סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

סיכום: כנס מפלצות כיס 2014! (נוסף סרטון קצר)

שלום רב, שמי הוא יוסי אוחנה, אני מוכר בתור "היטמן" וזה הסיפור שלי – לקראת סוף חודש יולי 2014 היה לי רעיון; לעשות כנס קטן לגולשי האתר, ובמסגרתו יקום אירוע במרכז הארץ, באזור תקופת החגים, עם 2-3 הרצאות, הקרנה של סרט, טורניר קלפים, טורניר וידאו וכיבוד קל. הרעיון מאחורי היוזמה היה להכיר את החברים מאחורי הכינויים. כיום, שלושה חודשים לאחר מכן, החלום הפך למציאות. כנס אתר "מפלצות כיס" נערך אמש והוא היה נפלא!

פוקימון, למי שלא יודע, כבר אינו מוגדר מוצר צריכה (בסיסי) לקהל הישראלי כבר למעלה מ-5 שנים, אז הופסקה סדרת האנימה בטלוויזיה. כעת, לאחר קיום הכנס, אני גאה לומר שלמרות הכל פוקימון עדיין קיים, בועט ונושך. 150 מעריצים הגיעו אתמול לאשכול הפיס ברמת גן, והוכיחו מעל לכל צל של ספק – יש קהילת פוקימון! ברשומה הזו אני אפרט לכם מעט ממה שקרה בכנס, את הדברים הטובים יותר, וגם את הדברים שהיו טעוני שיפור. אני מקווה שתקראו, תהנו ותגיבו.

אוקי, אז כפי שאתם בטח יודעים, אני לא מארגן כנסים מקצועי ואפשר היה לראות את זה כאשר ניסיתי להוציא לפועל דברים שלא פעלו טוב בכנסים אחרים. לדוגמה, תמיד עולה המשוב שבכנסים גדולים יש תורים ענקיים וכולם מזיעים בשמש בהמתנה לכרטיסים וחשבתי לשנות את זה. אני איפשרתי כניסה חופשית ואחר כך הייתי צריך לעבור בין האנשים, לגבות מהם כסף ולשים להם חותמת. עכשיו אני מבין שעשיתי טעות. יש סיבה למה כנסים גדולים עושים תשלום בכניסה וזאת משום שברגע שאנשים בפנים, יהיה מאוד קשה להוציא אותם החוצה. אני לא בן אדם של ריבים ואני לא התכוונתי לשלוח אף אחד הביתה אחרי שהוא הגיע לרמת גן, וזה יצר מצב שבו כ-10 אנשים פשוט לא שילמו לי וזה לקח שאני אקח איתי הלאה.

ההתחלה הקשה התבטאה גם בפאנל שהיה קצת מבולגן והועבר בצורה חובבנית לחלוטין. אבל ברגע שהפאנל הסתיים, קיבלנו את הבטחון העצמי שזה משהו שאנחנו יכולים להתמודד מולו ומאז הכנס תוקתק בצורה ממש יפה. לדוגמה, משחק הבינגו היה הצלחה מטורפת ולזוכים בו חולקו פרסים בצורת עט עם חריטה של פוקימון ושם האתר. אנשים פשוט קפצו מאושר. לאחר מכן, חולקו דפי האוריגמי ובמקום לנהל סדנת יצירת קיפולי נייר במקום, נתנו לאנשים את האפשרות להשלים אותם בזמנם החופשי. בזמן הזה הגיעה הפיצה. ואם אני יכול לשפוט על פי החיוכים של האנשים, אז הם נהנו בטירוף מהדבר הזה ששום כנס אחר לא היה נותן, ועוד בחינם.

אחרי הפיצה, ניהלנו תחרות קוספלי ושלושה זוכים לקחו את הפרסים. גראודון זוהר זכה בבובה מהדוכן של צ'וצ'ים (לינק). פנצ'אם ואמבריאון זכו גם הם, אבל במחזיקי מפתחות, שוב, מתנת דוכן צ'וצים. אתם מוזמנים לבקר בחנות האינטרנטית ולרכוש מוצרי פוקימון במחירי רצפה. אחרי שסיימנו לאכול וכולם נרגעו קצת, התחילה ההרצאה של נינטנדו, ותנו לי לומר לכם – אורי, הבחור שהעביר אותה, היה פשוט מדהים! הוא הצליח להשתלט על הקהל בצורה מאלפת. החומר שהוא העביר היה מעניין ואני שמעתי ביקורות מהללות רבות בנוגע להרצאה הספיציפית הזו. אז שאפו לאורי. מקווה שעוד נוכל לעבוד יחד בעתיד בפרויקטים נוספים.

את הכנס סגרנו עם הקרנת הסרט "ג'נסקט והאגדה המתעוררת" בתרגום לעברית. הקרנת בכורה בישראל. וזה מה שקרה בחדר התוכן, החדר שאני הייתי אחראי עליו. בכל הנוגע לחדר מספר 1, שבו אנשים שיחקו במשחקי וידאו ובמשחק הקלפים של פוקימון, אני לא יכול להעיד באופן אישי, אבל כשעברתי בין האנשים ושאלתי אותם איך עבר להם הכנס – אז כולם מלבד שניים אמרו שהוא היה כיף מאוד ושהם מאוד נהנו ממנו.

מלבד זה, הסיפור המרכזי של הכנס היה האוירה. אנשים נהנו, מחאו כפיים, צחקו, הצטלמו, עשו שטויות, פנו אלי, שאלו אותי שאלות. היה מורגש שאנחנו עושים משהו שהוא גדול מהחיים ועל כל זה אני חייב את תודתי לאשכול הפיס, שאירח אותנו בצורה כל כך יפה, לדניאל, אוהד, פרדי וגלעד שעזרו לי להקים את האירוע הזה. אני פגשתי אנשים רבים מן האתר, ביניהם את רז, את דוד (דיויד), את נסטי, את איגור המלך, את יואב, את רועי החמוד, יבגני, רפאל והרבה מאוד אנשים חדשים שכעת יהפכו להיות חלק מהמשפחה הזו שנקראת "מפלצות כיס".

אני מתכוון להשאיר את האפשרות להגיד אם הכנס היה טוב או לא בידיים שלכם, כי אין אדם המעיד על עיסתו. אבל הרשו לי לשתף אתכם בשתי תגובות שממש גרמו לי לדמוע: 1. שוב רוצה להגיד לך שאתה תותח על! אחרי כנס כזה כל קהילת פוקימון חייבת להוריד בפניך את הכובע אלף פעם. עשית לקהילה הזאת משהו מדהים. באמת. פשוט וואו. הצעדת את עולם הפוקימון בארץ לשלב חדש. הכל בזכותך. 2. הילד שלי לא מרגיש שייך, וזה רלוונטי גם בתחום החברים שלו וגם בבית הספר ולפעמים גם בבית, עם בני המשפחה שלו. אני חייבת לומר שלראשונה בחייו הוא הרגיש שייכות בכנס שלך וזה פשוט מדהים ואתה בן אדם מדהים ואני מודה לך מקרב לב.

פוסטים קשורים

69 תגובות

  1. חבל שלא באתי היה לי הרבה בעיות עם ההגעה בפעם הבאה ואני מקווה שיהיה אני יבוא ויהיה כיף קצת חבל שלא באתי

  2. היה ממש כיף ,רק חבל שהייתי צריך ללכת מוקדם ,שנה הבאה אני מתכוון להשאר עד הסוף ,כמוון שאם שנה הבאה זה יתחיל מוקדם יותר ויהיה ביום חופש ,שזה הנקודות שצריך לשיפור ,אבל חוץ מזה היה ממש כיף

  3. אהבתי את הכנס ונהנתי מאוד שם, הכרתי חברים חדשים, מצאתי ילדים בעלי תחומי עניין כמו שלי, בקיצור, היה כיף מאוד

  4. המממפפפפפפ….
    למרות ההתחלה המאוחרת, הצפיפות הקלה והדוכן היקרן הזה (מיובא בעכוזי), זו לא הייתה חוויה שאשכח בזמן הקרוב. לא עם הדבר הזה תקוע לי על היד. הדבר הטוב בכנס הזה: לדעתי, כנס הוא דרך טובה למצוא אנשים עם תחום עניין משותף איתך, ולחלק מהאנשים יש יותר, אז יותר כיף לדבר איתם ולהסתובב איתם. אז כן, יכול להיות שכתבתי סיכום שלם על מעללי, וכן, יכול להיות שיצאתי מוקדם. אז מה? אם ראיתם את המטר שישים הלבן עם המשקפיים והכובע כוכב פורנו של מריו, כנראה שראיתם אותי. אני רוצה לראות איך יוכלו להתעלות על החגיגה הזו בשנה הבאה. ארבעה מזלגות פלוס מזלג של אורי גלר מתוך חמישה.

  5. היה האמת ממש מאכזב. הדוכנים היו דלים, היה חם, יותר מדי הורים. אולי צריך לארגן כנס ל18+…

  6. כנס מושלם כן היו כמה תקלות אל אף התקלות כנס הכי טוב שהייתי בו הייתי ב 5 כנסים עד כה והוא היה הכי טוב היה חוויה מקווה ויהיה עוד כנס

  7. הרבה הורים נשמע לא טוב 😛
    עדיין- חבל לי שהחמצתי… מקווה שכל מי שכן היה הצליח להפיק את המירב…

  8. היה ממש כיף יוסי היה אדיר תודה לך שארגנת אירוע כזה אדיר אני ממש נהנתי מקווה שיהיה כנס יותר גדול מזה…הכנס הזה היה הצלחה מסחררת לדעתי

  9. יהיה חם וצפוף חוץ מזה יהיה מוצלח לא אכפת לי הורים והכנס לכולם ממש לא משנה לי מי יהיה שם העיקר הכיף ולהכיר את כולם וכן חבל שלא הצליח הספישל אבל לא נורא רק יוסי תעלה מחר תסרט לאינטרנט חבל שלא נשארתי לראות אותו:(
    חייבת לראות תסרט

  10. אז כן, הנה הסיפור המלא…
    מסענו התחיל ב-22, יום רביעי. לא רציתי ללכת לכנס לבד, אז סיפרתי עליו לכל הכיתה. מתן, שלא כל כך אוהב פוקימון, בכל זאת נסחב איתי. הוא הביא גם את אופק שלא בא באותו יום. אחרי סידורי נסיעה של אלפי שנים, עלינו למחרת אחרי בית ספר לקו 1 לרמת גן, ועצרנו בז'בוטינסקי/ רש"י. הלכנו טיפה, לא היה מעניין כל כך, התבדחנו, ואז סוף סוף הגענו.
    כשנכנסנו (השעה הייתה מוקדמת, 15:30) לא היו הרבה אנשים, אז שיחקתי בדמו של סמאש ברוס עם כמה חברל'ך. כשגילינו שהכנס בקומה למעלה, הסתכלנו על הדוכנים המתארגנים, ונכנסנו אל החדר הפתוח כדי למצוא את הכרטיסים. מצאתי שמה את גלעד ואוהד, שהכירו אותי כי אני מגיב ותיק באתר. אגב, גלעד לא תמיד צודק. עוד איזה מיליון ילדים קטנים שאני לא מבין למה הם אוהבים פוקימון קפצו עליי, אבל אז גלעד השתיק את כולם ונאם נאום קטן על לוגיקת פוקימון, כדי להסיח את דעתנו עד שהמנהל יגיע.
    טוב, היטמן הגיע באיחור של רבע שעה, וכשאני חשבתי על בן אדם ושמו יוסי אוחנה, הייתי בטוח שהוא איזה תימני גבוה עם שיער שחור ומגולח. נו טוב, הבנאדם לבן יותר ממני, שמנמוך, שער חום מקריח וזקן. הוא לא זיהה אותי חזק. בכל זאת, סוף סוף יצא לי לדבר איתו בגובה העיניים, ואני מודה שקצת התרגשתי.
    נו טוב, אחרי שקיבלתי כרטיס (שהתברר שהיה חותמת ליד שלקח לי שעה להוריד במים) הסתכלתי על הדוכנים: היו שני דוכנים. היה אחד שמכר פסלוני פוקימון חמודים, אבל עד שחזרתי מהשני רובם הלכו. בשני לא רק שלא היה שום דבר מאוד מעניין בשביל מעריץ נינטנדו, כל מה שהיה קשור לפוקימון היה יקר בטירוף. כובע מצחייה של אש קצ'אם: 50₪. כובע צמר עם דוגמת פוקימון: 75₪. הדוכן הזה הוקם בשביל לרושש ילדים מסכנים. בכל מקרה, מתן הלך למשחק התפקידים של פוקימון בעוד שאני ואופק פנינו לחדר השני לפאנל אומגה רובי ואלפא ספיר. אחרי חצי שעה ששמענו מבעלי התפקיד באתר מה הם חושבים על זה, יצאנו בחיפוש אחרי מתן.
    נפגשנו במסדרון ויצאנו להליכה של קילומטר למכולת הקרובה. חזרנו, ומצאנו את החדר בו התקיים הפאנל משחק בינגו. הזוכים קיבלו עטים של האתר. הפתיע אותי לגלות שמי שניהלה את הבינגו הייתה גם גולשת ותיקה באתר, נסטי. ממתי היא עוזרת להנהלה? (שאלה רטורית, אם זה לא היה ברור)
    בכל מקרה, דיברנו טיפה עם החבר'ה, עשינו פרסומות סמויות או לא סמויות לנינבלוג, ועד שהגיעה ההרצאה המיוחלת להיסטוריה של נינטנדו, אמא שלי צלצלה וביקשה שארד למטה לכניסה. טוב, אני מקווה שלחבריי הייתה גם חווייה מעולה.

  11. הייתי שם והיה אדיררררררררררררררר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ואני גם בתמונת כותרת בצד שמאל למעלה בין שני החברים שלי!!!!!!!
    וחוץ מזה היה הרבה מאוד דברים לעשות…
    גם קניתי כובע פיקאצ'ו והשתמשתי בכנס כהזדמנות להוסיף לפרינדס שלי המון אנשים…

  12. היה שם אדייייר ואני עדיין לא מאמין שכולם שמו לב לתחפושת פולירוול שלי… ולבובת פנקין הם היו הצלחה אדירה בכנס שהיה הצלחה אדירה תהפכו את זה לכנס שנתי!

  13. הכנס היה אדיר !!!
    אני עדיין זוכרת שנפגשתי עם היטמן רז ונתי בתחנת רכבת ומשם לקחנו מונית ישירות לכנס כשהגענו לשם הדוכנים כבר היו מלאים קונים הספקתי לקנות פלאשי שיימין קופסאות למשחקים ואפילו בצל ירוק פלאשי (עוד נגיע לזה) בקיצור נכנסתי לחדר 2 ששם כבר חיכו גלעד ואוהד ניסיתי בחדר פשוט לחבק את מי שאני יכולה עם אוהד זה הצליח אבל עם גלעד חצי הצליח XD בקיצור אחר כך היה את הפאנל של אומגה ואלפה שבו היטמן גלעד ואוהד סיפרו לנו את חוות דעתם על המשחקים כמו מה הדבר השנוא עליהם מה הם חושבים על התפתחויות מגה וגם אם זה רעיון טוב להכניס פיות למשחק . אחרי ההרצאה הזאת התחילו אוהד וגלעד לעשות חאפלה כדי לעורר את הקהל לפני משחק הבינגו, את המשחק הנהלתי עם כמה חברים ביניהם גלעד אוהד וגור שהיו המיקרופון שלי שם בעיקרון היו הרבה זוכים זקיבלו את הפרסים של האתר ואז הגיע אפילו אוכל שמסתבר שמי שצלצל אלינו כול הזמן בבינגו הייתה הפיצריה שכמעט מתחנו אותה אז בזמן שכולם אכלו קם פיצו. הייתה לי הזדמנות לקנות אמאורה מפלסטלינה (כן הוא מחזיק טוב ונראה ממש חמוד) ואז הגיע הרגע של הכי אקשן זוכרים את המקל בצל ירוק שקניתי בכנס? ביקשתי מאיז רנדומאלי רשות להכות אותו עם הבצל כמו בשיר שנקרא baka . ואז בשלב מסוים גלעד הגיע וחתף את הבצל והתחלנו לרוץ אחריו במסדרון עד שביקשתי מעידן שיביא את הנונצ'קות שלו להילחם בו בשלב מסוים אפילו לקחתי כרטיסיות ופשוט התחלתי לזרוק אותם על גלעד ולהכריז "will o wisp" בקיצור אחרי הקרב הזה הלכתי הביתה עם כמה אנשים עש לתחנת הרכבת בזמן שאנחנו מדליקים שירי פוקימון על פול ווליום בציבור
    זה היה אירוע בלתי נשכח וממש מהנה ומקווה לחזור על כזה שוב בעתיד

  14. הדוכן למכירת קלפים/מוצרים של פוקימון אמרו בקבוצה בפייסבוק כתבו שבגלל בעיות בדואר הדוכן ייפתח באינרטרנט אחרי הכנס.

  15. Bilbo – בקרוב, כשדניאל יקבל את הסחורה בדואר.

    zig – הבחור התכוון לצ'ודוקו. תקרא את מה שיואב רשם ותראה אם זה תואם את התיאור של הדוכן שלך: כובע מצחייה של אש קצ'אם: 50₪. כובע צמר עם דוגמת פוקימון: 75₪.

  16. הא.. כן. את הכובעים שאנחנו מכרנו ב45 הם מכרו ב80. לצערי זה למה אנחנו התרוקנו מדברים בשניה. בגלל זה ובגלל הדואר.

    בכל מקרה.. שוב.. יוסי.. פשוט אין לי מילים.
    על דוכן או על אדם אפשר להגיד משהו רע.
    על הכנס לא.
    הכנס הזה היה הראשון מסוגו ועצם קיומו הוא הישג מדהים.
    עדיין אין לי מילים.
    כל הכבוד.

  17. אני גם נהנתי מזה שהיו המון ילדים, והיו גם מספיק חברה בוגרים כדי שלא נרגיש בחוץ, או כמו משגיחים, אלה היה לי עם מי לדבר והיה לדעתי באמת טוב לכולם.

  18. Aipom IL – אם יהיה עוד כנס, הוא יערך ביום חופש, כדוגמת החופש הגדול.

    דימיטרי – מזגן זה לא משהו שיש לי שליטה עליו. בבוקר של הכנס המזכירות הודיעה לי שהמזגן הפסיק לפעול והם מספקים מאווררים במקום זה. בנוגע להורים, אני ספרתי עשרה הורים וגם להם מגיעה את הזכות להנות מכנס שכולו על קדושת פוקימון.

    חסוי = חסויה 2014 מזה משנה – הסרט יעלה לאתר בתרגום לעברית ביום ראשון עם הורדה.

    יואב – אני באמת לבקן בתור אחד שיש לו שם משפחה מרוקאי. שמחתי לפגוש אותך!

    רפאל – אחלה תחפושת. חבל שלא ניסית את מזלך בתחרות התחפושות.

    TheDude – אני שמח לשמוע. מעריך את זה!

  19. כנס ענק היה נהנייתי מכל רגע מקווה שיהיה כנס של זה בקיץ אני מראש אומר אני יגיע

  20. חבל לי שלא הצלחתי לבוא. אם יתקיים עוד כנס בעתיד אשמח לעזור בארגון שלו ואולי אפילו להעביר הרצאה או פאנל.

  21. אני הייתי הפציריסו (האחד שהסטובב עם הפיקצ'ו) היה כנס מגניב היו תחפושות נהדרוד של גראודון ופוליווארל ואמבריון

  22. בקיצור, היה אדיר.
    בפירוט, היה אדיררררררר!!!
    פגשתי אנשים רבים מהאתר ובאנדיטו למרות שהיו חלק שפגשתי רק לשנייה ומאז הם נעלמו לחדר 2 או שהם בכלל עזבו את הכנס מוקדם. הייתי בחדר 1 והיה כיף מאוד בדראפט הקלפים, הגעתי למקום שני בקבוצה שלי בדראפט והיו בקבוצה 3 ילדים שממש התלהבו מפריק ומהקלפים ואמרו שיבואו לטורנירים השבועיים (מקווה שזה יקרה). בטורניר פוקימון X וY הייתי חלוד מאוד והשתתפתי רק בשביל הכיף, ואכן היה כיף.
    אז למרות שהיה חם עד כדי כך שהכנתי מניפה מהקלפים שלי, היה קצת צפוף וחזרתי מאוחר הביתה כשלמחרת יש יום לימודים, זה היה אירוע בלתי נשכח, ואני מקווה שמי שלא בא הפעם יבוא לכנס הבא (אם יהיה, ואני מהמר שיהיה).

  23. היה כיףףףףףףףףףףףףף!
    זה היה מטורףףףףףף!
    למרות שיצא לי לאמר רק למישהו אחד שאני רד 😛
    היה כנס ממש כיף 🙂

  24. אני זכיתי בתחרות התחפושות בתור גראודון עתיק וזכיתי בבובת מנטיק, מלבד זאת אני מאוד נהניתי, אני ממליץ, תודה יוסי!!!!!!!!!!!!

  25. חבל שהלכתי בחמש פספסתי את כל הכיף במשחק התפקידים 🙁 היה כזה אדיר!!! חבל שלא נשארתי עד הסוף בטח עשיתם את כל הכיף בלעדי 🙁

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *