סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

בעד ונגד: האם אש קטצ'אם הוא בנו של ג'ובאני?

זו קרוב לוודאי הסוגיה הכי גדולה בעולם הפוקימון – מיהו אביו של אש קטצ'אם? במהלך השנים גילינו מי היא אימו של אש, מיהם חבריו הטובים ואפילו מיהו הפוקימון האהוב עליו, אבל שאלה אחת נותרה ללא מענה – האם ג'ובאני, מנהיג צוות רוקט, הוא אביו האובד של אש קטצ'אם. הגיע הזמן שנפתור את הסוגיה הזו אחת ולתמיד. אנו מפרסמים בפניכם את הדעות שלנו על מחלוקת זו. אתם מוזמנים לצרף את דעתכם. שיהיה דיון מהנה, פורה ומעניין.

– – – – –

היטמן: בפרק השני של האנימה זה ידוע שדיליה קטצ'אם אומרת לבנה אש את הדבר הבא – לאבא שלך לקח פחות זמן להגיע לעיר ורידיאן. זה גם ידוע לפי המנגה שג'ובאני הוא מיער ורידיאן, המקורב לעיר. עוד ידוע לפי המחזמר של "פוקימון חי" שג'ובאני אכן יצא עם דיליה תקופה מסוימת. לאש קטצ'אם ולג'ובאני יש אובססיה לגבי פוקימונים, כאשר כל אחד מתייחס אליהם בצורה מנוגדת, אש בצורה חברית ואילו ג'ובאני בצורה מנצלת. כל הסימנים מראים שאש הוא אכן הבן האובד של מנהיג צוות רוקט. הסבר נוסף שיכול להאיר אור על הפרשה מגיע דווקא מטקסטים תרבותיים אחרים כמו "מלחמת הכוכבים" שם דארת' ווידר אמר ללוק סקייווקר שהוא אביו, כלומר – המנהיג הרע הוא אביו של הגיבור הטוב.

אוהד: האמירה שאש הוא הבן של ג'ובאני היא אמירה שטותית שניתן להפריך בקלות כמו שניתן להפריך את השמועות על פרופסור אוק ואמא של אש. זו פנטזיה שמטרתה לחשוב שאולי אנחנו יודעים יותר על אש קטצ'אם ממה שהיינו אמורים לדעת, אך היא כלל לא נכונה. מדוע שהמפקד הרשע של צוות רוקט יתחתן עם אישה כל כך אופטימית וטובה כמו אמא של אש? מדוע שהיא תסכים להביא ילד לעולם עם ראש ארגון פשע? ואם הוא לא רשע כמו שאני טוען שהוא, מדוע שייתן לג'סי וג'יימס הנמצאים תחת פיקודו לרדוף אחרי הבן שלו ולנסות לשדוד אותו? כל מי שמאמין בתיאוריה הזאת ודאי מתבלבל מכל השאלות האלו. וזאת משום שהן נכונות, ושאין מצב שבמציאות המוצגת בתוכנית שבו צוות רוקט נמצא במרדף מתמיד אחרי אש, ראש הארגון יהיה אבא שלו. זה פשוט לא מסתדר.

פוסטים קשורים

147 תגובות

  1. אייל, אבל זה רק מוכיח את הנקודה שלי, שזה כמו עם כל טיפוס מרושע, שקורה לו משהו שהוא לא יכול להתמודד איתו, במקרה שלנו – דיליה יולדת את הילד שלו (אש) ולא נותנת לו להיות חלק מהמשפחה, וכתוצאה מכך הוא נהפך להיות מרושע.

  2. כי היטמן ממש מבין היטב בפסיכולוגיה של רשעים.
    הרעיון של ״לא! נולד לי בן! מה אני אעשה? אני יודע! אני אקים צוות רשע!״ לא נשמע לכם מטופש?

  3. היטמן, ומה לגבי לפני שנמחק להם הזיכרון? למה לא קרה אז כלום בין ג׳אובני לבין אש?
    בכל מקרה, אני רואה שתהיה לי הרבה עבודה בסרטונים של ״אני תמיד צודק״, אתם מאוד שקועים במה שהייתם רוצים שתהיה האמת, או במה שהתרגלתם לחשוב שזה האמת, רק כי אמרו לכם ככה. בגלל זה חלקכם הקטן עוד חושב שאש הוא הבן של ג׳אובני, למרות שזה לא עובר את מבחן ההוכחה או אפילו את מבחן הסברה. זה לכל הפחות ״אפשרי״, אבל על ״אפשרי״ בלבד לא עושים פרק ב״אני תמיד צודק״.

  4. זה הגיוני מאוד שצוות רוקט עוזרים לאש, תמיד שהם נלחמים בו הם חלשים, הם הפסידו לקאטרפי (!!) בפרקים הראשונים וכשהם עזרו לנצח את צוות פלזמה הם היו חזקים. ועדיין, ברור שיש הרבה סיכוי שג'ובאני הוא אבא של אש, אבל יש הרבה יותר סיכוי שלא…

  5. גלעד, טון הדברים שלך מראה דבר אחד וזה שאתה מתרגז. קרוב לוודאי שזה בגלל שבחרת לך בצד הטועה וקשה לך לרדת מהעץ שטיפסת עליו. אני שמרתי כמה טיעונים לתגובות המתקדמות יותר והנה אחד מהם –

    In Pokémon Live!, it is stated that Delia dated Giovanni and was in his gang

    זה מפריך לחלוטין את כל מה שאוהד רשם בפתיח על כך שדיליה לא תהיה מסוגלת לצאת עם בחור רשע. את כל הקטע!!! עכשיו אני מרשה לכם להתעצבן.

  6. היטמן אני דיברתי על הספיישל לא על הסרט.
    מיוטו מחק את הזיכרון לצוות רוקט אבל לא לאש ולשאר החבורה.
    ועדיין אש ראה את ג'ובאני ולא היה בניהם שום חיבור.

  7. אייל, יכול להיות שצוות רוקו חלשים, כי הם באמת חלשים. אבל אני חושב שהם למעשה חלשים כי הם בטוחים שהם כאלו (בנוסף לזה שהם באמת חלשים). אומנם לוכד פוקימונים העיף מבט יחיד במפותחים שלהם וקבע שהם לא שווים כלום, אבל נניח כשג׳ימס היה בטוח שהוא ממזל מולטרס, איזו הצלחה צוות רוקט נחלו לפתע.

  8. גלעד – אתה מתעלם כי אין לך טיעון נגדי. דיליה הייתה חלק מצוות רוקט. לך תישן על האף.

  9. אבל זה לא אומר כלום!
    בכל מקרה, אני הולך לישון על האף, תעירו אותי כשלהיטמן יהיה טיעון חדש שלמעשה אומר משהו.
    אבל שלא תעזו להפריע לי באמצע התה!

  10. היטמן,אמרתי שאני התבלבלתי ובעצם אני מאמין לך.
    וד"א גלעד,רק משהו פסיכולוגי קטן: אנשים הרבה פעמים יאמרו את האמת שהם היו רוצים שתהיה האמת.

  11. אני היחיד שמתעצבן שהמקור היחידי של היטמן הוא מחזמר? כאילו, זה ממש לא קאנון…

  12. היטמן יותר שכנעה אותי ,אבל עד שאין הודעה רשמית על זה מנינטנדו זה רק אף אחד לא צודק בשבילי

  13. אני פשוט חושבת שאין לו אבא וזהו, פשוט אין סיכוי שנינטנדו תגיד "המנהיג של צוות רוקט הוא אבא של אש!"

  14. מגל, תפוס מקום ליד גלעד, הוא גם עצבני.

    דיליה יצאה עם כל העולם (פרופסור אוק, ספנסר הייל וג'ובאני), היא הרתה לג'ובאני וזה מה שיש.

  15. אמ.. לומר את האמת אני לא בטוחה -_- אני חייתי באשליה שאבא של אש הוא פרופסור אוק בערך מאז שראיתי סרטון שמסביר את הקונספירציה הזאת.. אבל להגיד את האמת היטמן שכנע אותי ואני לא ממש יודעת למי להאמין.. לפי מה שאני יודעת ג'ובאני לא שלח את צוות רוקט בדיוק על אש קטצ'אם.. אלא שצוות רוקט בחר לבד לשדוד את אש, זה שג'ובאני הוא אבא גרוע שלא עוזר לבן שלו זה כבר משהו אחר.. אבל לפי דעתי זה דיי הגיוני שהוא יהיה אבא שלו.. אני חושבת שאני אתמוך בהיטמן ^_^

  16. צבע שיער,הרבה משתמשים בזה כהוכחה,אבל ראינו תמונה כנראה של אבא של אש(בלי פנים) באיזה פרק אחד לפי הסרטון שמגל הביא.
    התמונה תואמת לג'ובאני חוץ מזה שהייתה לו תספורת שונה,אז כן,אני מסכים עם היטמן.

  17. אייל אבל בעונות היותר אחרונות הצבע שיער של אש הוא יותר כחול כהה, ושל ג'ובאני חום.. אני מסכימה עם היטמן אבל לדעתי הטיעון שלך קצת לא הגיוני -,-

  18. אני רואה שפספסתם משהו, דליה לא הייתה חלק מצוות רוקט, אם כן היא או הייתה מלשינה עליהם ונהיית עדת מדינה, או שהיו רודפים אותה הרשויות, או שהיו רודפים אותה מצוות רוקט כדי שלא תדבר עליהם.
    כתוב gang, זה אומר "כנופיה". כלומר, היא הייתה בכנופיה של ג'אובני בתור נערה, עוד לפני צוות רוקט. אגב, כל זה רק בהנחה שהמחזמר נכון.
    אבל אז היא פגשה את אבא של אש, שלא היה איזה מישהו מיוחד או דווקא מישהו שאנחנו מכירים, ישר קופצים למסקנות "זה הוא! זה הוא!". תרגעו, אני מניח שמעולם לא פגשנו ולעולם לא נפגוש את אבא של אש.

    עכשיו, אם נחזור לראיון עם מי שכתב את העלילה המרכזית של פוקימון, הוא אמר שאבא של אש הוא מאמן פוקימונים דגול שטייל ברחבי העולם, ושאש הולך בעקבותיו. הוא גם ציין שאולי אבא של אש עוד יפיע באנימה.
    כאן יש שתי הוכחות חותכות נגד האמירה שג'אובני הוא אבא של אש.
    1. אם אש הולך בעקבותיו של אביו, אם אבא שלו היה ג'אובני, זה אומר שהוא אמור להיות רשע שמקים כנופיה ואז צוות מרושע עד גיל עשרים, ואני לא רואה את זה קורה.
    2. בפירוש הוא אמר "יש סיכוי שאבא של אש יופיע באנימה יום אחד", תקשיבו לסרטון, זה מילה במילה. כלומר, אבא של אש מעולם לא הופיע באנימה קודם לכן.
    תודו שנחתכתם.

  19. https://www.youtube.com/watch?v=KFwB5ABqj0g&index=13&list=PL209368E48AA8548B
    סרטון של thejwits, היוטיובר שככל הנראה יודע הכי הרבה על פוקימון. דקה רביעית ו26 שניות (4:26).
    "אתה… אתה לא הבן של ג'יאובני, נכון? לא, זה לא יהיה הגיוני. הילד של ג'יאובני הוא בעל שיער אדום."
    מסקנה, לא אש, לא רד ולא אף אחד מלבד סילבר.

  20. אני תמיד צודק, גם אם ההמון הזועם חושב אחרת ממני. להבות וקלשונים לא יפחידו אותי מלהגיד את האמת, כי אני בא בשם האמת, השכל והמחקר.
    וואו, זה לא רע בתור ציטוט של עצמי, אני אוהב את מה שיצא לי.

  21. גלעד, זה לא משנה כמה פעמים תצעק בשם השכל, כל מה שאתה רושם הוא שטויות. מי אמר שג'ובאני לא היה מאמן פוקימונים דגול? עובדה שהוא הצליח להביא את עצמו להיות מנהיג המכון החזק ביותר בקנטו, אסף סביבו כנופיות של מאמנים ונשים, ואפילו תפס מספר פוקימונים אגדיים. אם זה לא משהו שאפשר ללכת בעקבותיו, אני לא יודע מה כן.

  22. ואש נהיה ראש צוות פשע?
    עכשיו, כל התיאוריה של היטמן מבוססת על המחזה של פוקימון, מחזה שנכתב בלי עזרה אפילו מאדם אחד שכתב את הסדרה, אין לה שום סמכות, שום עליונות והיא מעולם לא אושרה להיות מקור מידע אמין ומוסמך.

    אתם יודעים מה כן מקור מוסמך? המנגה, והמשחקים. שם שוב ושוב, פעם אחרי פעם מופיע בפירוש(!!!) ולא בצורה שאפשר להתווכח עליה שהבן של ג'יאובני הוא סילבר.
    אבל אז תציקו לי: "אבל גלעד, סילבר לא מופיע באנימה, ולא אף דמות אחרת כמו גרין, רד, ילו וכדו." ובכן, זאת תהיה טעות! כי סילבר כן הופיע באנימה. אבל הוא בוגר ולא נער או ילד, מה שאומר שאם ככה, אני צודק בהנחה שלי שג'יאובני הוא מבוגר מדאי בשביל להיות נעורים של דליה.

    בכל מקרה, אם אנחנו אומרים שאש קיבל את מרבית האישיות שלו מאבא שלו, האישיות של ג'אובני לא דומה לזאת של אש בכלל.

    זה מסכם את העניין, מי שעוד מתעקש ללכת ראש בקיר נגד האמת וההיגיון, שיבושם לו. אני לא אחראי עליו. אני נתתי לכם הזדמנות לראות את האמת, אבל אני לא מכריח אתכם לחבור אלי, רק העילית יכולה לחבור אלי, אבל מדי פעם אני מצליח להעלות ולרומם כמה עד לדרגה שלי.
    יום טוב.

  23. אבל בHG וSS יש סצינה שבה רואים שג'ובאני הוא האבא של סילבר! בנוסף, הטענה שלך שג'ובאני הוא אבא של רד כי לילד של ג'ובאני יש שיער אדום (טענה מופרכת בפני עצמה) גם ממש לא מובילה למסקנה שג'ובאני הוא אבא של אש, כי אש=/=רד. אתה יכול להגיד עד כמה שאתה רוצה "אבל שניהם הגיבורים של המותג!". אז אני רוצה להזכיר לך כמה דברים-
    1. רד כן ניצח בליגה
    2. רד נשאר חזק אחריי שהוא ניצח בליגה
    3. בניגוד לאש, רד אפילו לא היה הגיבור היחיד של המחוז שלו, כיוון שגם היה את ילוו

  24. בטוח הוא היה טוב פעם ומשהו קרה שגרם לו לרצות להיות רע אולי זה ישפיע על האש בעתיד מי יודע

  25. גלעד,הביטול שלך למחזמר שווה ערך לביטול כל הכתבים הקדושים ליהדות כך שרק התורה נחשבת. יש גם גמרא ויש גם זוהר וכתבים נוספים. כולם חלים וכולם רלוונטים. מצבך עגום וטענותייך ריקות מתוכן.

  26. אני אשתמש בדיוק בטענה שאתה הבאת.
    כל הכתבים הנוספים מלבד התורה נכתבו בשרשרת ישירה ממישהו שהיה חלק מההפקה של מישהו שהיה חלק מההפקה… בדרך המשל כמובן. כלומר, תמיד מי שכתב, הסתמך רק על מה שהוא ידע ממקודם.
    אבל המחזר על פוקימון שקול, וכבן, למחזמר על התורה, או לסרט שמישהו הכין על התורה. ברור שיש המצאות והרבה אי דיוקים, בגלל שמי שהכין את זה מעולם לא שאל או בדק מה קורה שם. או, שהוא יודע שמשהו לא היה, אבל הוא בכל מקרה משנה את זה כדי שהוא יעביר את המסר שהוא רוצה.

    אם ככה, אותו דבר, זה שיש מחזמר שאומר משהו אחד, לא נותן לו עדיפות. רק אם זה היה מאושר, מאומת, או נוצר בסיוע הכותבים של הסדרה, רק אז הייתה לזה משמעות.
    אני עדיין עם מקור טוב יותר, משהו שאתה לא יכול לחלוק עליו. הבן של ג'אובני הוא סילבר, ותודה למגל שנשאר נאמן לאמת.

  27. גלעד, עכשיו כבר שכנעת אותי יותר מדי שאתה תמיד צודק בדברים כאלה… (אני מסכים איתך בקיצור)

  28. גלעד אתה מביא הוכחה מהמשחקים אבל כזכור לי אש קאטצ'ם לא הופיע באף משחק פוקימון עד היום ואם תגיד לי שסילבר כן הופיע באנימה אז אתה באמת שלא יכול לדעת שזה הוא אם זה באמת היה הוא לא היו נותנים לו פוקימוני דור 2 בלבד? אז למה יש לו סאלמנס?
    בקיצור זה שג'ובאני אבא של סילבר במשחקים לא אומר שהוא גם בנו באנימה

  29. איך זה מונע מאש להיות בנו? אני מאמין שאתה שמעת על המונח "אחים" כך שלג'ובאני יכול להיות מספר ילדים. הצרה שלך היא שכל הבסיס של הטיעון שלך מתבסס על דעתך האישית ופה אין לך שום אחיזה במציאות. קצת כמו בסרטון ההזוי שלך.

  30. היטמן אני רק רוצה להגיד, שג'ובאני מהאנימה הוא לא ג'ובאני מהמנגה וג'ובאני מהמנגה הוא לא ג'ובאני מהמשחקים. אז הטענה שלך שעל פי המנגה ג'ובאני מיער ורדיניאן- לא מתקבלת. הטענה שלך עם הקטע של "הצבע שיער של הילד של ג'ובאני הוא אדום ואדום זה רד ורד זה אש, גם לא מתקבלת, וכמובן שהטענה המטופשת שג'ובאני הוא אבא של אש בגלל… בגלל Star Wars…?

  31. אלעד, ברור שלא רואים את אש. אש נולד הרבה אחרי סילבר. ובגלל שאנחנו כבר לא נמצאים בקאנטו, ברור שלא יראו אותו.
    היטמן, ברור שטכנית הם יכולים להיות אחים, אבל עכשיו זה כבר לא הגיוני שדליה אי פעם תצא בגיל ההתבגרות עם ראש המאפיה שגם גדול ממנה בשלושים שנה. כלומר, אם קודם הדעה שלך הייתה רחוקה…
    בקיצור, אין סיכוי שזה היה קורה.

  32. טוב נו, אני אצטרף לדיון בגלל שגלעד לחץ עלי…
    אם לומר את האמת- לא ראיתי מספיק פרקים של פוקימון ואין לי מספיק מדיע על זה בשביל להביע את דעתי על העניין. מה שכן אומר בכל זאת זה זה:
    לפי הטענות שראיתי עד עכשיו וכל התגובות- הטיעונים של היט מן יותר משכנעים (ויסלח לי גלעד). גלעד, ההוכחות ה״חותכות״ שלך לא הכי משכנעות והסברתי לך אפ זה בע״פ למה לא. של היטמן נראה הרבה יותר הגיוני.. כמו זה שצוות רוקט הם ת׳כלס בשביל לשמור על אש כי אחרת ג׳באני היה שולח מזמן אנשים יותר אחראיים בשבילו. ואם תגיד שהוא פשוט רוצה פוקימונים ולא אכפת לו ממי- אז הוא עדיין היה מעיף אותם מזמן כי אין להם תוצאות
    בלי קשר- על פי דעתי האישית בלבד ועל סמך ההגיון- נראה לי יותר הגיוני שהמפיק של הסדרה יעשה מין ״טוויסט״ בעלילה וכמו בסטארוור המנהיג של הרשע הוא האבא של ה״טוב״

  33. האנימה והמשחקים בכלל לא באותו יקום ונזרום איתך רגע ונגיד שכן זה אומר שברוק לא אמור להיות בן איזה 40? וג'ובאני 70? בקיצור זה שאתה מתבסס שג'ובאני אבא של סילבר במשחקים לא בהכרח אומר שהוא לא אביו של אש באנימה

  34. אוהד,
    גוב'אני מסתיר את היותו מנהיג צוות רוקט (במשחקים זה ככה)
    וכולם חושבים שהוא למעשה מנהיג מכון.

    אני נוטה לדעתו של היטמן

  35. לא סולח.
    ואני לא מאמין שמישהו נפל לזה שצוות רוקט מנסה לעזור לאש. אתם ראיתם את האנימה? אני לא אגיד שג'סי ג'יימס ומיאו הם מרושעים, יש להם לב רך מתחת למדים. אבל הם כן רוצים לחטוף את פיקאצ'ו, אם אתם הולכים נגד האנימה בזה, אז אתם ממש, אבל ממש נגד כל הקונספט.
    רק כמה תשובות קצרות:
    למה צוות רוקט לא מצליח לתפוס את פיקאצ'ו? כי הם מעפנים.
    למה ג'אובני לא מעיף אותם מהצוות? ג'אובני בכלל לא זוכר מי הם, זה לגמרי ברור מהאנימה. ברור שהוא לא מנהל את כל הצוות באופן אישי, וברגע שהם חוזרים לבסיס אחרי שהם מפשלים הרבה, מעיפים אותם מהצוות.
    למה ג'אובני לא שולח סוכנים רציניים נגד אש? כי אין לו שום סיבה, הוא לא חושב שיש משהו מיוחד בפוקימונים של אש, הוא לא שמע על אש והוא לא יודע שהוא המטרה היחידה כמעט של צוות רוקט במשך כל כך הרבה זמן.
    אתם מדברים כאילו הוא אחראי לכל תנועה שצוות שג'סי ג'יימס ומיאו עושים, למרות שלדוגמא הם הגיעו להוואן בלי שום מילה מג'אובני, ולקח להם זמן עד שהם בכלל גרמו לו להבין מי הם, ואז הוא השאיר אותם להירקב שם בטענה שהם "יכינו את הבסיס עד שצוות רוקט יפלוש להוואן".

  36. אני רק מצטט מישהו מהווטסאפ שלא רוצה לצאת פומבית נגד גלעד: תכל'ס חצי מהתגובות זה בילבולי מוח לא קשורים של גלעד שטעה חח

  37. אשמח לדעת איפה הוא בדיוק בעונות עכשיו?
    אוהד צודק.
    זה אשליה שאתם פשוט יוצרים בתור מעריצים \:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *