סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

סט בראשית חדשה / סט ניאו ג'נסיס / Neo Genesis Set

בראשית חדשה (Neo Genesis) הוא שם חפיסת הקלפים השמינית של פוקימון (TCG). סט זה יצא לאור בתאריך 16.12.2000, והוא מכיל 111 קלפים. מדובר בסט הראשון המציג את הפוקימונים מהדור השני. סמל החפיסה מורכב משני כוכבים המוצבים אחד על גבי השני. שמה של החפיסה מורכב מהמילים "ניאו" (Neo) – חדש ביוונית, ו-"ג'נסיס" (Genesis) – בראשית ביוונית. כאמור, הסט מכיל פוקימונים ממחוז ג'וטו ולראשונה מציג סוגים כגון: אופל ומתכת.

העיצוב של הקלפים שונה גם כן בסט זה, והוא הפך לדומה יותר לזה המוצג במהדורה היפנית. לדוגמה, תצוגת נקודות הפגיעה המופיעה מצד ימין למעלה היא קטנה יותר וצבעה שונה מאדום לשחור. עוד דוגמה היא שהכיתוב "פוקימון בסיסי" (Basic Pokémon) נמצא כעת מתחת לHP (נקודות הפגיעה). ודוגמה אחרונה היא שהמידע אודות הפוקימון נמצא כעת במקבילית מתחת לתמונת הפוקימון, במקום מלבן.

בעיני רבים, "ניאו ג'נסיס" נחשב כסט הבסיס השני, המביא איתו קבוצה מבוססת של פוקימונים חדשים והרגשה מרעננת למשחק. סט זה אהוב במיוחד על שחקנים בשל העובדה שהוא עזר להפחית באופן דרסטי את כמות המזל האקראי המעורבת במשחק. סט זה נחשב על ידי מעריצים כאחד הטובים ביותר שפורסמו אי פעם.

טריוויה:
– שני קלפים מסט זה נאסרו למשחק בטורנירי פוקימון, והם: סניזל וסלוקינג.
– המושג "ניאו" (חדש) היה בשימוש בשתי הגרסאות של החפיסה (אנגלית ויפנית) כדי להבליט את הדור החדש של הפוקימונים.
– השם האנגלי לסט הוא אחד מבין שני שמות תנ"כיים שניתנו לחפיסות קלפים של פוקימון. השני היה "Neo Revelation" (התגלות חדשה).
– לסט זה יש שני סוגים חדשים: אופל ומתכת. מלבד זה, מופיעים גם קלפי מוצרים שניתן להצמיד לפוקימונים במהלך המשחק.
– שינוי אחד שהתבצע בין הגרסאות היה בקלף המאמן "חלב מו-מו" (Moo-Moo Milk). בגרסה היפנית רואים סנטרט יונק חלב מעטין של מילטאנק, מה שנחשב כלא מתאים לילדים בגרסה האנגלית.
– אספנים רבים חשבו שסמל החפיסה, המורכב משני כוכבים, מסמל נדירות גבוהה לסוג כזה של קלפים, מה שהתברר להיות לא נכון. טעות דומה נעשתה כאשר יצא סוג האופל (ההסבר הוא שכוכבים לבנים בסטים היפניים הם אינדיקציה לנדירות גבוהה מאוד).

קלפים:

.

למדריך המלא למשחק בקלפי החלפה של פוקימון (מאמר כתוב) / גלעד

למדריך המלא למשחק בקלפי החלפה של פוקימון (מדריך וידאו) / רז

פוסטים קשורים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *