מפלצות כיס

למה פורומי פוקימון לא מצליחים בארץ?

רותם שמואלי הוא המייסד, המנהל והכוח המניע מאחורי פורום כללי שנקרא "MyForum". פורום זה דוגל בזלזול בתרומתם של גולשים, במתן באנים ובהאשמה גורפת של הגולשים בכל מה שלא בסדר בו. בעבר פורום זה היה ידוע תחת השם "פוקימונס" ומן הראוי שאגלה לכם שבעוונותיי השקעתי בפורום זה ארבע שנים מחיי. תקופה שאני מתחרט עליה בכל פעם מחדש.

המקרה האחרון שהבהיר לי שMyForum הוא מחראה אחת גדולה של ילדי כאפות אירע הערב. במהלך שיחה בין גולשי האתר, הועלו טענות בנוגע לטיבה של ההנהלה וההחלטות שהיא מבצעת. שיחה זו הובילה לתהייה מה קרה לפרויקטים מן העבר אשר נסגרו עם הזמן ואיפה הם היום? אחד הגולשים שאל אותי האם אני יודע מה עלה בגורלו של "פרויקט חייקו". מאחר ושהותי המחודשת באתר הייתה אחרי מתן באן שקיבלתי בשל פרסום האתר "פוקימון: מפלצות כיס", רציתי לפעול לפי החוקים והפניתי את הגולש הסקרן לעבר גוגל. מיד לאחר מכן, פקח האתר, אלון בן ה11, נתן לי אזהרה. אתם מבינים? האזהרה הייתה למרות ניסיוני לשמור על חוקי האתר תוך כדי התחשבות בשיחה שהתנהלה באותו רגע בטופיק דיבורים. אבקש גם להדגיש שהאזהרה ניתנה בשל פרסום האתר גוגל, כאשר פרסומות האתר מכסות את MyForum מקיר לקיר.

אסור לפרסם תמונות של חתולים, אסור להעליב דמויות מנגה ואסור להגיד שמות של ציפורים.
אסור לפרסם תמונות של חתולים, אסור להעליב דמויות מנגה ואסור להגיד שמות של ציפורים.

מקרה נוסף הוא אלכס. אם אשאל אתכם מה מנהל אמור להציע לקהילה אותה הוא מנהל, לבטח תגידו לי: אוזן קשבת, פעילויות, התחשבות בזולת ומתן פתרונות אשר עוזרים הן לפורום והן לגולשים. אלכס לא מאמין באף אחד מהדברים האלה. מדובר במוטציה אנושית אשר החליטה לנתק כל קשר עם בני האנוש ולקחת את מקומה הראוי בממלכת החתולים. במהלך השנים אלכס כיהן אין ספור פעמים בתור פקח ובתור מנהל ראשי, רק כדי לתת באנים, לחלק אזהרות, לאיים על גולשים ולנסות להכפיף את דעתו המשוגעת על גבי ילדים בגילאי 6-13. בקיץ שעבר, כאשר האתר היה על סף פירוק, נשאלתי בתור האדם המשקיע, הותיק והתורם ביותר באתר, מה יכול להביא לצמיחתו המחודשת. השיחה התנהלה בצ'אט ותשובתי לא איחרה להגיע – צריך לסלק את אלכס מניהול. זה קרה. אבל לאחר שקיבלתי באן בשל פרסום האתר שלי, מצאו רותם ושאר חברי ההנהלה לנכון להחזיר את הדבר הזה לניהול מאחורי גבה של הקהילה.

הסיפור האחרון שאבקש לשתף אתכם הוא בנוגע לפורום אחר שגלשתי בו – "פוקימון ישראל" שנוהל על ידי עידן. עוד לפני שקם האתר שלי, ולאחר שקיבלתי באן נוסף מ"פוקימונס", מצאתי את עצמי בפורום פוקימון מתחרה. המשימה שלי הייתה פשוטה – לתרום. אני התחלתי לסקר את עונת הספיישלים ולפרסם ידיעות חדשותיות על בסיס יומיומי. כך עשיתי את מלאכתי במשך שלושה חודשים מבלי אפילו לבקש תגובה או תמורה להשקעתי. לאחר תקופה זו, פניתי אל מנהלי האתר, היו שם איזה חמישה וביקשתי שיאשרו לי להמשיך בשלי, תוך כדי מתן הבטחה שמה שאכתוב מעתה ואילך יהיה חלק מתוכן האתר. ההצעה שלי נדחתה בשל קנאה של המעדכן הראשי (הגולש "מישהו") שסירב לקבל אותי למערכת. מיותר לציין שאחרי מספר שבועות, הפורום נסגר. נעשה ניסיון לפתוח פורום אנימה וגם הוא נסגר.


אחרי צ'אטים, תלונות במשוב, עצומות ופניות להנהלה שלא עזרו במשך שנים, פונים ליוטיוב.

לסיכום, אני לא מחפש הוקרה או הצדקה לכתבה הזו. אני עושה את מלאכתי באתר שלי כי אני אוהב את זה. אבל נמאס לי שפורומים כמו "פוקימון ישראל" ו-"MyForum" עושים יד אחת כדי לנצל את הגולשים, להביא אותם למצב שבו הם צריכים להתחנן על מנת לגלוש באתר, קל וחומר – לתרום לו. וזה מבלי שהזכרתי את העובדה שמנהלי האתר עושים את הכל כדי למרר את זמנם של הגולשים, להפחיד אותם ולהרחיק אותם, וזאת במקום לאפשר להם את מה שאמור להיות זמן איכות בין חברים, מקום של כיף, הנאה והשקעה. זו גם הסיבה למה האתרים האלה והפורומים הנלווים שלהם לא מצליחים.

אני מזמין אתכם לעשות את השינוי. אני מזמין אתכם לקחת חלק ב"פוקימון: מפלצות כיס".

Exit mobile version