה ועל מה לא, קצת בעייתי להכליל מיידע מפורט על כל הצוותים של אש מ700+ פרקים בסדרה בשעה אחת, אם יהיה ביקוש\יהיה לי זמן אוליי נעשה סדרת סרטונים בנושא מתישהו שבהם נפרט על הנושא קצת יותר

  17. על איזו מתקפת עמודים אתם מדברים? זה נשמע ממש מגניב אבל אין לי מושג על מה אתם מדברים.

  18. עמוק ונכון.
    ואתה צודק בוויזל לא ניתן לעצירה(אחת הסיבות שהוא הפוקימון שהייתי מסכים להתחיל איתו מסע אפילו במקום שלושת הכלבים)

  19. אני הייתי בהרצאה והסכמתי עם כל מילה. הסיבה היחידה שהוא הפסיד בליגת יונובה זה כי כשהוא נלחם בלוקאריו הייתה לו הזדמנות לנצח עם המשיכה של סנייבי אבל בגלל שהכותבים רצו להוציא אותו מפסידן הם גרמו לו להשתמש בכל מתקפה חוץ מזאת, ואם זה לא מספיק, הוא הפסיד לבנאדם שהביא רק 5 פוקימונים! כאילו, רציני, אש יכל להגיע לפחות לרביעייה ואפילו לנצח בליגה לולא הכותבים היו כאלה מעצבנים. וגם, שמתי לב שבדרך כלל בליגה, הוא חייב להפסיד למישהו שהוא מכיר: קאנטו ריצ'י, ג'וטו הבחור עם הבלייזקן, הואן המיאו במגפיים, סינו מאמן עם אגדיים, יונובה קמרון, קאלוס לא ידוע. כל אחד מהם היה מוכר לאש בדרך כלשהית והם ידעו מה החולשות שלו (חוץ מהבחור עם האגדיים אצלו זה כי ברצינות, איך הוא יחסל קבוצה עם אגדי אחד וחמישה פוקימונים חזקים, פה כנראה שלבנאדם יש קבוצה שלמה של אגדיים!). זה למה הוא הפסיד, הם ידעו שיש לו אסטרתגיה דומה לקרבות שהיו להם נגדו פעם או אסטרתגיה דומה לקרבות שהם רואים כשהם מעודדים אותו.

  20. למה אש פיתח רק את צ׳רמנדר לצ׳ריזארד,את טרטוויג לטורטרה ואת טריקו לספטייל?(אני יודע שהוא פיתח עוד מלא פוקימונים התכוונתי רק להתחלתיים והתעלמתי מפרוקי מפני שהוא עוד לא התפתח לגרנינג׳ה אלא לפרוגאדיר)

  21. חברים שמעו אני רןאה את הסדרה של פוקימון xy ואש הולוצ'ה מצא ביצת פוקימון
    וזה היה ביצ השל נויבאט ושהוא בקע אש לכד אותו אז עם אתם חושבים שהצוות של אש עכשיו טוב תחשבו שוב

  22. איפה הצוות של אש ביונובה? וגם בפוקידע אין את הדור החמישי… מה זה? למה אין את יונובה??

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *