סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

סיכום: כנס מפלצות כיס 2014! (נוסף סרטון קצר)

שלום רב, שמי הוא יוסי אוחנה, אני מוכר בתור "היטמן" וזה הסיפור שלי – לקראת סוף חודש יולי 2014 היה לי רעיון; לעשות כנס קטן לגולשי האתר, ובמסגרתו יקום אירוע במרכז הארץ, באזור תקופת החגים, עם 2-3 הרצאות, הקרנה של סרט, טורניר קלפים, טורניר וידאו וכיבוד קל. הרעיון מאחורי היוזמה היה להכיר את החברים מאחורי הכינויים. כיום, שלושה חודשים לאחר מכן, החלום הפך למציאות. כנס אתר "מפלצות כיס" נערך אמש והוא היה נפלא!

פוקימון, למי שלא יודע, כבר אינו מוגדר מוצר צריכה (בסיסי) לקהל הישראלי כבר למעלה מ-5 שנים, אז הופסקה סדרת האנימה בטלוויזיה. כעת, לאחר קיום הכנס, אני גאה לומר שלמרות הכל פוקימון עדיין קיים, בועט ונושך. 150 מעריצים הגיעו אתמול לאשכול הפיס ברמת גן, והוכיחו מעל לכל צל של ספק – יש קהילת פוקימון! ברשומה הזו אני אפרט לכם מעט ממה שקרה בכנס, את הדברים הטובים יותר, וגם את הדברים שהיו טעוני שיפור. אני מקווה שתקראו, תהנו ותגיבו.

אוקי, אז כפי שאתם בטח יודעים, אני לא מארגן כנסים מקצועי ואפשר היה לראות את זה כאשר ניסיתי להוציא לפועל דברים שלא פעלו טוב בכנסים אחרים. לדוגמה, תמיד עולה המשוב שבכנסים גדולים יש תורים ענקיים וכולם מזיעים בשמש בהמתנה לכרטיסים וחשבתי לשנות את זה. אני איפשרתי כניסה חופשית ואחר כך הייתי צריך לעבור בין האנשים, לגבות מהם כסף ולשים להם חותמת. עכשיו אני מבין שעשיתי טעות. יש סיבה למה כנסים גדולים עושים תשלום בכניסה וזאת משום שברגע שאנשים בפנים, יהיה מאוד קשה להוציא אותם החוצה. אני לא בן אדם של ריבים ואני לא התכוונתי לשלוח אף אחד הביתה אחרי שהוא הגיע לרמת גן, וזה יצר מצב שבו כ-10 אנשים פשוט לא שילמו לי וזה לקח שאני אקח איתי הלאה.

ההתחלה הקשה התבטאה גם בפאנל שהיה קצת מבולגן והועבר בצורה חובבנית לחלוטין. אבל ברגע שהפאנל הסתיים, קיבלנו את הבטחון העצמי שזה משהו שאנחנו יכולים להתמודד מולו ומאז הכנס תוקתק בצורה ממש יפה. לדוגמה, משחק הבינגו היה הצלחה מטורפת ולזוכים בו חולקו פרסים בצורת עט עם חריטה של פוקימון ושם האתר. אנשים פשוט קפצו מאושר. לאחר מכן, חולקו דפי האוריגמי ובמקום לנהל סדנת יצירת קיפולי נייר במקום, נתנו לאנשים את האפשרות להשלים אותם בזמנם החופשי. בזמן הזה הגיעה הפיצה. ואם אני יכול לשפוט על פי החיוכים של האנשים, אז הם נהנו בטירוף מהדבר הזה ששום כנס אחר לא היה נותן, ועוד בחינם.

אחרי הפיצה, ניהלנו תחרות קוספלי ושלושה זוכים לקחו את הפרסים. גראודון זוהר זכה בבובה מהדוכן של צ'וצ'ים (לינק). פנצ'אם ואמבריאון זכו גם הם, אבל במחזיקי מפתחות, שוב, מתנת דוכן צ'וצים. אתם מוזמנים לבקר בחנות האינטרנטית ולרכוש מוצרי פוקימון במחירי רצפה. אחרי שסיימנו לאכול וכולם נרגעו קצת, התחילה ההרצאה של נינטנדו, ותנו לי לומר לכם – אורי, הבחור שהעביר אותה, היה פשוט מדהים! הוא הצליח להשתלט על הקהל בצורה מאלפת. החומר שהוא העביר היה מעניין ואני שמעתי ביקורות מהללות רבות בנוגע להרצאה הספיציפית הזו. אז שאפו לאורי. מקווה שעוד נוכל לעבוד יחד בעתיד בפרויקטים נוספים.

את הכנס סגרנו עם הקרנת הסרט "ג'נסקט והאגדה המתעוררת" בתרגום לעברית. הקרנת בכורה בישראל. וזה מה שקרה בחדר התוכן, החדר שאני הייתי אחראי עליו. בכל הנוגע לחדר מספר 1, שבו אנשים שיחקו במשחקי וידאו ובמשחק הקלפים של פוקימון, אני לא יכול להעיד באופן אישי, אבל כשעברתי בין האנשים ושאלתי אותם איך עבר להם הכנס – אז כולם מלבד שניים אמרו שהוא היה כיף מאוד ושהם מאוד נהנו ממנו.

מלבד זה, הסיפור המרכזי של הכנס היה האוירה. אנשים נהנו, מחאו כפיים, צחקו, הצטלמו, עשו שטויות, פנו אלי, שאלו אותי שאלות. היה מורגש שאנחנו עושים משהו שהוא גדול מהחיים ועל כל זה אני חייב את תודתי לאשכול הפיס, שאירח אותנו בצורה כל כך יפה, לדניאל, אוהד, פרדי וגלעד שעזרו לי להקים את האירוע הזה. אני פגשתי אנשים רבים מן האתר, ביניהם את רז, את דוד (דיויד), את נסטי, את איגור המלך, את יואב, את רועי החמוד, יבגני, רפאל והרבה מאוד אנשים חדשים שכעת יהפכו להיות חלק מהמשפחה הזו שנקראת "מפלצות כיס".

אני מתכוון להשאיר את האפשרות להגיד אם הכנס היה טוב או לא בידיים שלכם, כי אין אדם המעיד על עיסתו. אבל הרשו לי לשתף אתכם בשתי תגובות שממש גרמו לי לדמוע: 1. שוב רוצה להגיד לך שאתה תותח על! אחרי כנס כזה כל קהילת פוקימון חייבת להוריד בפניך את הכובע אלף פעם. עשית לקהילה הזאת משהו מדהים. באמת. פשוט וואו. הצעדת את עולם הפוקימון בארץ לשלב חדש. הכל בזכותך. 2. הילד שלי לא מרגיש שייך, וזה רלוונטי גם בתחום החברים שלו וגם בבית הספר ולפעמים גם בבית, עם בני המשפחה שלו. אני חייבת לומר שלראשונה בחייו הוא הרגיש שייכות בכנס שלך וזה פשוט מדהים ואתה בן אדם מדהים ואני מודה לך מקרב לב.

פוסטים קשורים

69 תגובות

  1. טוב, אז כבר הרבה זמן לא פרסמתי תגובה ארוכה, ולאור הנסיבות אני חושב שהגיע הרגע 🙂
    אז קודם כל אני חייב לומר שאני ביומיים האחרונים עם חיוך שלא מוכן לרדת לי מהפנים.
    הכנס הזה זו ההחלטה הכי טובה שהייתה לאתר שלנו עד היום לדעתי(חוץ מערוץ היוטיוב כמובן 😉 ), וזאת לא עוד החלטה – זה התבצע.
    אני בהתחלה לא האמנתי שדבר כזה יתממש. כנס שלם רק על פוקימון? זה היה נראה לי מסובך מדי ומושלם מדי באותו זמן. אבל זה קרה, וזה קרה בצורה הכי טובה שיכלתי לדמיין.
    כן, היו כמה תקלות. כן, היה חם קצת. ולפחות לי אישית גם היה מתיש, משום שהייתי צריך להתרוצץ ממקום למקום רוב הזמן.
    אבל האווירה! האנשים! זה משהו שלא דמיינתי שיכול היה לקרות. לא היה לי מושג שיהיה לי כל כך כיף לדבר איתכם, הגולשים, ולא היה לי מושג שתהיה אווירה כל כך טובה וכיפית.
    זה הכנס הראשון שאי פעם הייתי בו, ובהחלט הכנס המוצלח ביותר שאני מתאר לעצמי שאהיה בו לפרק זמן ארוך מאוד, לפחות עד הכנס הבא.
    אז תודה רבה לכולם, היה ממש כיף איתכם, ונתראה בכנס הבא! 😀

  2. את התגובה נרצה לחלק לשלוש. תחילה תגובת הדוכן ולאחר מכן תגובות אישיות.
    בתור דוכן, היה מדהים. גם הבעיות בדואר וגם ההערכות השגויות שלנו לגבי ההתעניינות במוצרים קצת השפיעו על בעיית המלאי שלנו. קצת חששנו כאשר ראינו דוכנים מקצועיים וותיקים נפתחים מרחק מטר וחצי מאיתנו, אך בסופו של דבר שמחנו להיות האלטרנטיבה הזולה, השפויה והחברותית. ככה זה כאשר עושים משהו מהלב, משהו שמאמינים בו. הפתעתם אותנו. הכל נחטף תוך כחצי שעה. תודה רבה לכם!
    אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בלינק שהתפרסם ברשומה. מבטיחים שיהיה מעניין 🙂

    פרדי: היה מדהים. ציפיתי לזה המון זמן וזה היה טוב יותר מכפי שציפיתי. אמנם נאלצתי לעזוב הרבה יותר מוקדם מכפי שרציתי , אך בזמן שבו כן הייתי, לא הפסקתי להתרשם לטובה. מי שציפה לכנס מושלם, חי באשליות. זה כנס ראשון מסוגו, הגיוני שיהיו "פאקים" קלים. אני חושב שהניהול והארגון של יוסי היו מדהימים והצורה שבה הוא התמסר לכנס, אין שנייה לה. יוסי, גם אלף תגובות לא יספיקו להביע את ההערכה לה אתה זכאי. הצעדת את הקהילה לעידן חדש וכולי תקווה שזוהי רק תחילת הדרך. כאשר אדם בעל חזון נמצא בחזית – השמיים הם הגבול.
    נעם: בתור מישהי דיי חיצונית, שלא מגיעה מעולם הפוקימון או מהעולם הכללי של אנימה/גיימינג, אני חייבת להגיד שמאוד התרשמתי והופתעתי לטובה. כשפרדי סיפר לי על הכנס הסכמתי לבוא איתו ולעזור לו עם הדוכן, לא ציפיתי שיהיו כל כך הרבה אנשים ולא ציפיתי לכזו התנהלות מוצלחת. יוסי, מגיעות לך כל המילים הטובות, מה שהצלחת לעשות פשוט מרשים!

  3. שמע, זה עניין כלכלי. אם אנשים יעזרו יותר או שליוסי תהיה עלייה חדה במשכורת אז אולי יהיה עוד פחות משנה (הוא רמז על משהו בחנוכה או פסח), אב מצד שני, יכול להיות שזה לא יקרה בעתיד הקרוב. התמיכה פה הייתה אדירה מצד הקהל, אבל האמת שציפיתי שיהיו יותר דוכנים זולים כמו צ'וצ'ים ובכלל יותר. אם יהיה אירוע כזה, אני נמצא שם, ומי יודע, אולי גם אני אפתח שולחן עצמאי. אני עובד על אתר משלי, וביחד אנחנו (אני, זה בחולצה הכחולה שחסם את המצלמה בהרצאה, וזה שצרח כמו אלפקה במחיאות כפיים בהרצאה. כן, יש לי טעם רע בחברים) מארגנים פודקאסט על נינטנדו, ואולי יהיו לנו פרקים גמורים עד אז. אם כן, אני אדאג להביא משהו להשמיע את הפודקאסט ופרטים, ויהיה כיף. אבל אין סיכוי שלא יצליחו להרים כנס כזה בעתיד. אם זה היה נסיון, התחלה, בדיקה, מפה זה רק יכול להשתפר.

  4. יואב, תודה רבה על שהזכרת אותנו 🙂
    האמת.. ממש פישלנו מבחינת מלאי. אבל אנחנו כבר מתארגנים מחדש בכוונה להתחיל להופיע גם בכנסי אנימה וגיימינג גדולים.. וכמובן.. בתקווה לכנס פוקימון נוסף בעתיד.
    העניין הוא שלהיות עסק חוקי באררץ זה לא פשוט.
    מי שסתם מביא דברים מחו"ל ומוכר בארץ יכול למצוא את עצמו מסתבך עם מס הכנסה. ללכת לפתוח תיק במס הכנסה, לרשום קבלה על כל דבר, לשלוח דוח למכס וכן הלאה.. הבירוקרטיה בארץ קטלנית. זה גורם לי לגמרי להבין מחירים כמו של אנימה צ'ודוקו אנחנו זולים יותר פשוט כי זו לא העבודה היחידה שלנו . אני (פרדי) סטודנט ועובד במשרה חלקית בחנות מסודרת בקניון רחובות.
    הרווחים מהדוכן הם בעיקר לכסות נסיעות\דברים שלא מגיעים כמו שצריך ולכסות את העלויות השנתיות של בנדיטו. נעם למעשה מתנדבת. היא לא מקבלת שכר.

    בכל מקרה.. שותה תחתונה.. אנחנו מבטיחים לכם שבפעם הבאה שתראו אותנו…. יהיה מספיק מלאי לכולם , המחירים ישארו זהים (או: אין סיכוי שנעלה מחירים) וכמובן… נהיה הרבה יותר חברותים ונשמח גם לשבת ולדבר איתכם חח 🙂

  5. היה כנס אדיר רק חבל שדניאל לא קיבל את הדברים בדואר בזמן ולא היית מכירה של קלפים… חוץ מזה לא היה יכול להיות יותר טוב לטעמי לפחות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *