סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

האם פרסקט הוא זומבי? / אייל

האם פרסקט הוא זומבי?

פטריית הזומבי (Ophiocordyceps unilaterali) היא סוג של פטרייה שגורמת לנמלים ללכת בלי מטרה מסביב לנמלים אחרות, תוך כדי שהן מדביקות את הנמלים האחרות האלו ב"מחלה" הזו. עכשיו, הקטע המפחיד פה הוא שהנבג (גופיף רבייה חד-תאי או בעל תאים אחדים, הקיים באצות, צמחים, פטריות ובמינים שונים של חיידקים) של הפטרייה הזו שולט בנמלה וגורם לה לרוב לחפש מקום לח וחמים שבו הפטרייה תשגשג. אחרי זה הנמלה תחבר את עצמה לעלה ותמות. בזמן שזה קורה, הפטרייה תתפרץ ותפיץ את הנבגים המסוכנים שלה שוב. למרבה הטיפשות, נמלים מסוגלות לזהות נמלים שנדבקו בפטרייה, אך הן סוחבות את הנמלה הנגועה הרחק מהעלה, ומאפשרות לה להמשיך ולעבוד, מאחר וכך, הפטריות ממשיכות לשגשג.

לפי הסבר זה, פרסקט הוא זומבי לפי דעתי. התיאור של פרסקט בפוקידע הוא כדלקמן: מדובר בזוג טפיל-מארח שבו הטפיל פטרייה לקח את הגוף של המארח החרק. מעדיף מקומות לחים. מלבד זה, לפרסקט יש עיניים לבנות, ואלה הן סממן של שליטה במוח של גוף אחר. מה עוד דומה בין הנמלה שאת סיפורה הרגע שמעתם לבין פרסקט? הפטרייה! ההסבר המוחץ בנוגע לגוף טפיל או זומבי אשר משתלט על הפוקימון המסכן מגיע מהיכולות שלו: Dry Skin – מגע עורו של גוף מת הוא יבש. וEffect Spore, ובמקרה הזה אני לא חושב שיש צורך להסביר – ובמידה וכן, אז כך הזומבי מדביק פוקימונים אחרים.

אני יכול לשער מה אתם חושבים, הרי הדימוי של זומבי בחברה המערבית הוא כזה של אחד שאוכל מוחות, רודף אחרי אחרים בצורה בלתי נשלטת ואין לו תודעה משל עצמו. ובכן, במקרה הזה אני מביא בפניכם את התשובה הבאה: יש גם "זומבים אנושיים". אני מפציר בכם לצפות בסרטון המעולה הבא – https://www.youtube.com/watch?v=L6gPkMsmEdI, ולראות כיצד הם נוהגים בדיוק כמו הנמלים האלו שסיפרתי לכם עליהם בתחילת המאמר. אף אחד מהם לא אלים ולא אוכל מוחות. בנוסף לכך, תופעת ה"זומבים" הזו היא לא ייחודית רק לנמלים ובני אדם, יש גם זבוב מסוים שעושה אותו הדבר לדבורים.

מה דעתכם על התיאוריה שלי?
שלכם, אייל.

פוסטים קשורים

22 תגובות

  1. "The fungus on Parasect is identified as tochukaso, an endoparasitoid that replaces the host tissue and can affect the behavior of its insect host. The base insect is a deformed version of what is probably a cicada nymph, the parasitic fungi having caused a form of neoteny."
    לפחות לפי באלבלופדיה (איך שלא כותבים את זה), על זה הוא מבוסס…
    חחחחחחחחחחחח
    אבל תיאוריה מאוד נחמדה 🙂
    בנחמדות,
    kai

  2. הרעיון ממש לא מקורי. חבר שלי עשה על זה הרצאה שלמה מול כל הכיתה, בנוגע לוידאו של ערוץ יוטיוב על המחלה הזו, בנוגע למשחק שלם שעשו לו כבר אייץ' די ריריליס. אז, פשוט, אל תנסה להגיד שהתיאוריה היא שלך, תגיד שזו תיאוריה אינטרנטית נפוצה.
    לגבי התיאוריה עצמה, לא רק שזה ממש לא משנה אם מדובר בקורדיספס או לא, כי הפטרייה בכל מקרה שולטת בפאראסקט, זה לא משנה כלום במשחק. פאראסקט הוא אחלה פוקימון עשב למי שמנסה להשיג אותו בתחילת המשחק, ואם הוא זומבי, זה לא משנה את המעמד שלו.

  3. יש גם תולעת שבאמת אוכלת את המוח של החילזון, גורמת לו לאכול עלה אל עלה, ציפורים אוכלות אותו, התולעת מטילה ביצים, הביצים נופלות עם הצואה על עלה וחוזר חלילה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *